Ναυτιλία

Γ. Αλαφούζος: Η μείωση των παραγγελιών δημιουργεί ίσως τις πιο αισιόδοξες προοπτικές στην ιστορία της αγοράς των τάνκερ

Γιάννης Αλαφούζος

Γιάννης Αλαφούζος. Μέτοχος Kyklades Maritime


Την εκτίμηση ότι η σημαντική μείωση του βιβλίου των παραγγελιών για πλοία, σε συνδυασμό με τις ευκαιρίες που υπάρχουν στην αγορά των διαλύσεων, αλλά και η έλλειψη διάθεσης από τους εφοπλιστές για νέες παραγγελίες δημιουργούν τις πιο αισιόδοξες ίσως προοπτικές που έχουν υπάρξει στην ιστορία των τάνκερ, αναφέρει σε παρουσίαση της η ναυτιλιακή Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας  Αλαφούζου.

Όπως αναφέρεται εύστοχα και στο ρεπορτάζ του Αντώνη Τσιμπλάκη που δημοσίευσε στις 15 Σεπτεμβρίου το mononews.gr, οι Έλληνες εφοπλιστές, που διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο, κάνουν «κράτει» στις επενδύσεις για νέες παραγγελίες πλοίων, σε μια περίοδο που δεν ενδείκνυται για μεγάλες επενδύσεις.

Αντίστοιχα, στην παρουσίαση της Okeanis Eco Tankers -που έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της- επισημαίνεται ότι το βιβλίο παραγγελιών βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, ενώ οι πλοιοκτήτες δεν είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν σε νέες παραγγελίες λόγω της έλλειψης σαφήνειας σχετικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, της δύσκολης πρόσβασης σε χρηματοδότηση και της υψηλής αβεβαιότητας που επικρατεί στην αγορά.

Παράλληλα, η εταιρεία αναφέρει ότι υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες και αρκετά υποψήφια πλοία που θα μπορούσαν να οδηγηθούν στα διαλυτήρια, με το 30% περίπου των VLCC και των suezmax να είναι άνω των 15 ετών.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Okeanis Eco Tankers αναφέρει ότι τα παλαιάς κατασκευής πλοία δεν είναι κατάλληλα για τη spot αγορά και δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τη δικά της, μοντέρνα πλοία, κατά τη μεταφορά φορτίων.

Δύσκολες οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές

Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή, οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές είναι δύσκολες όσον αγορά τη ζήτηση για τάνκερ, γεγονός που αποδίδεται σε τρεις βασικούς παράγοντες.

Ο πρώτος είναι η εκτόνωση της ζήτησης τάνκερ για εν πλω αποθήκευση πετρελαίου και στη σταδιακή επιστροφή των VLCC στη spot αγορά. Ο δεύτερος παράγοντας είναι η μείωση (αν και πρόσφατα δείχνει να αυξάνεται) της παραγωγής πετρελαίου και του όγκου των εξαγωγών διεθνώς, και ο τελευταίος είναι τα συμπιεσμένα περιθώρια διύλισης.

Στο report της, η Okeanis Eco Tankers εκτιμά ότι το 2021 θα είναι μία μέτρια χρονιά, ωστόσο το περιορισμένο βιβλίο παραγγελιών και η αναιμική ανάπτυξη του στόλου θα θέσουν τις βάσεις για την ισχυροποίηση της αγοράς των τάνκερ την περίοδο 2022-2023.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ