Ναυτιλία

Έτος μεγάλων προκλήσεων το 2021 για την κρουαζιέρα – Ποιες οι εξελίξεις στην Ελλάδα

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


Δύσκολο θα είναι και το 2021 για την παγκόσμια βιομηχανία.

Μετά από την καταστροφική προηγούμενη χρονιά, αφού λόγο της πανδημίας του κορονοϊού, η συντριπτική πλειοψηφία των κρουαζιερόπλοιων παρέμεινε ανενεργή, οι οιωνοί για το 2021 δεν είναι οι καλύτεροι δυνατοί.

Από τη μια. η ανησυχία που εκφράζει το επιβατικό κοινό για ζητήματα υγείας (COVID – 19) μέσα στα κρουαζιερόπλοια και από την άλλη η οικονομική κρίση που έχει δημιουργήσει η πανδημία, δημιουργούν τεράστιες προκλήσεις για τον κλάδο.

Στην τελευταία έκθεσή της, η MSI σημειώνει ότι το γεγονός πως οι κορυφαίες εταιρείες ανακοινώνυν pre booking σε πολύ χαμηλές τιμές δείχνει ότι η ζήτηση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, και ότι θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των επιβατών παρά τα ενισχυμένα υγειονομικά πρωτόκολλα που έχουν υιοθετήσει τα κρουαζιερόπλοια.

Μεγαλύτερη ανησυχία προκαλεί, ωστόσο, ο αντίκτυπος του Covid-19 στις καταναλωτικές δαπάνες. Οι κρουαζιέρες τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πιο προσιτές στο ευρύτερο καταναλωτικό κοινό. Γεγονός που αποτελεί σε αυτή τη φάση μειονέκτημα αφού σύμφωνα με την έκθεση ο οικονομικός αντίκτυπος του Covid-19 θα γίνει περαιτέρω αισθητός φέτος στο εισόδημα των νοικοκυριών.

Σύμφωνα με μια έρευνα του 2018, το 50% των επιβατών στα αμερικανικά κρουαζιερόπλοια είχαν εισόδημα μικρότερο των 100.000 δολαρίων ετησίως. Σύμφωνα με την MSI το συγκεκριμένο group ανθρώπων είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίσει φέτος ζητήματα ανεργίας ή μείωσης εισοδημάτων.

«Φέτος, αναμένουμε ότι οι επιβάτες κρουαζιέρας θα αυξηθούν στα 11,9 εκατομμύρια, αύξηση 59% σε ετήσια βάση, αλλά εξακολουθούν να είναι σημαντικά χαμηλότερα από τα 29,6 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας που καταγράφηκαν το 2019. Η ανάκαμψη είναι πιθανό να είναι σχετικά αργή προς το δεύτερο μισό του έτους», αναφέρει η MSI.

Η ανάλυση του εταιρείας επισημαίνει ότι μόλις 7,5 εκατομμύρια επιβάτες ξεκίνησαν μια κρουαζιέρα το 2020, πτώση 75% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019.

Τα γεγονότα στο τέλος του 2020 και οι αρχές του 2021 (το νέο κύμα της πανδημίας) είναι πιθανό να αυξήσουν την οικονομική πίεση στις προηγμένες οικονομίες, αναφέρει η MSI και προσθέτει ότι παρά το γεγονός ότι η οικονομική ανάκαμψη το 2021 θα είναι ισχυρή, οι οικονομίες είναι πολύ απίθανο να αντισταθμίσουν όλο το έδαφος που έχασαν κατά τη διάρκεια της κρίσης και τουλάχιστον όχι μέχρι το 2022.

Παρ’ όλα αυτά, εκτιμά ότι οι εμβολιασμοί θα συντείνουν στην ανάκαμψη της οικονομίας και της αγοράς εργασίας.

Στην Ελλάδα

Το δεύτερο κύμα της πανδημίας επηρεάζει και την κρουαζιέρα στη χώρα μας. Λόγω των συνεχιζόμενων διεθνών περιορισμών ταξιδιού και της αναστολής στα τα ελληνικά λιμάνια των προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων, η Celestyal Cruises με έδρα τον Πειραιά, ανακοίνωσε ότι η τουριστική σεζόν για το 2021 θα ξεκινήσει τελικά στις 24 Απριλίου με την κρουαζιέρα εφτά διανυκτερεύσεων στο Αιγαίο.

Η έναρξη της σεζόν είχε αρχικά προγραμματιστεί για τον Μάρτιο. Επιπλέον, η Celestyal θα μεταφέρει τις κρουαζιέρες τριών και τεσσάρων διανυκτερεύσεων από τον Πειραιά στο λιμάνι του Λαυρίου. Η πρώτη κρουαζιέρα τεσσάρων διανυκτερεύσεων θα ξεκινήσει στις 26 Απριλίου, ενώ η τριήμερη θα ξεκινήσει στις 30 Απριλίου.

Επίσης, η MSC Cruises και το ‘MSC Magnifica αναμένεται να επιστρέψει στα προγραμματισμένα δρομολόγια των 11 διανυκτερεύσεων στην Ιταλία, την Ελλάδα και τη Μάλτα, αναχωρώντας από τη Γένοβα, στις 14 Φεβρουαρίου. Η MSC αναγκάστηκε να ακυρώσει όλες τις κρουαζιέρες κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου ως αποτέλεσμα των μέτρων που ελήφθησαν για τον περιορισμό του δεύτερου κύματος της πανδημίας στην Ευρώπη.

Παράλληλα και ο Μάριος Ηλιόπουλος, σύμφωνα με πληροφορίες προχώρησε στην πώληση για scrap του ενός από τα έξι κρουαζιερόπλοια που αγόρασε πέρσι. Πρόκειται για το χωρητικότητας 46,000 gt πλοίο Magellan, κατασκευής 1986, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες πούλησε για scrap στην Ινδία.

Πληροφορίες από την αγορά αναφέρουν ότι την ίδια ρότα αναμένεται να έχει και το δεύτερο παλαιότερο κρουαζιερόπλοια από αυτά που απέκτησε πέρσι. Πρόκειται για το Colombus που είναι ναυπήγησης 1989. Ο Έλληνας εφοπλιστής δεν έχει δημοσιοποιήσει τα σχέδιά του για τον στόλο κρουαζιερόπλοιων που έχει αποκτήσει, εκτιμάται όμως ότι σχεδιάζει να κερδίσει μόλις η αγορά ανέβει ξανά.

Σημειώνεται ότι έχει αγοράσει επίσης το Queen of the Oceans, πρώην Oceana που είναι ναυπήγησης 2000 και θεωρείται ένα πολύ καλό κρουαζιερόπλοιο, το Aegean Majesty, πρώην Veendam, ναυπήγησης 1996 το οποίο θεωρείται ότι έχει υψηλά στάνταρ ποιότητας, το Aegean Myth πρώην Maasdam ναυπήγησης 1993, και το Aegean Goddess πρώην Pacific Aria που ναυπηγήθηκε το 1994. Και τα τέσσερα πλοία αποκτήθηκαν από την μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στο κόσμο την Carnival Corp.

Διαβάστε ακόμη:

ΣΙΤΕΣΑΠ: Αντιδράσεις για τις υπέρογκες αυξήσεις στη Μαρίνα Αλίμου

Υλοποίησε την δέσμευσή του ο Γιάννης Πλακιωτάκης: Δημόσιο Port Community System από το Υπουργείο Ναυτιλίας

Πειρατεία: Ο κόλπος της Γουινέας το πιο επικίνδυνο θαλάσσιο πέρασμα το 2020

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ