• Ναυτιλία

    Έτοιμη να πάρει το πηδάλιο η νέα γενιά της ελληνόκτητης ναυτιλίας

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    Αλέξανδρος Χατζηπατέρας, Γιάννης Δράγνης, Χρήστος Τσάκωνας, Νίκος Μπορνόζης, Ιωάννα Προκοπίου, Ισμήνη Παναγιωτίδη


    Σαφή γνώση των προκλήσεων που έχει να αντιμετωπίσει η ναυτιλία, σήμερα αλλά και τα επόμενα χρόνια, έχει η νέα γενιά των ελλήνων εφοπλιστών, όπως αυτή αποτυπώθηκε στο 7ο analyst & investor ναυτιλιακό συνέδριο της Capital Link.

    Στο πάνελ για το new generation που προλόγησε ο κ. Νίκος Μπορνόζης της Capital, δύο νέες κυρίες της ελληνικής ναυτιλίας, οι κ.κ. Ιωάννα Προκοπίου της Pavimar και η κα Ισμήνη Παναγιωτίδη της Prominence Maritime αλλά και οι κ.κ Γιάννης Δράγνης της Goldenport και Αλέξανδρος Χατζηπατέρας της Dorian LPG, «ψήφισαν» ναυτιλία ως φυσική επιλογή για τη επαγγελματική τους καριέρα, και δήλωσαν ενθουσιασμένοι με την πρόκληση που έχουν να ζουν και να εργάζονται σε μια περίοδο που έρχονται τεράστιες αλλαγές στο κλάδο, εφαρμόζοντας νέες τεχνικές και δοκιμάζοντας τις νέες τεχνολογίες.

    Γνωρίζουν επίσης τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η ναυτιλία σήμερα και στο μέλλον. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Γιάννης Δράγνης πριν από 20 χρόνια το 75% της επιτυχίας μιας ναυτιλιακής εταιρείας ήταν να αγοράσει κανείς ένα καλό πλοίο σε καλή τιμή. Κάτι που δεν ισχύει σήμερα, αφού τα δεδομένα αλλάζουν μέρα με την ημέρα, τόσο σε ότι αφορά την τεχνολογία όσο και τα περιβαλλοντικά ζητήματα.

    Για το ελληνικό μοντέλο των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, όπου οι οικογένειες τρέχουν τις εταιρείες, ο κ. Χατζηπατέρας σημείωσε ότι ειδικά για τις εισηγμένες εταιρείες βρίσκονται στο μικροσκόπιο των επενδυτών.

    Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το διοικητικό συμβούλιο, που πολλές φορές αποτελείται από μέλη της οικογένειας όπως ανέφερε και ο συντονιστής του πάνελ κ. Χρήστος Τσάκωνας Global Head of Shipping – DNB Bank, να έχει την ευθύνη να αυξήσει την αξία της επένδυσης των μετόχων και οι directors, να κάνουν τις εξειδικευμένες εργασίες.

    Μεγάλη σημασία έδωσαν όλοι και στο ¨κλειδί» της ναυτιλίας που όπως ανέφεραν είναι οι ναυτικοί. «Δουλειά μας είναι να μεταφέρουμε το φορτίο στο πελάτη, και για να γίνει αυτό πρέπει να πληρώματα να είναι ευχαριστημένα», ανέφερε ο κ. Χατζηπατέρας ενώ η κα. Παναγιωτίδη εστίασε και την εκπαίδευση αλλά και προσέλκυση νέων από μικρές ηλικίες.

    Συγκεκριμένη άποψη είχαν όμως και για τις κανονιστικές διαδικασίες στη ναυτιλία. Η κα. Προκοπίου ανέφερε χαρακτηριστικά ότι σαφώς και πρέπει να υπάρχουν κανονισμοί στη ναυτιλία, αλλά με μεθοδολογία που αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει. «Αυτό που με φοβίζει περισσότερο είναι η διαδικασία. Νομοθέτες που δεν έχουν ναυτιλιακή τεχνογνωσία, λαμβάνουν επηρεάζοντας πολλές εταιρείες», σημείωσε χαρακτηριστικά.

    Κατέκρινε επίσης τις περιφερειακές πολιτικές, όπως συμβαίνει σήμερα με την Ευρωπαϊκή Ένωση που προωθεί να εντάξει την ναυτιλία στο σύστημα εμπορίας ρύπων, υπονομεύοντας ουσιαστικά το έργο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Από τη πλευρά της η Ισμήνη Παναγιωτίδη, αναφέρθηκε στις γραφειοκρατικές διαδικασίες μέσα στα πλοία, αφού όπως σημείωσε οι αξιωματικοί τις περισσότερες ώρες συμπληρώνουν, αναγκαστικά, φόρμες παρά «τρέχουν» τα πλοία.

    Τέλος όσον αφορά το πλεονέκτημα του να είναι κανείς γόνος του πλοιοκτήτη, όσον αφορά την επαγγελματική σταδιοδρομία, ομόφωνα συμφώνησαν ότι αποτελεί ατού, από τη μια, αλλά και πρόκληση από την άλλη προκειμένου να αποδείξουν σε συναδέλφους αλλά και στην εφοπλιστική κοινότητα ότι είναι άξιοι συνεχιστές των προηγούμενων γενεών.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ