• Ναυτιλία

    Εμανουέλε Γκριμάλντι: Τα νέα σχέδια για τα λιμάνια Ηγουμενίτσας-Ηρακλείου και τη Minoan

    Εμμανουέλε Γκριμάλντι – Επικεφαλής Grimaldi Group

    Emanuele Grimaldi – Επικεφαλής Grimaldi Group


    Μετά την απόκτηση των δύο λιμένων, της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου, και την κυριαρχία του στην Αδριατική, ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, επικεφαλής του ναυτιλιακού κολοσσού από τη Νάπολη της Ιταλίας, που διαθέτει πάνω από 130 πλοία, εδραιώνει την παρουσία του στην Ελλάδα και δείχνει αποφασισμένος πλέον να επεκτείνει τις δραστηριότητες της θυγατρικής εταιρείας, των Μινωικών Γραμμών, τόσο στο Αιγαίο όσο και στην Αδριατική.

    Αυτό θα γίνει με την απόκτηση πλοίων από τις εταιρείες ΑΝΕΚ και Attica Group, οι οποίες βρίσκονται σε διαδικασία συγχώνευσης και η ενοποίηση τους τελεί υπό την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

    Σύμφωνα με όσα έχουν διαρρεύσει, ο όμιλος Γκριμάλντι, διεκδικεί τρία συμβατικά πλοία και δύο ταχύπλοα από τις δύο εταιρείες, με βάση την προηγούμενη απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού που αφορούσε στην απόφαση της εξαγοράς του πλειοψηφικού πακέτου της Hellenic Seaways από την Attica Group.

    Τον Εμανουέλε Γκριμάλντι τον ενδιαφέρει περισσότερο η περαιτέρω ενίσχυση του στόλου στην Αδριατική και η ενδυνάμωση του brand name των Μινωικών Γραμμών στις διεθνείς αυτές γραμμές. Άλλωστε, η πάλαι ποτέ πολυμετοχική εταιρεία του Ηρακλείου είχε ισχυρή παρουσία στις γραμμές του Ιονίου και της Αδριατικής πριν την αποκτήσει ο όμιλος Γκριμάλντι.

    Αλλά και οι εσωτερικές γραμμές του Αιγαίου είναι μέσα στα σχέδια του Εμανουέλε Γκριμάλντι. Ήδη η Minoan Lines εξυπηρετεί τα νησιά Σαντορίνη, Μύκονο, Μήλο και τώρα και την Τήνο, από τον Πειραιά και από το Ηράκλειο. Η απόκτηση ταχυπλόων από την ΑΝΕΚ και την Attica Group θα διευρύνει τα μερίδια του ομίλου Γκριμάλντι και στο Αιγαίο.

    Επισημαίνεται ότι σήμερα η Attica Group διευθύνει τρεις θυγατρικές ακτοπλοϊκές εταιρείες, την Superfast, την Blue Star και την Hellenic Seaways, οι οποίες διαχειρίζονται συνολικά 33 επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία και ταχύπλοα. Υπολογίζεται ότι τα συνολικά έσοδα της νέας εταιρείας, μετά την απορρόφηση της ΑΝΕΚ, θα υπερβαίνουν τα 700 εκατ. ευρώ, που είναι το άθροισμα των εσόδων των δύο εταιρειών.

    Η απόσπαση ενός σημαντικού κομματιού από αυτά τα 700 εκατ. ευρώ είναι ένας από τους εύλογους στόχους του ομίλου Γκριμάλντι.

    Το επενδυτικό σχέδιο του Εμανουέλε Γκριμάλντι είναι αρκετά φιλόδοξο, με δεδομένο ότι ήδη έχει εξασφαλίσει, μέσα από ισάριθμες διαγωνιστικές διαδικασίες, τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου, όπου τα πλοία του προσεγγίζουν και στα δύο αυτά λιμάνια και εισφέρουν σημαντικό μέρος των συνολικών εσόδων τους των δύο Οργανισμών Λιμένων.

    Ο ναυτιλιακός κολοσσός του Εμανουέλε Γκριμάλντι ήδη έχει πληρώσει για την απόκτηση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας το ποσό των 84,17 εκατ. ευρώ. Για το αντίστοιχο ποσοστό στον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου προσέφερε 80 εκατ. ευρώ.

    Εκτιμάται πάντως, ότι το ποσό αυτό θα βελτιωθεί ακόμη περισσότερο και αυτό σημαίνει ότι ο Εμανουέλε Γκριμάλντι θα δώσει γύρω πάνω από 165 εκατ. ευρώ στα δημόσια ταμεία, ενώ προβλέπεται ότι θα πραγματοποιήσει επενδύσεις δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ για την βελτίωση των εγκαταστάσεων και των υπηρεσιών σε επιβατηγά πλοία, κρουαζιερόπλοια, υπηρεσίες και φορτία.

    Κύκλοι του ομίλου δήλωσαν στο Mononews ότι αναμένουν την επίσημη επιστολή από το ΤΑΙΠΕΔ για να δρομολογηθεί η διαδικασία της υπογραφής των συμβολαίων, αφού προηγηθεί η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο και ότι είναι μια εξέλιξη που ήταν μέσα στους επιδιωκόμενους στόχους τους

    Να υπενθυμίσουμε ότι κατά τη διάρκεια υπογραφής της παραχώρησης του λιμένα Ηγουμενίτσας, ο Εμανουέλε Γκριμάλντι, είχε δηλώσει:

    «Είμαστε έτοιμοι και ιδιαίτερα περήφανοι να ξεκινήσουμε μια νέα σελίδα στην ιστορία του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας. Στόχος είναι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας να αξιοποιήσει πλήρως τις δυνατότητές του προς όφελος όλων των εμπλεκόμενων μερών, από τους ναυτιλιακούς, μεταφορικούς και τουριστικούς φορείς έως την τοπική κοινωνία.

    Οι επενδύσεις που θα υλοποιήσουμε θα διευκολύνουν την ανάπτυξη του λιμένα και ταυτόχρονα την ανάπτυξη βασικών ευρωπαϊκών εμπορικών οδών, για τους οποίους η Ηγουμενίτσα αποτελεί τον βασικό κόμβο.

    Εν τω μεταξύ, θα παραμείνουμε πιστοί στη συνήθη δέσμευσή μας για την παροχή συχνών και αποτελεσματικών υπηρεσιών τακτικών γραμμών για τη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών μεταξύ της Ηγουμενίτσας και των ακτών της Αδριατικής της Ιταλίας, οι οποίες είναι απαραίτητες για την κυκλοφορία μεταξύ Ελλάδας, Ιταλίας, Τουρκίας και ολόκληρης της βαλκανικής χερσονήσου.

    Συνολικά, η αναβάθμιση των υπηρεσιών στην Ηγουμενίτσα θα έχει ως αποτέλεσμα την προσέλκυση περισσότερων τουριστών, περισσότερες εμπορικές ροές, την ανάπτυξη περισσότερων τοπικών επιχειρήσεων και περισσότερες θέσεις εργασίας».

    Τέλος, να αναφερθεί ότι ο όμιλος Γκριμάλντι διαθέτει 130 πλοία σε όλο τον κόσμο, ενώ ναυπηγεί ήδη ναυπηγεί 25 πλοία, από τα οποία τα 15 είναι πλοία μεταφοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η συνολική δαπάνη ανέρχεται σε 2,5 δισ. δολάρια.

    Η ναπολιτάνικη εταιρεία στοχεύει με μεγάλη αποφασιστικότητα στην ενίσχυση και ανανέωση του στόλου της, ο οποίος ήδη σήμερα διαθέτει 130 πλοία σε όλο τον κόσμο. Τα δεκαπέντε πλοία που παραγγέλθηκαν στην China Merchants Heavy Industries Jiangsu θα παραδοθούν μεταξύ 2025 και 2027.

    Ποιος είναι ο Εμανουέλε Γκριμάλντι

    O Εμανουέλε Γκριμάλντι διαδέχθηκε στην ηγεσία του ομίλου τον πατέρα του Γκουίντο Γκριμάλντι, ο οποίος υπήρξε βασικός δημιουργός του Ναπολιτάνικου ναυτιλιακού κολοσσού.

    Ο Εμανουέλε, γεννήθηκε στη Νάπολη και είναι κάτοχος πτυχίου οικονομικών και εμπορικών επιστημών από το University of Naples.

    Με την ολοκλήρωση των σπουδών του άρχισε να εργάζεται στον οικογενειακό όμιλο επιχειρήσεων Grimaldi, τον οποίο δημιούργησαν ο πατέρας και οι θείοι του τη δεκαετία του 1940.

    Είναι πρόεδρος της Grimaldi Euromed SpA, Managing Director της Grimaldi Group SpA και της Grimaldi Deep Sea SpA, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Finnlines Plc, Πρόεδρος της Minoan Lines και της Malta Motorways of the Sea και Μέλος ΔΣ της ACL. Είναι επίσης πρώην πρόεδρος της Confitarma (Italian Shipowners’ Association), όπως και Μέλος ΔΣ και πρώην Πρόεδρος της ECSA (European Community Shipowners’ Associations), πρόεδρος του ICS (International Chamber of Shipping), Μέλος ΔΣ της Interferry Inc. και του Rina SpA.

    Η συμβολή του στην ανάπτυξη των θαλασσίων μεταφορών στην Ευρώπη και ειδικότερα των Θαλάσσιων Διαδρόμων έχει αναγνωριστεί από φορείς, εκδοτικούς οργανισμούς και πελάτες. Το 2001, έλαβε το βραβείο “Maritime Man of the Year” (ESPA), το 2011, διακρίθηκε ως “International Personality of the Year” (Lloyd’s List Greek Shipping Awards), το 2016, έλαβε το “Carus Award” (Carus), το “European Ceo Award” (European CEO Magazine) ως ο καλύτερος Managing Director στο πεδίο των Logistics και το “Energy Efficiency Award” (Rolls Royce), έχει τιμηθεί από τα βραβεία των Lloyds List.

    Διαβάστε επίσης: 

    Οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 204 πλοία και πούλησαν 288 πλοία στο 12μηνο – Τεράστια κέρδη από τις υπεραξίες

    ──────────────────

    Εκλογές 2023



    ΣΧΟΛΙΑ