• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Νέες παραγγελίες πριν την εκπνοή του 2022 – Στροφή στα τάνκερ

    Γ. Οικονόμου, Β. Μαρινάκης, Κ. Λεντούδης, (κάτω) Γ. Δράγνης, Κ. Δελαπόρτας


    Αυξημένη κινητικότητα επικρατεί στην αγορά των νεότευκτων πλοίων καθώς οδεύουμε προς το τέλος του 2022, με τους Έλληνες εφοπλιστές να κάνουν αισθητή τη παρουσία τους κλείνοντας συμφωνίες για την ισχυροποίηση των στόλων τους.

    Η δυναμική στην αγορά νέων παραγγελιών παραμένει ισχυρή με μια σειρά deals να υπογράφονται τις τελευταίες ημέρες, αναφέρει ο επικεφαλής ανάλυσης της Intermodal, Γιάννης Παργανάς.

    “Αν και η δραστηριότητα στον τομέα των δεξαμενόπλοιων δεν ήταν τόσο έντονη το 2022, την περασμένη εβδομάδα υπεγράφησαν συμβάσεις για την κατασκευή 14 τάνκερ, με την πλειοψηφία των αγοραστών να είναι Έλληνες”, επισημαίνει.

    Η αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος συμπίπτει με την έναρξη ισχύος των νέων κυρώσεων στο ρωσικό αργό, καθώς και με την τελική συμφωνία για το ανώτατο όριο τιμών, αναφέρει στο σχόλιο του ο κ. Παργανάς. Προφανώς, τα πλοία LR2 έχουν μεγάλη ζήτηση αυτές τις μέρες, καθώς αυτός ο τύπος τάνκερ αναμένεται να ωφεληθεί περισσότερο από τις κυρώσεις, συμπληρώνει.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η ναυτιλιακή TMS Cardiff συμφερόντων των Γιώργου και Χρήστου Οικονόμου, έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο New Times για την κατασκευή τεσσάρων συμβατικών τάνκερ μεταφοράς αργού, χωρητικότητας 158,000 dwt, στην τιμή των 70 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Το deal, συνολικού ύψους 280 εκατ. δολαρίων, προβλέπει την παράδοση των δύο πλοίων στο τέλος του 2024 και των άλλων δύο στις αρχές του 2025.

    Πρόκειται για τη δεύτερη συμφωνία που κλείνει ο Γιώργος Οικονόμου το τελευταίο δίμηνο. Τον περασμένο μήνα η εταιρεία ξηρού φορτίου του εφοπλιστή, Cardiff Marine, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές υπέγραψε σύμφωνο προθέσεων με το ναυπηγείο Jiangsu Rongsheng Heavy Industries για έως 10 νεότευκτα bulkers. Ωστόσο, δεν υπάρχουν πληροφορίες για το τίμημα και την ημερομηνία παράδοσης.

    Capital Ship Management συμφερόντων εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη έχει παραγγείλει στο ναυπηγείο New Times δύο τάνκερ LR2 χωρητικότητας 115,800 dwt, σύμφωνα με την Intermodal. Η αξία τους δεν έχει γίνει γνωστή.

    Στην ιστοσελίδα της ναυτιλιακής αναγράφονται δύο δεξαμενόπλοια με τα ίδια χαρακτηριστικά, τα Aiolos και Aisopos τα οποία θα ενταχθούν στον στόλο της τον Φεβρουάριο και τον Μάιο του 2025, αντίστοιχα.

    Σε ανάλογη κίνηση έχει προχωρήσει και η Oceangold Tankers συμφερόντων της οικογένειας Δράγνη. Έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) για δύο νεότευκτα τάνκερ LR2, με ημερομηνία παράδοσης 2025, αναφέρει η ναυλομεσιτική.

    Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2007, διαθέτει σύμφωνα με τη ιστοσελίδα της στόλο με 16 τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου και χημικών προϊόντων.

    Κατά την Intermodal η ναυτιλιακή Evalend Shipping, του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη, προχώρησε σε συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο Jiangsu New Yangzijiang για την κατασκευή δύο τάνκερ MR2 χωρητικότητας 50,000 dwt, με option για δύο ακόμη ίδια πλοία.

    Το κόστος τους εκτιμάται στα 40 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2025.

    Παραγγελίες bulkers

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η Evalend συνδέεται και με την παραγγελία δύο handysize φορτηγών πλοίων χωρητικότητας 40,000 dwt, στο ίδιο ναυπηγείο. Η τιμή κατασκευής θα κυμανθεί στα 29 με 30 εκατ. δολάρια έκαστο και η παράδοση τους προγραμματίστηκε για το πρώτο εξάμηνο του 2025.

    Στα κινεζικά ναυπηγεία Tsuneishi Zhoushan στράφηκε η ναυτιλιακή Meadway Shipping & Trading του Κώστα Δελαπόρτα για την παραγγελία ενός φορτηγού πλοίου χωρητικότητας 63,300 dwt, αναφέρει η Intermodal. Το κόστος του υπολογίζεται στα 38 εκατ. δολάρια και η παράδοση του το 2025.

    Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή είχε κλείσει την περασμένη άνοιξη συμφωνία με το ιαπωνικό ναυπηγείο Namura για την κατασκευή δύο handysize, χωρητικότητας 40,000 dwt έκαστο, στην τιμή των 32 εκατ. δολαρίων έκαστο.

    Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της, η Meadway Shipping διαθέτει στόλο με 11 πλοία, ενώ πέντε ακόμη περιλαμβάνονται στο βιβλίο παραγγελιών της.

    Η Meadway Shipping & Trading ιδρύθηκε το 1988, από τον Διονύση Δελαπόρτα και διατηρεί γραφεία στην Ελλάδα, τη Σιγκαπούρη και το Ντουμπάι.

    Την Άνοιξη του 2021, οι δύο γιοι του αποφάσισαν να ακολουθήσουν ξεχωριστούς επαγγελματικούς δρόμους, δύο χρόνια μετά τον θάνατο του εφοπλιστή, προχωρώντας στον διαχωρισμό του στόλου της εταιρείας.

    Ο Κώστας Δελαπόρτας ανέλαβε επικεφαλής της Meadway Shipping και ο Γιώργος Δελαπόρτας, ίδρυσε την Meadway Bulkers, η οποία επίσης διαθέτει πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου.

    Διαβάστε ακόμη:

    Έλληνες εφοπλιστές: Υπερέβησαν τα 10 δισ. δολάρια οι αγορές και οι πωλήσεις πλοίων

    Αγγελική Φράγκου (Navios Partners): Συνεχίζει την αναδιάρθρωση του στόλου-Πούλησε πέντε τάνκερ



    ΣΧΟΛΙΑ