Άννα Αγγελικούση, Γιώργος Οικονόμου (πάνω), Γιώργος Προκοπίου, Μαρία Αγγελικούση, Πόλυς Χατζηιωάννου
Περιεχόμενα
Στα πλοία μεταφοράς αμμωνίας και στα τάνκερ επικεντρώνονται οι πρώτες παραγγελίες που πραγματοποίησαν το 2024 οι Έλληνες εφοπλιστές.
Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές πέρυσι πρωταγωνίστησαν στη διεθνή ναυπηγική αγορά, καθώς έκλεισαν συμφωνίες ύψους 18 δισ. δολαρίων για την κατασκευή νέων πλοίων, ποσοστό 16% των συνολικών 115 δισ. δολαρίων που διατέθηκαν παγκοσμίως για νέες παραγγελίες.
Στο επίκεντρο τα VLAC
Άνοιγμα στα μεγάλα πλοία μεταφοράς αμμωνίας, VLAC, έκανε η Alpha Gas της Άννας Αγγελικούση.
Στο εβδομαδιαίο της report η Allied Shipbroking αναφέρει ότι η ναυτιλιακή έχει προχωρήσει σε συμφωνία με δύο ναυπηγεία για την κατασκευή τεσσάρων συνολικά VLAC.
Ειδικότερα, στο νοτιοκορεατικό ναυπηγείο HD Hyundai Heavy Industries παρήγγειλε δύο VLAC (Very Large Ammonia Carriers), χωρητικότητας 93,000 cbm, στην τιμή των 125 εκατ. δολαρίων έκαστο, τα οποία θα παραλάβει το 2027.
Ακολούθησε δεύτερη παραγγελία στο ναυπηγείο Hanwha Ocean, επίσης της Νοτίου Κορέας, με το ίδιο κόστος κατασκευής, συνολικά 250 εκατ. δολάρια.
Σε ανάλογη κίνηση προχώρησε στις αρχές του έτους και ο εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου, ο οποίος έχει πραγματοποιήσει την τελευταία διετία μπαράζ νέων παραγγελιών.
Σύμφωνα με την Xclusive Shipbroking, πρόσθεσε στο βιβλίο παραγγελιών του δύο VLAC, τα οποία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας Samsung Heavy Industries.
Το συνολικό τους κόστος θα ανέλθει σε 237 εκατ. δολάρια και θα παραδοθούν στην ναυτιλιακή TMS Cardiff του εφοπλιστή το 2027.
Σημειώνεται ότι ο ισχυρός πλοιοκτήτης έκανε την πρώτη παραγγελία μεγάλων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας στο τέλος του περασμένου έτους. Όταν προχώρησε σε συμφωνία με το ίδιο ναυπηγείο για την κατασκευή δύο πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αμμωνίας, συνολικού κόστους 240 εκατ. δολαρίων, ή 120 εκατ. δολ. έκαστο. Τα οποία θα παραλάβει τον Ιούνιο 2027.
Η συγκεκριμένη κατηγορία πλοίων αποτελεί τη νέα τάση της ναυτιλιακής βιομηχανίας και σύμφωνα με ναυλομεσίτες η ζήτηση για αυτά αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά, καθώς η αμμωνία χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο αφού θεωρείται πιο φιλική προς το περιβάλλον πηγή ενέργειας.
Τάνκερ
Η Maran Tankers, της Μαρίας Αγγελικούση, επεκτείνεται στα shuttle tanker.
Σύμφωνα με την Carriers Chartering, η ναυτιλιακή έχει υπογράψει επιστολή πρόθεσης με το DH Shipbuilding της Ν. Κορέας για την κατασκευή τριών εξειδικευμένων δεξαμενόπλοιων, κόστους 130 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι τα χωρητικότητας 158,000 dwt shuttle tanker θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2027. Μάλιστα, η παραγγελία συνδέεται κατά την ναυλομεσιτική, με συμβόλαιο ναύλωσης που έχει κλείσει η Maran Tanker με την Petrobras.
Κατά πληροφορίες, η διάρκεια ναύλωσης για τα τρία τάνκερ, είναι 10 χρόνια, με δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης ναύλωσης για ακόμη πέντε χρόνια.
Η ναυτιλιακή διαχειρίζεται 55 δεξαμενόπλοια (VLCC, suezmax και aframax). Ενώ έχει υπό κατασκευή σε κινεζικό ναυπηγείο οκτώ ακόμη τάνκερ suezmax διπλού καυσίμου LNG, χωρητικότητας 155,000 dwt, που θα παραλάβει από τον Ιούνιο 2026 έως τον Μάιο 2027.
Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου ο οποίος “τρέχει” τα τελευταία δύο χρόνια ένα πολύ μεγάλο ναυπηγικό πρόγραμμα, πρόσθεσε σε αυτό έξι ακόμη τάνκερ.
Σύμφωνα με την Carriers Chartering, έκλεισε συμφωνία για την κατασκευή των χωρητικότητας 75,000 dwt δεξαμενόπλοιων, με το ναυπηγείο New Times της Κίνας.
Το κόστος κάθε πλοίου θα ανέλθει στα 53 εκατ. δολάρια και η παράδοση τους θα ξεκινήσει στα μέσα του 2026, ενώ θα χρησιμοποιούν συμβατικά καύσιμα.
Στις αρχές του έτους ο ισχυρός εφοπλιστής αιφνιδίασε την αγορά όταν η εταιρεία του Dynagas προχώρησε στην πώληση των δύο πλωτών μονάδων αποθήκευσης και επαναεριοποίησης (FSRU) που είχε ναυλώσει στο γερμανικό κράτος. Αγοράστρια ήταν η Energos Infrastructure, αμερικανική κοινοπραξία, που ελέγχεται κατά 80% από την εταιρεία διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων Apollo και έχει μειοψηφικό μέτοχο τη New Fortress Energy.
Αν και το τίμημα δεν έγινε γνωστό, πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι το deal του απέφερε έσοδα 1 δισ. δολαρίων.
Βulker
H Safe Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου, υπέγραψε με ιαπωνικό ναυπηγείο συμφωνία για την κατασκευή ενός φορτηγού πλοίου, τύπου kamsarmax, χωρητικότητας 82,000 dwt, το οποίο αναμένεται να παραλάβει το τρίτο τρίμηνο του 2026.
Το νεότευκτο θα είναι σχεδιασμένο για να πληροί τις απαιτήσεις Φάσης 3 του Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης που σχετίζεται με τη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, όπως προβλέπεται από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO).
Με την νέα συμφωνία, το βιβλίο παραγγελιών της Safe Bulkers αυξάνεται σε εννέα bulkers, δύο εκ των οποίων θα διαθέτουν μηχανές διπλού καυσίμου μεθανόλης. Τρία θα παραλάβει το 2024, δύο το 2025, τρία το 2026 και ένα το 2027.
Διαβάστε ακόμη:
Βαγγέλης Μαρινάκης: Η Capital Product Partners παρέλαβε το LNG Axios
Toro Corp. (Πέτρος Παναγιωτίδης): Πούλησε πλοίο με 33,8 εκατ. δολάρια με κέρδος 20,9 εκατ. δολάρια!
Κίνηση – έκπληξη από τον εφοπλιστή Γιώργο Οικονόμου: Προσέλαβε έμπειρο manager στα ναυτιλιακά