• Ναυτιλία

    Έλληνες εφοπλιστές: Αγοραπωλησίες 1,8 δισ. δολαρίων στην αγορά ξηρού φορτίου

    Δ. Προκοπίου, Μ. Αγγελικούση, Π. Χατζηιωάννου (πάνω), Κ. Κωνσταντακόπουλος, Α. Μαρτίνος, Αρ. Πίττας (μέση), Σ. Μόλαρης, Κ. Δελαπόρτας, Ν. Μουνδρέας (κάτω)

    Δ. Προκοπίου, Μ. Αγγελικούση, Π. Χατζηιωάννου (πάνω), Κ. Κωνσταντακόπουλος, Α. Μαρτίνος, Αρ. Πίττας (μέση), Σ. Μόλαρης, Κ. Δελαπόρτας, Ν. Μουνδρέας (κάτω)


    Περιεχόμενα

    Ιδιαίτερα δραστήριοι εμφανίζονται οι Έλληνες εφοπλιστές στη second hand αγορά ξηρού φορτίου καθώς από τις αρχές του έτους έχουν πραγματοποιήσει αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων bulkers ύψους 1,8 δισ. δολαρίων.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, έχουν επενδύσει 1,17 δισ. δολάρια για την απόκτηση 54 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, ενώ παράλληλα έχουν πουλήσει 36 bulkers συνολικής αξίας 696 εκατ. δολαρίων.

    Πωλήσεις

    H εισηγμένη ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, προχώρησε στην πώληση του χωρητικότητας 57,334 dwt φορτηγού πλοίου Thunder, κατασκευής 2009, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2022 και θα αποφέρει εκτιμώμενα κέρδη 3,6 εκατ. δολαρίων.

    Πρόκειται για το πρώτο bulker που πουλά η ναυτιλιακή μετά από την είσοδο της στην αγορά ξηρού φορτίου το 2021, με ένα θεαματικό μπαράζ εξαγορών φορτηγών πλοίων από την second hand αγορά ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων.

    Σε μία εντυπωσιακή κίνηση στην αγορά ξηρού φορτίου προχώρησε, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η εταιρεία Maran Dry συμφερόντων της  Μαρίας Αγγελικούση.

    Σύμφωνα με τις Intermodal και Banchero Costa η εταιρεία πούλησε οκτώ mini capesize του στόλου της, στην τιμή των 200 εκατ. δολαρίων. Πρόκειται για τα χωρητικότητας 114,000 dwt Maran Aspiration (κατασκευής 2012), Maran Dawn, Maran Sky, Maran Ocean και Maran Sun (όλα κατασκευής 2011), Maran Progress, Maran Wisdom (κατασκευής 2014) και Maran Zenith (κατασκευής 2013).

    Κατά την Advanced Shipping & Trading η Chios Navigation, της οικογένειας Καρούση πούλησε δύο πλοία της.

    Συγκεκριμένα, το φορτηγό πλοίο Doric Arrow, χωρητικότητας 75,121 dwt και κατασκευής 2001, άλλαξε χέρια στην τιμή των 13 εκατ. δολαρίων. Η ναυτιλιακή είχε αγοράσει το συγκεκριμένο πλοίο το 2013 στην τιμή των 12,4 εκατ. δολαρίων. Επίσης, πούλησε το χωρητικότητας 52,428 dwt Doric Spirit, κατασκευής 2001, έναντι 13 εκατ. δολαρίων.

    Κατά την Seasure Shipbroking, η Chandris Hellas, συμφερόντων της οικογένειας Χανδρή πούλησε σε Κινέζους αγοραστές το χωρητικότητας 76,600 dwt panamax Maribella, κατασκευής 2004, στην τιμή των 24,9 εκατ. δολαρίων.

    Επίσης, η Empire Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Σταμάτη Μόλαρη, πούλησε σύμφωνα με την VesselsValue, το χωρητικότητας 28,400 dwt handysize Scrooge, κατασκευής 2006 στην τιμή των 12,75 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 11,64 εκατ. δολάρια. 

    H ναυτιλιακή OceanBulk συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά πούλησε φέτοςσύμφωνα με την Seasure Shipbroking, το capesize Hemingway (χωρητικότητας 207,600 dtw kαι κατασκευής 2017), στην Global Meridian Holdings έναντι 52,5 εκατ. δολαρίων.

    Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η ναυτιλιακή Target Marine, συμφερόντων του Αντώνη Κομνηνού, πούλησε τα χωρητικότητας 63,000 dwt φορτηγά πλοία Andros Island και Syros Island (αμφότερα κατασκευής 2016) έναντι 50 εκατ. δολαρίων. Η αξία τους εκτιμάται από την VV στα 44,37 εκατ. δολάρια.

    Σύμφωνα με την Banchero Costa η Nereus Shipping, θυγατρική της CM Lemos, πούλησε τα supramaxes Doric και Ionic (χωρητικότητας 58.451 dwt και κατασκευής 2013), στην τιμή των 42 εκατ. δολαρίων.

    Το φορτηγό πλοίο Tramontana χωρητικότητας 28,400 dwt και κατασκευής 2010 πουλήθηκε από την Newport Shipping του εφοπλιστή Γιώργου Χατζή σε Ρώσους αγοραστές. Το κόστος της συναλλαγής ανήλθε στα 14,2 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με την VesselsValue.

    Αγορές

    Στην ισχυροποίηση του στόλου της με τρία bulkers προχώρησε η ναυτιλιακή Centrofin, συμφερόντων του εφοπλιστή Δημήτρη Προκοπίου.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking η Centrofin εξαγόρασε το χωρητικότητας 61,192 dwt S Tango (κατασκευής 2015), το χωρητικότητας 61,258 dwt S Echo (κατασκευής 2015) και το χωρητικότητας 61,272 dwt, S Hermes (κατασκευής 2016). Η τιμή της συναλλαγής ανήλθε στα 95 εκατ. δολάρια, ενώ σύμφωνα με την VesselsValue η αξία των πλοίων εκτιμάται στα 97,49 εκατ. δολάρια.

    Τα πλοία ανήκαν κατά το παρελθόν στον στόλο της πρώην Scorpio Bulkers.

    Στην εξαγορά τριών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου προχώρησε και η ναυτιλιακή Minerva Marine του Ανδρέα Μαρτίνου, σύμφωνα με την VesselsValue.

    Με βάση τα στοιχεία της Seasure Shipbroking η ναυτιλιακή απέκτησε τα αδελφά πλοία Dong A Eos (χωρητικότητας 179.600 dwt και κατασκευής 2009), Dong A Astrea και Dong A Oknos (χωρητικότητας 179,300 dwt και κατασκευής 2010, αμφότερα), στη συνολική τιμή των 81 εκατ. δολαρίων.

    Η χαμηλών τόνων ναυτιλιακή FGM Chartering, με έδρα τον Πειραιά, απέκτησε τρία bulkers στην τιμή των 65,8 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue.

    Η εταιρεία βρίσκεται σε διαδικασία ανανέωσης του στόλου της, πουλώντας παλαιότερης κατασκευής πλοίων και αντικαθιστώντας τα με νεότερης ηλικίας.

    Επένδυση 53 εκατ. δολαρίων πραγματοποίησε η Meadway Shipping & Trading, του Κώστα Δελαπόρτα, για την απόκτηση δύο φορτηγών πλοίων. Σύμφωνα με την Advanced Shipping & Trading, το ένα είναι το handysize Loch Maree (χωρητικότητας 33.382 dwt και κατασκευής 2013), που κατέληξε στο στόλο της ναυτιλιακής έναντι 18 εκατ. δολαρίων.

    Η W Marineσυμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Σαραντίτη, εξαγόρασε σύμφωνα με την VesselsValue δύο φορτηγά πλοία συνολικής αξίας 45 εκατ. δολαρίων.

    Δύο φορτηγά πλοία πρόσθεσε φέτος στο στόλο της, η εισηγμένη ναυτιλιακή Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, επενδύοντας, σύμφωνα με την VesselsValue, 37,5 εκατ. δολάρια.

    Στον στόλο της ναυτιλιακής Safe Bulkers του εφοπλιστή Πόλυ Β. Χατζηιωάννου κατέληξε το Capesize South Trader (181,300 DWT, κατασκευής 2014, στο ναυπηγείο Koyo Dock), στην τιμή των 33,8 εκατ. δολαρίων. Η τιμή θεωρήθηκε άκρως συμφέρουσα, καθώς σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία του συγκεκριμένου πλοίου εκτιμάται στα 37,67 δολάρια.

    Παράλληλα, τον περασμένο μήνα η εταιρεία εξαγόρασε capesize κατασκευής 2012, στην τιμή των 30 εκατ. δολαρίων, το οποίο θα μετονομαστεί σε Michalis H.

    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία EuroDry, του εφοπλιστή Αριστείδη Πίττα ανακοίνωσε ότι αγόρασε το πλοίο Molyvos Luck, χωρητικότητας 57,924 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2014, στην τιμή των 21,2 εκατομμυρίων δολαρίων.

    H NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα πρόσθεσε ένα ακόμη bulker στο στόλο της. Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking εξαγόρασε το panamax Oceanic, χωρητικότητας 82,500 dwt και κατασκευής 2007, στην τιμή των 20,7 εκατ. δολαρίων.

    Διαβάστε ακόμη:

    Θάνος Σοφιός (Novisea): H ναυτιλία ξηρού φορτίου αψηφά την πτώση των αγορών



    ΣΧΟΛΙΑ