Μ. Αγγελικούση, Β. Μαρινάκης, Γ. Κούστας (πάνω), Ν. Τσάκος, Ν. Μαρτίνος (κέντρο), Ντίνος Μαρτίνος, Αρ. Πίττας (κάτω)
Περιεχόμενα
Νέες παραγγελίες πλοίων αξίας περίπου 8,5 δισ. δολαρίων πραγματοποίησαν από τις αρχές του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Intermodal.
To ενδιαφέρον εστιάστηκε σε πλοία μεταφοράς LNG και containerships, ενώ ζήτηση υπήρξε και για τα bulkers. Όσον αφορά στα τάνκερ, η κινητικότητα ήταν υποτονική, ενώ στο δεύτερο εξάμηνο του έτους υπήρξαν κάποιες παραγγελίες κυρίως για δεξαμενόπλοια μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου.
Υπενθυμίζεται ότι το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, οι εγχώριοι πλοιοκτήτες είχαν προχωρήσει σε παραγγελίες ναυπήγησης 125 νέων πλοίων συνολικής αξίας 10,032 δισ. δολαρίων (με στοιχεία μέχρι τις 23 Δεκεμβρίου πέρυσι).
Οι πρωταγωνιστές
Στην αγορά των containerships ξεχωρίζει η ναυτιλιακή Danaos Corporation συμφερόντων του εφοπλιστή δρ. Γιάννη Κούστα.
Η εταιρεία παρήγγειλε φέτος έξι πλοία χωρητικότητας 7.000 – 8.000 teu, τα οποία θα παραλάβει μεταξύ Μαρτίου και Σεπτεμβρίου 2024. Σύμφωνα με την VesselsValue πρόκειται για επένδυση ύψους 559 εκατ. δολαρίων.
Επίσης, η εισηγμένη ναυτιλιακή Euroseas, του Αριστείδη Πίττα, έχει κλείσει από τις αρχές του έτους τρεις συμφωνίες για την κατασκευή συνολικά επτά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το ύψους της επένδυσης του σύμφωνα με τη VesselsValue ανέρχεται σε 273 εκατ. δολάρια.
Στην ανανέωση του στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της προχώρησε φέτος και η Tsakos Shipping and Trading, συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου.
Σύμφωνα με την Intermodal, το πρώτο δίμηνο του 2022, ο όμιλος προχώρησε στην παραγγελία τεσσάρων containerships χωρητικότητας 2,800 teu. Η κατασκευή τους θα γίνει στο ναυπηγείο Hyundai Mipo, με κόστος 42,7 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο. Θα ενταχθούν στο στόλο της Tsakos στο τέλος του 2023 και το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Τον περασμένο Μάιο η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries για την κατασκευή δύο ακόμη containerships μεταφορικής ικανότητας 2.800 teu έκαστο. Το κόστος κατασκευής εκτιμάται στα 43 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο.
Επίσης, σύμφωνα με την Allied Shipbroking η ΤΕΝ έκλεισε συμφωνία και με το ναυπηγείο της Nοτίου Κορέας Samsung Heavy Industries για την κατασκευή δύο shuttle tanker χωρητικότητας 160,000 dwt. Το κόστος σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική θα ανέλθει στα 129,3 εκατ. δολάρια έκαστο και η παράδοση τους ορίστηκε για το 2025.
Capital Maritime
Με βάση τα στοιχεία της VesselsValue, η Capital Maritime του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη έχει κλείσει συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Mipo της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή τεσσάρων containerships, χωρητικότητας 2,800 teu, στην τιμή των 45,5 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Στο ίδιο ναυπηγείο έχει παραγγείλει σύμφωνα με την Intermodal και ακόμη τρία containerships χωρητικότητας 1,809 teu, στην τιμή των 32 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Παράλληλα, η Capital Gas, η εταιρεία του ισχυρού εφοπλιστή που δραστηριοποιείται στη μεταφορά LNG, προχώρησε εντός του καλοκαιριού σε δύο παραγγελίες πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, μεταφορικής ικανότητας 174,000 cbm έκαστο, που θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Hyundai Samho Heavy Industries. Το κόστος σύμφωνα με την Intermodal θα ανέλθει στα 240 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στην εταιρεία το 2026.
Στο μέτωπο των δεξαμενόπλοιων, η Capital Ship Management έχει παραγγείλει στο ναυπηγείο New Times δύο τάνκερ LR2 χωρητικότητας 115,800 dwt, σύμφωνα με την Intermodal. Η αξία τους κυμαίνεται στα 60 εκατ. δολάρια έκαστο. Στην ιστοσελίδα της ναυτιλιακής αναγράφονται δύο δεξαμενόπλοια με τα ίδια χαρακτηριστικά, τα Aiolos και Aisopos τα οποία θα ενταχθούν στον στόλο της τον Φεβρουάριο και τον Μάιο του 2025, αντίστοιχα.
Thenamaris
Νέες παραγγελίες συνολικού ύψους άνω των 260 εκατ. δολαρίων έχει πραγματοποιήσεις από τις αρχές του έτους η ναυτιλιακή Thenamaris, συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου.
Σύμφωνα με την Intermodal η εταιρεία έκλεισε συμφωνία για τη ναυπήγηση τεσσάρων bulkers χωρητικότητας 36,000 dwt στα ναυπηγεία Hyundai Vietnam Shipbuilding, στην τιμή των 36,5 εκατ. δολαρίων έκαστο, σύνολο 146 εκατ. δολάρια. Η παράδοση τους προγραμματίστηκε για την περίοδ0 2024-2025.
Παράλληλα, στις αρχές του καλοκαιριού η Thenamaris συνδέθηκε με την παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου χωρητικότητας 115,000 dwt έκαστο, στα ίδια ναυπηγεία. Το κόστος τους σύμφωνα με την Intermodal θα ανέλθει στα 62,5 εκατ. δολάρια έκαστο και θα παραδοθούν στη ναυτιλιακή το 2025.
LNG
H εταιρεία Minerva Marine συμφερόντων του Ανδρέα Μαρτίνου αγόρασε από τις γιάρδες δύο νεότευκτα πλοία μεταφοράς LNG από την ExxonMobil, τα οποία θα παραλάβει έως τον Μάρτιο του 2026.
Τα πλοία θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries και η τιμή τους ανέρχεται στα 215,5 εκατ. δολάρια έκαστο, σύμφωνα με την Intermodal.
Maran Gas
Δυναμικό παρών έχει δώσει φέτος στις νέες παραγγελίες LNG carriers η Maran Gas της Μαρίας Αγγελικούση.
Στις αρχές του έτους έκλεισε συμφωνία -πιθανόν option προηγούμενου deal- για τη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174,000 cbm στο ναυπηγείο DSME, στην τιμή των 210 εκατ. δολαρίων για κάθε πλοίο, σύμφωνα με την Intermodal. Η παράδοση τους θα πραγματοποιηθεί το 2025.
Ακολούθησαν δύο ακόμη LNG carriers με τα ίδια χαρακτηριστικά στην τιμή των 218,3 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Τον Ιούνιο η εταιρεία επανήλθε, κατά την Intermodal, με νέα συμφωνία για την ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς LNG στο ναυπηγείο DSME, έναντι 232,7 εκατ. δολαρίων έκαστο.
Επίσης, η εταιρεία της Μαρίας Αγγελικούση, προχώρησε λίγο πριν την εκπνοή του έτους σε μία ακόμη συμφωνία με το νοτιοκορεατικό ναυπηγείο για την ναυπήγηση ενός πλοίου LNG 174,000 cbm, που θα λειτουργεί με καύσιμο LNG. Η αξία του πλοίου ανέρχεται σε 253 εκατομμύρια δολάρια και αναμένεται να παραδοθεί το 2026.
Διαβάστε ακόμη: