• Ναυτιλία

    Χάρης Βαφειάς: Η άβολη ερώτηση για την μετοχή της Imperial Petroleum και η αντίδραση του εφοπλιστή

    • NewsRoom
    Χάρης Βαφειάς - StealthGas

    Χάρης Βαφειάς, εφοπλιστής


    Παραμένει ο προβληματισμός σχετικά με την πορεία της μετοχής της ναυτιλιακής Imperial Petroleum, με τον εφοπλιστή και ιδιοκτήτη της εταιρείας, Χάρη Βαφειά, να δέχεται ερωτήσεις για το θέμα ακόμη και κατά τη διάρκεια του πρόσφατου conference call που πραγματοποίησε για την άλλη εταιρεία του, την StealthGas.

    Όπως αναφέρει το tradewinds, κατά την τηλεδιάσκεψη, αναλυτής του οποίου το όνομα δεν έγινε γνωστό, πήρε τον λόγο και ρώτησε τον πλοιοκτήτη: «Ποιο είναι το τρέχον πλάνο για να καταστρέψετε την αξία των μετόχων, όπως κάνατε με την Imperial Petroleum;».

    Ο κ. Βαφειάς απέφυγε να απαντήσει λέγοντας: «Επόμενη ερώτηση, παρακαλώ».

    Ο αναλυτής επιχείρησε να επαναλάβει την ερώτηση του, ωστόσο, ο συντονιστής του conference call προχώρησε στον επόμενο συμμετέχοντα.

    Σημειώνεται ότι οι μέτοχοι της Imperial Petroleum κλονίστηκαν από την βουτιά που σημείωσε πρόσφατα η μετοχή της εταιρείας, όταν η διοίκηση της πούλησε -εντός του Αυγούστου- σε θεσμικούς επενδυτές περίπου 17 εκατομμύρια μετοχές στην τιμή των 2 δολαρίων ανά τίτλο, μέσω της Maxim, πολύ χαμηλότερα από την τιμή που διαπραγματεύονταν τότε στο χρηματιστήριο.

    Συγκεκριμένα, την Τετάρτη 9 Αυγούστου η μετοχή της Imperial ήταν στα 3,04 δολάρια, την Πέμπτη 10 Αυγούστου υποχώρησε στα 2,53 δολάρια και την Παρασκευή 11 Αυγούστου κατρακύλησε στα 1,63 δολάρια.

    Αγορές μετοχών

    Tα νέα για την διάθεση μετοχών της εταιρείας στους θεσμικούς και η πτώση της μετοχής σημειώθηκαν μία ημέρα μετά την τηλεδιάσκεψη που πραγματοποίησε η Imperial με τους επενδυτές για τα κέρδη τριμήνου, κατά τη διάρκεια της οποίας ο κ. Βαφειάς εξέφρασε την δυσαρέσκεια του για τον αδύναμο όγκο συναλλαγών του τίτλου.

    Μάλιστα τότε κάποιος επενδυτής τον ρώτησε αν η ναυτιλιακή σκέφτονταν να προχωρήσει σε αγορές μετοχών προκειμένου να στηρίξει την τιμή της.

    Ο εφοπλιστής απάντησε ότι έχει περάσει από το μυαλό του η συγκεκριμένη σκέψη και πως αν τα αποτελέσματα της εταιρείας παραμείνουν ισχυρά και δεν αλλάξει η συμπεριφορά της μετοχής της, θα το συζητήσει με το ΔΣ.

    Δεν είναι η πρώτη φορά που ο κ. Βαφειάς δέχεται κριτική σχετικά με την Imperial Petroleum.

    Κατά την εισαγωγή των μετοχών της στο αμερικανικό χρηματιστήριο, στις 6 Δεκεμβρίου 2021, η εταιρεία δεν συγκέντρωσε κεφάλαια, αλλά προχώρησε αργότερα σε αυξήσεις κεφαλαίου, με τις έντονες διακυμάνσεις της τιμής της να αποτελούν συχνά αντικείμενο συζήτησης και προβληματισμού.

    Πέρυσι τον Ιούνιο, ένα επενδυτής υπαινίχθηκε ότι η εταιρεία φροντίζει τους μεγάλους μετόχους της κατά τις προσφορές νέων μετοχών, με τον εφοπλιστή να απαντά ότι αυτή είναι δουλειά της Maxim Group και τον επενδυτή να συνεχίζει λέγοντας του: «Εσύ είσαι η εταιρεία, εσύ πρέπει να ασχοληθείς με αυτό».

    Μετά το ντεμπούτο της μετοχής της ναυτιλιακής στο αμερικανικό χρηματιστήριο στα 0,40 δολάρια τον Δεκέμβριο του 2021, ακολούθησε μία έντονα ανοδική περίοδος κατά την οποία ο τίτλος εκτινάχθηκε έως τα 9,13 δολάρια, στις 8 Μαρτίου 2022.

    Ωστόσο, οι διακυμάνσεις συνεχίστηκαν.

    Μάλιστα, τον Δεκέμβριο του 2022 η Imperial Petroleum έλαβε προειδοποίηση από τις χρηματιστηριακές αρχές επειδή η μετοχής της διαπραγματεύονταν πλέον κάτω από το κατώτατο επιτρεπτό όριο του 1 δολαρίου, να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες, μέχρι τις 12 Ιουνίου 2023, για να αυξήσει την τιμή της.

    Προκειμένου να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς της αγοράς η διοίκηση της εταιρείας προχώρησε στις 28 Απριλίου 2023 σε reverse split των μετοχών της σε αναλογία μία για κάθε 15.

    Στη συνεδρίαση της 23ης Αυγούστου 2023, η μετοχή της ναυτιλιακής έκλεισε στα 1,33 δολάρια σημειώνοντας άνοδο 5,56%.

    Διαβάστε ακόμη:

    Χάρης Βαφειάς (Imperial Petroleum): Η αξία του στόλου μας ανέρχεται σε 225 εκατ. δολάρια, έχουμε 100 εκατ. δολ. μετρητά και μηδενικό χρέος!

    Αγγελική Φράγκου: Έσοδα 346,9 εκατ. δολάρια στο β’ τρίμηνο για την Navios Partners – Στα 175 τα πλοία του στόλου της

    Alphaliner: Ανακατατάξεις στις εταιρείες μεταφοράς κοντέινερ και μέτρια κερδοφορία

     



    ΣΧΟΛΙΑ