• Ναυτιλία

    Alphaliner: Ανακατατάξεις στις εταιρείες μεταφοράς κοντέινερ και μέτρια κερδοφορία

    Ο Τζιανλουίτζι Απόντε της MSC

    Ο Τζιανλουίτζι Απόντε της MSC


    Η Alphaliner επισημαίνει σε πρόσφατη ανάλυση της, ότι η κατάταξη των δέκα κορυφαίων μεταφορέων εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο στη ναυτιλία έχει υποστεί ορισμένες σημαντικές αλλαγές τα τελευταία δύο χρόνια.

    Αν μέχρι τις αρχές του 2021 υπήρχαν τρεις διακριτοί όμιλοι: οι τέσσερις πρώτοι, οι τρεις μεσαίου μεγέθους και οι τρεις μεταφορείς με στόλο λιγότερο από 1 εκατομμύριο TEU, τους τελευταίους 24 μήνες η MSC έχει ανέβει στην πρώτη θέση και ολοένα και περισσότερο κυριαρχώντας σε πάνω από 1 εκατομμύριο Teu μακριά από τη Maersk και η τελευταία σύντομα θα ξεπεραστεί από τη γαλλική Cma Cgm.

    Η COSCO, βρίσκεται στην τέταρτη θέση και απέχει όλο και περισσότερο από τις τρεις πρώτες ναυτιλιακές εταιρείες.

    Όπως επισημαίνεται από τους αναλυτές, μετά από δύο χρόνια τεράστιων κερδών, ο κλάδος της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων επέστρεψε σε πιο μέτρια επίπεδα κερδοφορίας. Για ορισμένους μεταφορείς, το πρώτο εξάμηνο του 2023 ήταν ακόμη και με ζημιές.

    Μεταξύ των μεγάλων παγκόσμιων μεταφορέων, η Zim και η Wan Hai είναι οι ναυτιλιακές εταιρείες που παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες δυσκολίες όσον αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα.

    Μια έκθεση που μόλις δημοσιεύθηκε από την εταιρεία ανάλυσης και έρευνας Sea-Intelligence δείχνει στην πραγματικότητα πώς η αναλογία Ebit και TEU των πρώτων παγκόσμιων μεταφορέων το δεύτερο τρίμηνο του 2023 μειώθηκε κατά 90% στα 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022.

    Φέτος η υψηλότερη αναλογία Ebit/TEU την περίοδο Μαρτίου-Ιουνίου ήταν αυτή της Oocl ίση με 305 δολάρια, ενώ σε ολόκληρο τον περασμένο χρόνο η χαμηλότερη τιμή ήταν 1.377 δολάρια ανά Teu.

    Το δεύτερο τρίμηνο του 2023, η Maersk κατέγραψε Ebit για κάθε πλήρες teu φορτωμένο με 207 δολάρια, η Hapag Lloyd 298 δολάρια και η One 137 δολάρια.

    Η Zim, από την άλλη πλευρά, εμφανίζει έσοδα 195 δολαρίων για κάθε μεταφερόμενο εμπορευματοκιβώτιο TEU, παρόλο που έχει αυξήσει τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων που επιβιβάζονται κατά 0,5% παγκοσμίως και κατά 13% στις γραμμές του Ειρηνικού και της Ασίας – Ευρώπης.

    Ακόμα σχετικά με το θέμα της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η κατάταξη των πλοιοκτητών εταιρειών που δημοσιεύεται και ενημερώνεται τακτικά από την Alphaliner δείχνει πώς, τουλάχιστον προσωρινά, ο ιαπωνικός μεταφορέας One (Ocean Network Express) ανέβηκε στην έκτη θέση εκτοπίζοντας την ταϊβανέζικη εταιρεία Evergreen.

    Αυτό συνέβη αυτόν τον μήνα χάρη σε ένα προβάδισμα μόλις 8.000 teu σε χωρητικότητα , αλλά, λαμβάνοντας υπόψη το ισχυρό βιβλίο παραγγελιών νέων ναυπηγήσεων της Evergreen, σύντομα θα ξεπεράσει ξανά την One για να αμφισβητήσει την πέμπτη θέση στην κατάταξη Hapag-Lloyd.

    Διαβάστε ακόμη:

    Αγγελική Φράγκου: Έσοδα 346,9 εκατ. δολάρια στο β’ τρίμηνο για την Navios Partners – Στα 175 τα πλοία του στόλου της

    MSC: Δημιουργεί νέο κόμβο Logistics στη Σαουδική Αραβία

    Performance Shipping (Αλίκη Παληού-Ανδρέας Μιχαλόπουλος): Επαναγόρασε μετοχές αξίας 2 εκατ. δολαρίων

     



    ΣΧΟΛΙΑ