ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Κερδοφόρες και οι τρεις εισηγμένες ναυτιλιακές εταιρείες του Χάρη Βαφειά, Stealthgas, Imperial Petroleum Inc και C3is στο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Η ναυτιλιακή εταιρεία Stealthgas, του Χάρη Βαφειά, κατέγραψε ρεκόρ εσόδων το δεύτερο τρίμηνο, συνολικού ύψους 47,2 εκατομμυρίων δολαρίων, δηλαδή, σημείωσε αύξηση 13% από τα 41,8 εκατομμύρια δολάρια έσοδα, τα οποία είχε το δεύτερο τρίμηνο του 2024.
Ωστόσο, τα καθαρά κέρδη για την ίδια περίοδο, μειώθηκαν στα 20,4 εκατομμύρια δολάρια, από 25,8 εκατομμύρια δολάρια που ήταν το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους.
Τα έξοδα ταξιδιών αυξήθηκαν στα 4,4 εκατομμύρια δολάρια από 2,7 εκατομμύρια δολάρια, λόγω της αύξησης των ημερών spot market, ενώ τα λειτουργικά έξοδα πλοίων παρέμειναν σταθερά στα 12,7 εκατομμύρια δολάρια.
Ένας βασικός παράγοντας στη μείωση των κερδών ήταν η σημαντική πτώση των κερδών από μετοχές σε κοινοπραξίες, τα οποία μειώθηκαν στα 0,7 εκατομμύρια δολάρια από 11,5 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο του 2024, μια περίοδος που περιελάμβανε μια κερδοφόρα πώληση πλοίων.
Για ολόκληρο το πρώτο εξάμηνο του έτους, τα έσοδα αυξήθηκαν στα 89,3 εκατομμύρια δολάρια από 83,4 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 34,5 εκατομμύρια δολάρια από 43,5 εκατομμύρια δολάρια.
«Τα θεμελιώδη στοιχεία για τη ναυτιλία LPG εξακολουθούν να είναι θετικά»
Ο πλοιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος της μητρικής εταιρείας, Χάρης Βαφειάς σχολίασε τα οικονομικά αποτελέσματα: «Η αύξηση των εσόδων ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, καταγράφοντας νέο τριμηνιαίο ρεκόρ στα 47,2 εκατομμύρια δολάρια».
Τόνισε επίσης την επιτυχημένη αποπληρωμή των τραπεζικών υποχρεώσεων της εταιρείας, δηλώνοντας: «Κατά τη διάρκεια του τρέχοντος τρίτου τριμήνου ολοκληρώσαμε την απομόχλευσή μας, έχοντας αποπληρώσει 86 εκατομμύρια δολάρια σε υποχρεώσεις φέτος και από τα 29 ιδιόκτητα πλοία μας, κανένα δεν έχει υποχρεώσεις χρηματοδότησης χρέους».
Ο Χάρης Βαφειάς, αναφέρθηκε και στο περιστατικό που αφορούσε το πλοίο Eco Wizard, το οποίο θα παραμείνει εκτός ναύλωσης για κάποιο χρονικό διάστημα και θα επηρεάσει τη βραχυπρόθεσμη δημιουργία εσόδων.
Ωστόσο, πρόσθεσε: «Είμαστε βέβαιοι ότι τα θεμελιώδη στοιχεία για τη ναυτιλία LPG εξακολουθούν να είναι θετικά».
«Μετά από ένα ταραχώδες ξεκίνημα για το έτος, το κλίμα έχει βελτιωθεί σημαντικά και είμαστε περήφανοι που ανακοινώνουμε πολύ σταθερά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο. Η αύξηση των εσόδων ξεπέρασε τις προσδοκίες μας, σημειώνοντας νέο τριμηνιαίο ρεκόρ στα 47,2 εκατομμύρια δολάρια.
Ταυτόχρονα, κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, ολοκληρώσαμε την απομόχλευση μας, έχοντας αποπληρώσει χρέος 86 εκατομμυρίων δολαρίων φέτος και σχεδόν 350 εκατομμύρια δολάρια από τότε που ξεκινήσαμε την απομόχλευση στις αρχές του 2023.
Από τα 29 πλήρως ιδιόκτητα πλοία μας, κανένα δεν έχει υποχρεώσεις χρηματοδότησης χρέους, μια ζηλευτή θέση που ενισχύει σημαντικά την ευελιξία μας στο μέλλον και στηρίζει τον ισχυρό ισολογισμό μας.
Είμαστε βέβαιοι ότι τα θεμελιώδη στοιχεία για τη ναυτιλία LPG εξακολουθούν να είναι θετικά και η εταιρεία μας βρίσκεται σε πολύ ευνοϊκή θέση για να επωφεληθεί από την αυξανόμενη ζήτηση. Καθώς βγαίνουμε τώρα από τους εποχικά ασθενέστερους καλοκαιρινούς μήνες, αναμένουμε ότι η δραστηριότητα ναύλωσης θα αυξηθεί το τέταρτο τρίμηνο.»
Ισχυρή κερδοφορία
Αναλυτικά τα οικονομικά αποτελέσματα:
Η ισχυρή κερδοφορία συνεχίστηκε και για το δεύτερο τρίμηνο, με καθαρά κέρδη 20,4 εκατομμυρίων δολαρίων που αντιστοιχούν σε βασικά κέρδη ανά μετοχή (EPS) 0,55 δολαρίων, 45% υψηλότερα από τα 14,1 εκατομμύρια δολάρια του προηγούμενου τριμήνου, αλλά μειωμένα σε σύγκριση με το ρεκόρ των 25,8 εκατομμυρίων δολαρίων που επιτεύχθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2024. Τα κέρδη κατά την περίοδο του προηγούμενου έτους ενισχύθηκαν από την πώληση ενός μεσαίου πλοίου μεταφοράς φυσικού αερίου.
Τα έσοδα κατέγραψαν ιστορικό υψηλό ύψους 47,2 εκατομμυρίων δολαρίων το δεύτερο τρίμηνο, αυξημένα κατά 13% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Τα ποσοστά TCE βελτιώθηκαν για την πλειονότητα των πλοίων όλων των μεγεθών, καθώς η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε τη βελτίωση των συνθηκών της αγοράς. Τα έσοδα από λειτουργίες ύψους 19,7 εκατομμυρίων δολαρίων ήταν επίσης τα υψηλότερα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
Περίπου το 70% των ημερών στόλου για το 2025 εξασφαλίζονται σε ναυλώσεις περιόδου, με τις συνολικές ημέρες απασχόλησης του στόλου για όλες τις επόμενες περιόδους να αποφέρουν περίπου 155 εκατομμύρια δολάρια (εξαιρουμένων των πλοίων κοινοπραξίας) σε συμβατικά έσοδα.
Αποπληρώθηκαν όλες οι υποχρεώσεις χρέους του πλήρως ιδιόκτητου στόλου, πραγματοποιώντας αποπληρωμές χρέους ύψους 53,6 εκατομμυρίων δολαρίων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025 και επιπλέον 32,2 εκατομμύρια δολάρια στο τρέχον τρίτο τρίμηνο του 2025. Επί του παρόντος, όλα τα πλοία του πλήρως ιδιόκτητου στόλου δεν έχουν εμπράγματα βάρη.
Κατά τη διάρκεια του 2025, η εταιρεία δαπάνησε 1,8 εκατομμύρια δολάρια σε επαναγορές μετοχών. Συνολικά, στο πλαίσιο του τρέχοντος προγράμματος, η εταιρεία έχει δαπανήσει πάνω από 21,2 εκατομμύρια δολάρια σε επαναγορές μετοχών από τον Ιούνιο του 2023.
Διατήρηση επαρκών ταμειακών διαθεσίμων και ισοδύναμων μετρητών (συμπεριλαμβανομένων των περιορισμένων ταμειακών διαθεσίμων) ύψους 87,3 εκατομμυρίων δολαρίων στις 30 Ιουνίου 2025, γεγονός που επέτρεψε στην εταιρεία να εξοφλήσει τις δανειακές της υποχρεώσεις.
Επίσης, η δεύτερη εταιρεία του Χάρη Βαφειά, Imperial Petroleum Inc, η οποία είναι και αυτή εισηγμένη, γνωστοποίησε τα έσοδα για το εξάμηνο του τρέχοντος έτους, τα οποία ανήλθαν σε 68,4 εκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας μείωση 19,8 εκατομμυρίων δολαρίων ή 22,4%, σε σύγκριση με έσοδα 88,2 εκατομμυρίων δολαρίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024, κυρίως λόγω της μείωσης των ημερήσιων ναύλων spot και χρονοναύλωσης δεξαμενόπλοιων από την αρχή του έτους.
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 διαμορφώθηκαν στα 24,1 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη 36,2 εκατομμυρίων δολαρίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2024.
Τα Προσαρμοσμένα Καθαρά Κέρδη ανήλθαν σε 25,6 εκατομμύρια δολάρια, που αντιστοιχούν σε βασικά προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή ύψους 0,72 δολαρίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, σε σύγκριση με τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 39,7 εκατομμυρίων δολαρίων ή 1,32 δολαρίων προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή, βασικά, για την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 ανήλθαν σε 31,8 εκατομμύρια δολάρια, ενώ τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA 1) για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025 ανήλθαν σε 33,3 εκατομμύρια δολάρια.
Κατά μέσο όρο, η εταιρεία κατείχε 13,0 πλοία κατά τη διάρκεια του εξαμήνου που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, σε σύγκριση με 10,1 πλοία για την ίδια περίοδο του 2024.
Στις 30 Ιουνίου 2025, τα μετρητά και τα ισοδύναμα τους, συμπεριλαμβανομένων των προθεσμιακών καταθέσεων, ανέρχονταν σε 212,2 εκατομμύρια δολάρια και το συνολικό χρέος ήταν μηδενικό.
Στην ίδια ρότα πορεύεται και η τρίτη εταιρεία του Χάρη Βαφειά, C3is Inc, η οποία και αυτή, είναι απαλλαγμένη από τραπεζικά.
Τα έσοδα της εταιρείας κατά το τρίμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025, ανήλθαν στα 10,7 εκατ. δολάρια, παραμένοντας σταθερά σε σχέση με πέρυσι. Παρά το γεγονός ότι το ισοδύναμο χρονοναύλωσης (TCE) ανήλθε στα 16.466 δολάρια έναντι 23.938 δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024.
Κατά το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου 2025 η ναυτιλιακή εμφάνισε ζημιές 5,3 εκατ. δολαρίων μειωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο που ανήλθαν στα 11,7 εκατ. δολάρια.
Τα διαθέσιμα και ισοδύναμα μετρητών της εταιρείας ανέρχονταν σε 2,3 εκατ. δολάρια στις 30 Ιουνίου.
Κατά το πρώτο εξάμηνο τα έσοδα από ταξίδια ανήλθαν στα 19,4 εκατ. δολάρια, ενώ η εταιρεία εμφάνισε κέρδη 2,6 εκατ. δολαρίων.
Τα τρία Handysize φορτηγά πλοία της εταιρείας έχουν συμφωνίες ναύλωσης βραχυπρόθεσμης διάρκειας, παράγοντας σταθερές ταμειακές ροές, ενώ το Aframax τάνκερ της δραστηριοποιείται στη spot αγορά, με ναύλους ταξιδιού, στην παρούσα φάση, περίπου 25.000 δολάρια ημερησίως.
Παρά τις μεταβαλλόμενες συνθήκες, η απόδοση της C3is Inc., της τρίτης εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας του Χάρη Βαφειά, παρέμεινε ισχυρή, με αύξηση της χωρητικότητας του στόλου της κατά πάνω από 230% από την ίδρυσή της, χωρίς να επιβαρυνθεί με τραπεζικό χρέος.
«Η απόδοσή μας μέχρι στιγμής έχει αποδείξει την ανθεκτικότητά μας και τη στρατηγική μας εστίαση και είμαστε βέβαιοι ότι έχουμε θέσει θεμέλια που μπορούν να προσαρμοστούν σε αυτό το μεταβαλλόμενο περιβάλλον, ενισχύοντας έτσι την δυνατότητα μας τόσο για περαιτέρω ανάπτυξη των υφιστάμενων βασικών δραστηριοτήτων, όσο και για διερεύνηση πιθανών νέων επιχειρηματικών ευκαιριών ανάπτυξης», επισημαίνει η εταιρεία σε σχολιασμό της για τα αποτελέσματα.
Η C3is Inc, ιδρύθηκε ως spin off της της Imperial Petroleum -της δεύτερης ναυτιλιακής του πλοιοκτήτη, με μόνο δύο bulkers της μητρικής εταιρείας και εισήλθε στην αγορά Nasdaq τον Ιούνιο 2023.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- EE – Ινδονησία: Συνήψαν συμφωνία ελεύθερων συναλλαγών
- Πιερρακάκης: Οφέλη 1 δισ. ευρώ για τους δημόσιους υπαλλήλους από τα νέα μέτρα της κυβέρνησης
- Δημοσκόπηση: Στο 29,7% η ΝΔ, «όχι» στον Σαμαρά – Πτώση για Πλεύση Ελευθερίας
- Γεραπετρίτης από ΟΗΕ: Η Ελλάδα θεωρεί ότι αυτή είναι η λύση: η ίδρυση ενός Παλαιστινιακού κράτους στα όρια πρo του 1967
