Μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου 2025, η χωρητικότητα των νεότευκτων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου μειώθηκε κατά 54% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε στα 25 εκατ. DWT, φτάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2020.
Κατά συνέπεια, το βιβλίο παραγγελιών για ξηρό χύδην φορτίο είναι πλέον 4% μικρότερο από ό,τι πριν από ένα χρόνο, αντιπροσωπεύοντας το 11% του στόλου ξηρού χύδην φορτίου.
«Οι συμβάσεις πιθανότατα έχουν χαλαρώσει λόγω των θολών προοπτικών της αγοράς», υποστήριξε ο Filipe Gouveia, Διευθυντής Ανάλυσης Ναυτιλίας στην BIMCO.
Ο αριθμός των πλοίων που έχουν υπογραφεί ως συμβάσεις έχει σημειώσει ακόμη μεγαλύτερη μείωση, κατά 61% σε ετήσια βάση μέχρι το 2025.
Έχουν παραγγελθεί μόνο 281 πλοία, ο χαμηλότερος αριθμός από το 2016. Ενώ οι συμβάσεις έχουν μειωθεί σε όλα τα τμήματα, οι παραγγελίες στο τμήμα capesize, το οποίο περιλαμβάνει τα μεγαλύτερα πλοία του στόλου ξηρού φορτίου χύδην, ήταν συγκριτικά υψηλότερες.ιώθηκαν κατά 54% οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων ως προς την χωρητικότητα
Μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου 2025, η χωρητικότητα των νεότευκτων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου μειώθηκε κατά 54% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε στα 25 εκατ. DWT, φτάνοντας στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2020.
Κατά συνέπεια, το βιβλίο παραγγελιών για ξηρό χύδην φορτίο είναι πλέον 4% μικρότερο από ό,τι πριν από ένα χρόνο, αντιπροσωπεύοντας το 11% του στόλου ξηρού χύδην φορτίου.
«Οι συμβάσεις πιθανότατα έχουν χαλαρώσει λόγω των θολών προοπτικών της αγοράς», υποστήριξε ο Filipe Gouveia, Διευθυντής Ανάλυσης Ναυτιλίας στην BIMCO.
Ο αριθμός των πλοίων που έχουν υπογραφεί ως συμβάσεις έχει σημειώσει ακόμη μεγαλύτερη μείωση, κατά 61% σε ετήσια βάση μέχρι το 2025.
Έχουν παραγγελθεί μόνο 281 πλοία, ο χαμηλότερος αριθμός από το 2016. Ενώ οι συμβάσεις έχουν μειωθεί σε όλα τα τμήματα, οι παραγγελίες στο τμήμα capesize, το οποίο περιλαμβάνει τα μεγαλύτερα πλοία του στόλου ξηρού φορτίου χύδην, ήταν συγκριτικά υψηλότερες.

Διαβάστε επίσης:
Η Cosco επεκτείνεται και στη ναυτιλιακή τεχνολογία