• Ναυτιλία

    Χαμόγελα για τους εφοπλιστές! Τι γίνεται στην αγορά ξηρού φορτίου;

    ναυτιλία dry bulk στόλος


    Οι εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στην αγορά ξηρού φορτίου έχουν κάθε λόγο να χαμογελούν. Οι τιμές των ναύλων έχουν εκτοξευτεί και ο δείκτης Baltic Dry καταγράφει νέο υψηλό τεσσάρων ετών.Στο εβδομαδιαίο της report, η Allied Shipbroking αναφέρει ότι ο Baltic Dry Index βρέθηκε στις 1.727 μονάδες, επίπεδα που είχε να δει από τις αρχές του 2014. Το νέο υψηλό ήρθε στην κατάλληλη στιγμή για να καθυσηχάσει του φόβους που δημιούργησαν οι μικρές πτωτικές κινήσεις των προηγούμενων εβδομάδων, ότι έφτασε η ώρα για την αναμενόμενη διόρθωση του τέταρτου τριμήνου. Με το μέσο όρο στα Capesize να ξεπερνά τα 30.000 δολ. ημερησίως, οι θετικές προσδοκίες για την αγορά παραμένουν αυξημένες.

    Σχολιάζοντας την παγκόσμια εικόνα που επικρατεί, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι το συνολικό θαλάσσιο εμπόριο παρουσίασε φέτος μια πολύ ισχυρή ανάπτυξη, παρά την υστέρηση που παρατηρήθηκε στις εισαγωγές της Κίνας. Χώρες όπως η Νότια Κορέα, που σημείωσε εκρηκτική αύξηση του όγκου των εισαγωγών της, στήριξαν τη συνολική εικόνα του εμπορίου. Ωστόσο, οι μακροχρόνιες προοπτικές δεν είναι ρόδινες, επισημαίνουν. Και αυτό γιατί οι μεγαλύτεροι εισαγωγείς είναι αυτοί που παρουσιάζουν τα πιο “αναιμικά” επίπεδα ανάπτυξης στις εισαγωγές, ενώ οι μεγάλες αναδυόμενες οικονομίες όπως η Ινδία, οι οποίες κάποτε θεωρούνταν ότι θα αποτελέσουν τους πρωταθλητές της αγοράς, προσπαθούν επίσης να μειώσουν την εξάρτησή τους από τον άνθρακα και να στραφούν σε καθαρότερες πηγές ενέργειας.Προς το παρόν, η αγορά ξηρού φορτίου στο σύνολο της βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση, ωστόσο ορισμένα από τα βασικά προϊόντα της εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν κινδύνους. Για παράδειγμα, το ποσοστό αύξησης των εισαγωγών άνθρακα της Κίνας περιορίστηκε σημαντικά φέτος, καθώς η άνοδος κατά 23% που σημείωσε το 2016 μειώθηκε σε λιγότερο από το μισό κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους. Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε αντίθεση, αναφέρουν οι αναλυτές, με την αναπάντεχη ανοδική πορεία της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας.Η πρόσφατη τάση στην Κίνα για όλο και μεγαλύτερη στροφή στο φυσικό αέριο για τις ενεργειακές της ανάγκες σε συνδυασμό με το κλείσιμο αρκετών ορυχείων και χαλυβουργείων φέτος, αποτελούν μια ένδειξη της δέσμευσης της κυβέρνησης να επιτύχει τον στόχο της για την ατμοσφαιρική ρύπανση.Ταυτόχρονα, με την εγχώρια παραγωγή να μειώνεται οι αγοραστές στρέφουν ολοένα και περισσότερο την προσοχή τους προς τις εισαγωγές υψηλότερης ποιότητας. Από την άλλη πλευρά, δεδομένων των πρόσφατων ειδήσεων σχετικά με τις ελλείψεις φυσικού αερίου κατά την έναρξη της χειμερινής περιόδου, η αύξηση των μεταφορών άνθρακα για το Νοέμβριο, έδειξε ότι η ζήτηση παραμένει και μπορεί ακόμη να οδηγήσει την αγορά.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Έξαρση νέων παραγγελιών. Γιατί οι εφοπλιστές στρέφονται στα νεότευκτα πλοία;

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ναυτιλία: Επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων από τους Έλληνες εφοπλιστές τον Νοέμβριο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των tankers – Πτώση 39% στα VLCCs



    ΣΧΟΛΙΑ