• Ναυτιλία

    Γιάννης Κάρτσωνας (Breakwave Advisors): Η αγορά ξηρού φορτίου παραμένει σε ανοδικό κύκλο

    • NewsRoom
    Ο CEO της Breakwave Advisors ,Γιάννης Κάρτσωνας

    Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος Breakwave Advisors


    Ο καιρός παραμένει ο βασικός μοχλός για τα ναύλα των μεγάλων Capesize φορτηγών πλοίων αυτή την εποχή του χρόνου επισημαίνει σε ανάλυση του ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

    Αυτό το είδαμε να συμβαίνει καθαρά τις τελευταίες δύο εβδομάδες, όταν βροχοπτώσεις σε σημαντικές, για την παραγωγή σιδηρομεταλλεύματος, περιοχές της Βραζιλίας έχουν προκαλέσει σημαντικές διαταραχές τόσο στην παραγωγή, όσο και στη μεταφορά και στις εργασίες φόρτωσης, συμπληρώνει.

    Αν και τα τελευταία νέα από τη Βραζιλία ήταν ενθαρρυντικά, με τη Vale να επιβεβαιώνει την επανεκκίνηση των δραστηριοτήτων της και πολύ μικρό αντίκτυπο στη συνολική της παραγωγή, δεν έχουμε ακόμη ξεπεράσει όλες τις δυσκολίες.

    Τους επόμενους μήνες, οι καιρικές συνθήκες τόσο στην Αυστραλία όσο και στη Βραζιλία θα καθορίσουν την πορεία των εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος και ως εκ τούτου το που θα κυμανθούν τα spot τιμές στα ναύλα των Capesize.

    Η αγορά παραμένει με την αισιοδοξία ότι με το πέρας του χειμώνα, η ζήτηση θα ανακάμψει και τα ναύλα θα κινηθούν προς τις 20.000 δολάρια την ημέρα. Η καμπύλη στα futures αντικατοπτρίζει αυτή την αισιοδοξία για το επόμενο διάστημα.

    Ισχυρά ναύλα

    Τα μικρότερου μεγέθους πλοία διατήρησαν τη σχετική ισχύ τους, με τα ναύλα να κυμαίνονται γύρω από το επίπεδο των 20.000 δολαρίων, το οποίο είναι προφανώς χαμηλότερο σε σχέση με το μεγαλύτερο διάστημα της περασμένης χρονιάς, αλλά, για τον Ιανουάριο, είναι τόσο ισχυρά όσο τα είχαμε δει στα τέλη της δεκαετίας του 2000.

    Με τον Baltic Dry Index να βρίσκεται στο ίδιο ακριβώς επίπεδο σε σχέση με πέρυσι αυτήν την εποχή, αλλά με τα κοντινά futures περίπου 40% υψηλότερα σε σύγκριση με τα αντίστοιχα του 2021, η αγορά έχει σαφώς προεξοφλήσει αρκετές από τις προσδοκίες, αν και με βάση το εύρος τιμών στα ναύλα πέρυσι, η όποια προεξόφληση δεν ακούγεται υπερβολική.

    Η Κίνα σε φάση χαλάρωσης ενώ ο υπόλοιπος κόσμος πολεμάει τον πληθωρισμό

    Παρά τα καλύτερα από το αναμενόμενο οικονομικά στοιχεία του τέταρτου τριμήνου από την Κίνα, φαίνεται ότι η κεντρικά σχεδιασμένη οικονομία πρόκειται να εισέλθει σε ένα χαλαρότερο νομισματικό κύκλο, με χαμηλότερα επιτόκια και περισσότερα κίνητρα και βοήθειες για τη στήριξη της ευρύτερης οικονομίας. Μια τέτοια πολιτική θα έρχεται σε αντίθεση με αυτές που ακολουθούνται στο δυτικό κόσμο, όπου ο υψηλός πληθωρισμός ωθεί τις κεντρικές τράπεζες σε έναν πιο περιοριστικό κύκλο.

    Το αποτέλεσμα μιας τόσο άνευ προηγουμένου αντικρουόμενης ενέργειας από τις μεγαλύτερες οικονομίες στον κόσμο είναι άγνωστο.

    Για τη ναυτιλία, οι περισσότερες επενδύσεις στις υποδομές, που θα προκύψουν φυσικά σε ένα χαλαρότερο νομισματικό περιβάλλον από την Κίνα, είναι σαφώς κάτι θετικό, ενώ οι περιοριστικές χρηματοοικονομικές συνθήκες σε άλλα μέρη του κόσμου δεν αντιπροσωπεύουν απαραίτητα σημαντικό κίνδυνο, με δεδομένη την εστίαση του dry bulk shipping στην Κίνα.

    Βραχυπρόθεσμα, οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην Κίνα καθώς και η επερχόμενη Κινέζικη Πρωτοχρονιά παραμένουν τα επόμενα κρίσιμα γεγονότα, τα οποία μόλις ξεπεραστούν, η αγορά ξηρού φορτίου θα πρέπει φυσικά να επιστρέψει σε ένα επίπεδο κανονικότητας, ανάλογα με τη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα από την Κίνα.

    Ο ανοδικός κύκλος στο dry bulk shipping θα συνεχιστεί το 2022

    Αν και το υψηλό επίπεδο μεταβλητότητας το 2021 ενδέχεται να πλησιάζει στο τέλος του, ο τομέας ξηρού φορτίου παραμένει σε έναν ανοδικό κύκλο λόγω της σχετικά χαμηλής αύξησης της προσφοράς (διαθέσιμων πλοίων), της ισχυρής ζήτησης για χύδην εμπορεύματα, και τους συνεχείς περιορισμούς στην εφοδιαστική αλυσίδα και στις υποδομές που επηρεάζουν ολόκληρο τον ναυτιλιακό κόσμο.

    Αναμένουμε ότι κυβερνητικές πολιτικές, όσον αφορά στην ενεργειακή ασφάλεια, σε συνδυασμό με τις συνεχείς προσπάθειες για την απανθρακοποίηση (decarbonization) της ναυτιλίας, θα επηρεάζουν τη ροή των εμπορευμάτων που μεταφέρονται από πλοία ξηρού φορτίου και έτσι θα καθορίζουν έμμεσα την πορεία των ναύλων.

    Η εταιρεία Breakwave Advisors, με έδρα τη Νέα Υόρκη, προσφέρει υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων στους τομείς της ναυτιλίας και των εμπορευμάτων. Έχει δημιουργήσει και διαχειρίζεται το Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και το Breakwave Sea Decarbonization Tech ETF (NYSE: BSEA).

    Διαβάστε ακόμη:

    Η EuroDry Ltd. πρόσθεσε το M/V Molyvos Luck στο στόλο της



    ΣΧΟΛΙΑ