• Ναυτιλία

    Απομακρύνθηκε το δεύτερο ναυάγιο από τον ιστορικό λιμένα του Φονιά στην Ελευσίνα


    Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η απομάκρυνση ενός ακόμη ναυαγίου από τον παλαιό λιμένα του Φονιά στην Ελευσίνα, με μέριμνα και δαπάνη του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας (Ο.Λ.Ε.) ΑΕ.

    Πρόκειται για το ξύλινης κατασκευής επιβατηγό-τουριστικό σκάφος “ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΝΤΡΗΜ” (πρώην ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ) Ν.Π. 9721, το οποίο ήταν εγκαταλελειμμένο από τον πλοιοκτήτη του και βυθίστηκε τον περασμένο Μάρτιο στον λιμενίσκο του Φονιά όπου ήταν ελλιμενισμένο από το 2016.

    Κατά τις εργασίες απομάκρυνσης του ναυαγίου δεν προκλήθηκε θαλάσσια ρύπανση καθότι το σκάφος δεν έφερε μηχανές. Τηρήθηκαν όλα τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας και τοποθετήθηκε προληπτικά πλωτό αντιρρυπαντικό φράγμα για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

    Κατά την επιχείρηση ανέλκυσης του σκάφους από τον βυθό, το ξύλινο σκαρί διαλύθηκε λόγω της πολύμηνης παραμονής του στο νερό. Τα συντρίμμια (ξύλινα μέρη) απομακρύνθηκαν από την θάλασσα με μηχανικά μέσα, φορτώθηκαν σε τράκτορα και μεταφέρθηκαν σε ειδικό χώρο ανακύκλωσης αποβλήτων.

    Το έργο ολοκληρώθηκε με τον καθαρισμό του θαλάσσιου χώρου και του σημείου της προβλήτας όπου έγιναν οι εργασίες, ενώ πραγματοποιήθηκε και ενδελεχής έλεγχος καθαρισμού του βυθού με την χρήση σύγχρονου τεχνολογικού εξοπλισμού (υποβρύχια κάμερα).

    Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν με την συνδρομή ειδικά εκπαιδευμένου δύτη και υπό την επίβλεψη στελεχών του Ο.Λ.Ε. ΑΕ.

    Σε κοινή δήλωση τους ο Πρόεδρος του Ο.Λ.Ε. ΑΕ κ. Γεώργιος Κουμπέτσος και ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Απόστολος Καμαρινάκης, αναφέρουν:

    «Κορυφαία προτεραιότητα της Διοίκησης του Ο.Λ.Ε. ΑΕ είναι η απομάκρυνση όλων των επικίνδυνων πλοίων και ναυαγίων από τον κόλπο της Ελευσίνας, ιδιαίτερα από τον ιστορικό λιμένα του Φονιά εν όψει και της επίσημης έναρξης των εκδηλώσεων για την ανακήρυξη της πόλης της Ελευσίνας ως Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης το 2023. Με στόχο την εύρυθμη λειτουργία του λιμένα και την ορθή διαχείριση της αγκυροβολίας σκαφών, επιδιώκουμε την άμεση απομάκρυνσή όλων αυτών των πλοίων, που βρίσκονται επί σειρά ετών σε σημεία αρμοδιότητας Ο.Λ.Ε. ΑΕ. Γι’ αυτό ο Οργανισμός προκήρυξε ανοιχτούς δημόσιους διαγωνισμούς εκποίησης και απομάκρυνσής τους, για καθένα πλοίο ξεχωριστά, ώστε οι διαδικασίες να έχουν αποτέλεσμα και να αποδώσουν καρπούς».

    Μέχρι σήμερα, έχουν απομακρυνθεί συνολικά 14 επικίνδυνα-επιβλαβή πλοία και ναυάγια από την περιοχή αρμοδιότητας Ο.Λ.Ε. ΑΕ.

    Το Ε/Γ-Τ/Ρ “ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΝΤΡΗΜ” (πρώην “ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ”) ελλιμενίστηκε, αρχικά, αυθαίρετα στην Ελευσίνα τον Οκτώβριο του 2011. Το πλοίο έφερε παλαιά και εκτός λειτουργίας μηχανή μέχρι και το 2016. Το ίδιο έτος μετονομάστηκε σε “ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΝΤΡΗΜ” και ελλιμενίστηκε στον Φονιά. Χαρακτηρίστηκε επικίνδυνο-επιβλαβές στις 9/7/2020, όταν διαπιστώθηκε εισροή υδάτων, τα οποία απομακρύνονταν με μηχανικά μέσα (αντλίες). Ο πλοιοκτήτης, παρά το γεγονός ότι εκλήθη επανειλημμένως από τον Ο.Λ.Ε. ΑΕ να απομακρύνει άμεσα το επιβλαβές σκάφος του, δεν προέβη στις δέουσες ενέργειες, με αποτέλεσμα το πλοίο να βυθιστεί στις 28-3-2022.

    Διαβάστε επίσης:

    Okeanis Eco Tankers: Κέρδη 18,9 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο – Σημαντικά οφέλη από τα scrubbers

    Safe Bulkers (Πόλυς Β. Χατζηιωάννου): Αυξημένα κέρδη στο 9μηνο που ανήλθαν στα 137,7 εκατ. δολάρια



    ΣΧΟΛΙΑ