• Ναυτιλία

    AP Moller – Maersk: Super deal 3,6 δισ. δολαρίων για τον ναυτιλιακό κολοσσό

    • Bloomberg
    maersk line

    Soren Skou, διευθύνων σύμβουλος της Maersk


    Η AP Moller–Maersk, η μεγαλύτερη εταιρεία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, θα πληρώσει 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά της LF Logistics, με έδρα στο Χονγκ Κονγκ, όπως ανακοίνωσε την Τετάρτη.

    Η συμφωνία είναι η δεύτερη μεγαλύτερη που πραγματοποιεί η ναυτιλιακή στην ιστορία της, μετά την εξαγορά της Hamburg Sued το 2017, ύψους 4 δισ. δολαρίων.

    Η Maersk, η οποία μεταφέρει δια θαλάσσης περίπου το ένα πέμπτο των εμπορευματοκιβωτίων διεθνώς, ακολουθεί μια νέα στρατηγική προκειμένου να επεκταθεί στα χερσαία logistics όπου υπάρχουν περισσότερες δυνατότητες ανάπτυξης και τα περιθώρια κέρδους είναι υψηλότερα.

    Νωρίτερα φέτος, η μεταφορική εταιρεία με έδρα την Κοπεγχάγη, ανακοίνωσε τα σχέδια της για την αγορά της εταιρείας αεροπορικών μεταφορών Senator International, καθώς επιδιώκει να έχει  παρουσία σε όλα τα μέρη της αλυσίδας μεταφορών.

    Container rates have roughly doubled this year

    Με την εξαγορά της LF Logistics, η AP Moller–Maersk αποκτά επιπλέον 10.000 υπαλλήλους και περισσότερες από 200 αποθήκες σε 14 χώρες. Παράλληλα, θα ενισχύσει τα ετήσια έσοδα στον τομέα των logistics και των υπηρεσιών κατά περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια.

    Οι πωλητές είναι η Li & Fung, η οποία κατέχει το 78,3% της LF και η Temasek Holdings, η οποία κατέχει το υπόλοιπο.

    Η συμφωνία πραγματοποιείται σε μία περίοδο κατά την οποία η Maersk εμφάνισε κέρδη ρεκόρ από την αύξηση των ναύλων. Η τιμή για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων έχει εκτοξευθεί καθώς τα σημεία συμφόρησης στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού έχουν αφαιρέσει περίπου το 15% της παγκόσμιας ναυτιλιακής ικανότητας.

    Η Maersk πρόκειται να κλείσει το 2021 καθαρά έσοδα 17 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ή έξι φορές το αποτέλεσμα το 2020, σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών.

    Η εξαγορά δεν περιλαμβάνει τη μονάδα μεταφοράς εμπορευμάτων της LF, η οποία θα παραμείνει στους ιδιοκτήτες της. Η Maersk είχε δηλώσει προηγουμένως ότι θα επικεντρωθεί στις εξαγορές εταιρειών με στοιχεία logistics ή εξειδικευμένη τεχνολογία.

    Η συναλλαγή αναμένεται να κλείσει το 2022.

    Σημειώνεται ότι η ιταλοελβετική εταιρεία containerships MSC του Τζιανλουίτζι Απόντε, υπέβαλε τη Δευτέρα προσφορά συνολικού ύψους 6,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να εξαγοράσει την αφρικανική επιχείρηση logistics του Bolloré Group.

    Διαβάστε ακόμη:

    Τεράστιες επενδύσεις απο την MSC του Τζ. Απόντε: Με 6,4 δισ. δολάρια θέλει να εξαγοράσει την Bolloré Africa Logistics



    ΣΧΟΛΙΑ