• Business

    Σ. Παληός: Διάχυτη αισιοδοξία στην Diana Shipping για ρευστότητα και χρέος

    Συμεών Παληός ναυτιλία

    Συμεών Παληός, επικεφαλής των ναυτιλιακών εταιρειών Diana Shipping και Diana Containerships


    Απολύτως καθησυχαστικές και άκρως αισιόδοξες είναι οι δηλώσεις που βγαίνουν από τα χείλη ανώτατων στελεχών της ναυτιλιακής εταιρείας Diana Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Συμεών Παληού αναφορικά με την ικανότητα της εταιρείας να αποπληρώσει τα χρέη της φέτος.

    Η Diana ήρθε πέρυσι σε σύγκρουση με τους πιστωτές της, κρατώντας σκληρή στάση στις διαπραγματεύσεις για το χρέος της αναφορικά με την αναδιάρθρωσή του, (στην οποία προχώρησαν οι περισσότερες εισηγμένες εταιρείες της αγοράς του dry bulk), με αποτέλεσμα τελικά να μη γίνει αυτή η αναδιάρθρωση.

    Μάλιστα, στελέχη της Diana εκφράζουν τώρα βεβαιότητα ότι η εταιρεία μπορεί να συνεχίσει να αποπληρώνει το χρέος της κανονικά μέχρι τα μέσα του 2018, και επομένως δεν θα χρειαστεί ούτε φέτος αναδιάρθρωση χρέους και δεν θα καταφύγει σε πώληση μετοχών εντός του έτους.

    Όπως ανέφερε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Ανδρέας Μιχαλόπουλος, κατά τη διάρκεια του conference call μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τριμήνου της Diana, η εταιρεία βρίσκεται σε συζητήσεις με τους πιστωτές της, όμως αυτές οι συζητήσεις δεν περιλαμβάνουν “κανενός είδους αναδιάρθρωση”, ενώ ξεκαθάρισε ότι η εταιρεία “πληρώνει τις υποχρεώσεις της”.

    Την ίδια άποψη εξέφρασε και ο COO Ιωάννης Ζαφειράκης, τονίζοντας ότι η εταιρεία μπορεί “άνετα” να φτάσει στα μέσα του 2018 χωρίς να αντιμετωπίσει πρόβλημα ρευστότητας και δεν θα προχωρήσει σε προσφορά μετοχών αν δεν υποχρεωθεί να το κάνει, παρά το γεγονός ότι η τιμή της μετοχής της κινείται ανοδικά.

    Μάλιστα, ο ίδιος εκτίμησε πως η εταιρεία ενδεχομένως να μπορεί να αντέξει έως το τέλος του 2018 χωρίς επιπλέον κεφάλαια, “αν και είναι πιθανό να είναι φρόνιμο ένα μετριοπαθές ποσό”, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Την αισιοδοξία αυτή βέβαια δε φαίνεται να συμμερίζεται και ο αναλυτής της JP Morgan, Noah Parquette, που εκτιμά πως η Diana Shipping πιθανόν να βρεθεί αντιμέτωπη με μία “τρύπα” 50 εκατομμυρίων δολαρίων στο τέλος του 2018.

    Πάντως, αν τα στελέχη της Diana Shipping είναι αισιόδοξα για τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας, σίγουρα είναι πιο επιφυλακτικά για την κατάσταση στην αγορά του dry bulk, με τον πρόεδρο Αν. Μαργαρώνη να παρατηρεί πως η αύξηση των πλοίων που οδηγούνται προς διάλυση δεν αρκεί για να καλύψει την υπερβολική παρουσία πλοίων στην αγορά, με αποτέλεσμα να πιέζονται καθοδικά οι τιμές των ναύλων.

    Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ελπίδες για ανάκαμψη της αγοράς. Όπως ανέφερε ο ίδιος: “Αν η περιορισμένη συρρίκνωση συνεχιστεί και οι διαλύσεις πλοίων δε μειωθούν σημαντικά, το προβλεπόμενο σταθερό εμπόριο σιδηρομεταλλεύματος θα μπορούσε να φέρει μία διατηρήσιμη ανάκαμψη κερδών στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον”.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Σ. Παληός: Νέα κίνηση για τον εφοπλιστή μετά τα απογοητευτικά αποτελέσματα

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι δείχνουν οι δείκτες για την αγορά ξηρού φορτίου

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Σ. Παληός: Οι φόβοι των αναλυτών για τα αποτελέσματα της Diana Shipping δεν επαληθεύτηκαν



    ΣΧΟΛΙΑ