Business

Ποιος είναι ο όμιλος Grimaldi που με τζίρο πάνω από €3 δισ. θέλει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας

Emanouele Grimaldi . Επικεφαλης Grimaldi Group Minoan Lines Μινωικές Γραμμές

Emanuele Grimaldi . Επικεφαλης Grimaldi Group


Η επίσκεψη στην Ελλάδα του Emanuele Grimaldi, Διευθύνοντος συμβούλου του ιταλικού Ομίλου Grimaldi, με την ευκαιρία των εγκαινίων της δρομολόγησης του επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου «Κύδων Παλλάς» των Μινωικών Γραμμών στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, ήταν η ευκαιρία για μία ακόμη δημοσιοποίηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος που έχει ήδη εκφράσει ο ιταλικός Όμιλος για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, αλλά και του Ηρακλείου Κρήτης.

Η επίσκεψη αυτή έγινε και με την δημοσίευση από την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ της Πρόσκλησης Υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την απόκτηση πλειοψηφικού μεριδίου συμμετοχής (67%) στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε.

Ο κ. Grimaldi πολλά χρόνια τώρα έχει δημοσιοποιήσει το ενδιαφέρον του για την Ηγουμενίτσα, καθώς θεωρεί ότι το συγκεκριμένο λιμάνι συμπληρώνει το δίκτυο των θαλασσίων διαδρόμων, των Λεωφόρων της Θάλασσας, που έχει χτίσει εδώ και μία 20ετία περίπου ο ιταλικός Όμιλος στη Μεσόγειο.

Η αυτοκρατορία του ιταλικού Ομίλου επεκτείνεται από την Ελλάδα μέχρι την Ισπανία, στην μεταφορά επιβατών και φορτηγών, ενώ δεν πρέπει να λησμονείται ότι επίσης στο έργο του ομίλου περιλαμβάνεται η μεταφορά αυτοκινήτων μέσω ενός πολύ πυκνού δικτύου car carriers από Τουρκία και Ισραήλ μέχρι και Ισπανία και Πορτογαλία, την Βόρεια Αφρική αλλά και την Βόρεια Ευρώπη.

Ο Όμιλος Grimaldi δραστηριοποιείται επίσης και στην μεταφορά φορτίων (rolling freight) και containers συνδέοντας Βόρειο και Νότιο Αμερική με Βόρεια Ευρώπη και Δυτική Αφρική.

Αναλυτικότερα συμφωνα με την Έκθεση Αειφορίας του 2018 του Ομίλου, ο στόλος του αποτελείται συνολικά από 133 πλοία εκ των οποίων τα 115 είναι εν λειτουργία και συνιστούν ένα στόλο από cruise ferries, ropax, ro-ro, Pure Car & Truck Carrier, car carriers και containerships.

Τα ιδιόκτητα πλοία του Ομίλου έχουν μέση ηλικία περίπου 13 έτη (σημαντικά χαμηλότερη από το μέσο όρο ηλικίας του κλάδου) και συνδέουν με κανονικές γραμμές περισσότερα από 130 λιμάνια σε 47 χώρες και 4 ηπείρους.

Το 2018 μετέφερε 4 εκατ. επιβάτες (1 εκατομμύριο περισσότερους επιβάτες από το 2017) ενώ απασχολεί 16.000 εργαζόμενους εκ των οποίων οι 12.600 είναι Ευρωπαίοι πολίτες. Το 2018, ο όμιλος υπερέβη το όριο των 3 δισ. ευρώ (3,062 δισ. ευρώ) σε κύκλο εργασιών, σημειώνοντας μία αύξηση άνω των 100 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2017 (+ 6%). Από το ποσό αυτό, πάνω από το 80% κατανεμήθηκε στους προμηθευτές (2,1 δισ. ευρώ) , τους υπαλλήλους (396 εκατ. ευρώ), τους δανειστές (51 εκατ. ευρώ), τη Δημόσια διοίκηση (19 εκατ. ευρώ) και 2,9 εκατ. ευρώ διατέθηκαν στην κοινότητα. Οι αποσβέσεις ανήλθαν στα 279 εκατ. ευρώ και τα κέρδη του Ομίλου στα 212 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων επενδύθηκε και πάλι για την ανάπτυξη του Ομίλου.

Στην συνάντηση που είχε ο κ. Grimaldi με τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, του εξέφρασε το ενδιαφέρον του για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, αλλά και του Ηρακλείου της Κρήτης που είναι η έδρα των Μινωικών Γραμμών και ο Υπουργός είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει ότι ο κ. Griimaldi είναι ένας «πολύ ένθερμος φίλος της Ελλάδος» καθώς «την θεωρεί δεύτερη πατρίδα του» και «ένας πολύ σοβαρός επενδυτής».

Σημειώνεται ότι ο Όμιλος Grimaldi έχει επενδύσει ήδη 500 εκατ. ευρώ στη χώρα μας τα οποία διατέθηκαν για την εξαγορά των Μινωικών Γραμμών και την περαιτέρω ανάπτυξη της παρουσίας του στις γραμμές Ελλάδος Ιταλίας, αλλά και στην ελληνική ακτοπλοΐα (Πειραιάς-Χανιά, Ηράκλειο Σαντορίνη) πέραν της γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο.

Με τις επενδύσεις αυτές ο ιταλικός Όμιλος έδειξε ότι θεωρεί την Ελλάδα μέρος του ευρύτερου επενδυτικού σχεδίου που απλώνεται σε όλη τη Μεσόγειο.


ΣΧΟΛΙΑ