• Business

    Ποιοι Έλληνες εφοπλιστές χάνουν τα πλοία τους. Όλο το παρασκήνιο

    tanker


    Στη δίνη της οικονομικής κρίσης έχουν βρεθεί αρκετοί Έλληνες εφοπλιστές που κατέχουν ναυτιλιακές εταιρείες μικρής εμβέλειας, καθώς δεν κατόρθωσαν να αντιμετωπίσουν επιτυχώς τα προβλήματά τους με τις πιστώτριες τράπεζες. Έτσι, δεν είναι λίγες εκείνες οι περιπτώσεις που αφορούν σε κατασχέσεις πλοίων και πλειστηριασμούς περιουσιακών στοιχείων που ανήκουν σε εταιρείες συμφερόντων τους.

    Στον αντίποδα ωστόσο, οι μεγαλύτεροι Έλληνες παίκτες που διαθέτουν τα μέσα – και το ρευστό – αλλά και τις απαραίτητες καλές σχέσεις με τους ναυλωτές είναι εκείνοι που επωφελούνται από τις εξελίξεις αυτές.

    Χαρακτηριστικές, λοιπόν, είναι οι περιπτώσεις των ναυτιλιακών Pyrsos Shipping, Marine Managers, Freeseas, Efploia ShippingRainbow Shipmanagement, οι ιδιοκτήτες των οποίων έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με δυσάρεστες εξελίξεις.

    Τι συνέβη στην Pyrsos Shipping

    Συγκεκριμένα, το mononews.gr στις 17 Οκτωβρίου, έγραφε για την Pyrsos Shipping τα εξής:

    Μόλις λίγες μέρες μετά την επιβεβαίωση του πλειστηριασμού από δικαστήριο του Χονγκ Κονγκ του χωρητικότητας 33.300-dwt πλοίου Apellis, κατασκευής 2010, το οποίο αγόρασε η ελληνογερμανική ναυτιλιακή Interunity Management, ένα ακόμα πλοίο της Pyrsos Shipping (συμφερόντων της οικογένειας Ξυλά) αναμένεται να βγει σε πλειστηριασμό, αυτή τη φορά στη Ναμίμπια.

    Πρόκειται για το χωρητικότητας 33.261-dwt Antaeus, κατασκευής 2009, το οποίο παραμένει αγκυροβολημένο σε λιμάνι της Ναμίμπια, μετά από εντολή επίσχεσης της τράπεζας HSBC για απλήρωτα χρέη, και δικαστήριο της χώρας έχει δώσει προθεσμία σε όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές έως τις 8 Νοεμβρίου για υποβολή ενστάσεων ως προς τον πλειστηριασμό του πλοίου.

    Η περίπτωση της Marine Managers

    Το Σεπτέμβριο του 2016 το mononews.gr μετέδιδε ότι ένα από τα πλοία τύπου supramax της ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας Marine Managers, με έδρα τον Πειραιά, κρατείτο κάτω από άγνωστες συνθήκες στη Σιγκαπούρη, σύμφωνα με σχετικά δικαστικά έγγραφα. Επρόκειτο για το χωρητικότητας 56.500-dwt bulker Trident Challenger (έτος κατασκευής 2010), που χωρίς να έχουν διευκρινιστεί οι λεπτομέρειες πίσω από την ενέργεια αυτή,  πιο πιθανό θεωρείται να πρόκειται για ληξιπρόθεσμες οφειλές της ελληνικής εταιρείας.

    Σημειώνεται ακόμη ότι τον περασμένο Μάρτιο, η Marine Managers είχε πουλήσει για scrap το χωρητικότητας 75.000-dwt πλοίο Trident Navigator (κατασκευής 2000).

    Ιων Βαρουξάκης, Chairman και CEO της Free Seas
    Ίων Βαρουξάκης, Chairman και CEO της FreeSeas

    Και η Rainbow Shipmanagement σε δεινή θέση

    Στις αρχές του Οκτωβρίου του 2016, το πλοίο Theofano της ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακής εταιρείας Rainbow Shipmanagement θα έβγαινε στο “σφυρί” στο Γιβραλτάρ, όπου βρισκόταν αγκυροβολημένο από τον περασμένο Ιούνιο, μετά από νομικές ενέργειες στις οποίες είχε προχωρήσει η ING Bank λόγω οφειλών της Global Maritime Investments (GMI) προς την OW Bunker, που κατέρρευσε τον Νοέμβριο του 2014, αφήνοντας πίσω της μία μακρά δικαστική διαμάχη για απλήρωτα χρέη.

    Ωστόσο, στελέχη της Rainbow υποστηρίζουν ότι η ελληνική εταιρεία βρίσκεται στη μέση μίας δικαστικής διαμάχης στην οποία η ίδια δεν έχει καμία ουσιαστική εμπλοκή, χαρακτηρίζοντας “άδικη” την κατάσταση αυτή.

    Οι περιπέτειες της FreeSeas

    Σύμφωνα με άρθρο του mononews.gr, στο τέλος του Σεπτεμβρίου του 2016, η ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία FreeSeas, συμφερόντων του εφοπλιστή Ίωνα Βαρουξάκη, προχώρησε στην πώληση του χωρητικότητας 23.994-dwt πλοίου Free Maverick, έναντι 1,92 εκατ. δολαρίων. Το ηλικίας 18 ετών (κατασκευασμένο στα ναυπηγεία Mitsubushi της Ιαπωνίας) Free Maverick ήταν το ένα από τα δύο εναπομείναντα πλοία τύπου handysize της FreeSeas.

    Παράλληλα, τον περασμένο Απρίλιο, η διαπραγμάτευση της μετοχής της FreeSeas στον Nasdaq είχε ανασταλεί, και έκτοτε οι μετοχές της διακινούνται στην εξωχρηματιστηριακή αγορά, ενώ τον Ιούλιο η μετοχή της εταιρείας διεγράφη και επίσημα, μετά από 11 συναπτά έτη παρουσίας στον δείκτη.

    Η Efploia Shipping αντιμέτωπη με το νόμο

    Σε δημοπρασία, σύμφωνα με τη νομοθεσία της Ναμίμπια της Αφρικής, θα βγει στις 10 Νοεμβρίου του 2016 ένα από τα τρία εναπομείναντα φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου του στόλου της ελληνικής ναυτιλιακής Efploia Shipping.

    Πρόκειται για το χωρητικότητας 82.700-dwt Maverick Guardian (κατασκευής 2012), το οποίο παραμένει μέχρι σήμερα αγκυροβολημένο στο λιμάνι του Walvis Bay.

    Η Credit Suisse, η οποία είναι ένας από τους μεγαλύτερους δανειστές της ναυτιλιακής, είχε ζητήσει δικαστική παρέμβαση για τον πλειστηριασμό του πλοίου.

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, στα τέλη του Ιουνίου του 2016, ένα άλλο φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου που ανήκει στη ναυτιλιακή Efploia, είχε περάσει στα χέρια των αρμόδιων αρχών της Σιγκαπούρης.

    Επρόκειτο για το φορτηγό πλοίο Maverick Gunner (κατασκευής 2010), το οποίο είχε επίσης επισχεθεί από την Credit Suisse. Το χωρητικότητας 80.700-dwt φορτηγό πλοίο τύπου kamsarmax κρατείτο τότε στο λιμάνι της Σιγκαπούρης, κατόπιν εντολής της δικηγορικής εταιρείας Asia Practice LLP, για ληξιπρόθεσμες οφειλές της ναυτιλιακής προς την τράπεζα.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Εντυπωσιακό! Αυτή είναι η νέα ναυτιλιακή με στόλο αξίας 814 εκατ. δολ.

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πήτερ Λιβανός: Αυτή είναι η νέα σημαντική συμφωνία της GasLog

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:

    http://www.mononews.gr/megalos-diagonismos-tou-mononews-dinoume-5-doroepitages-apo-ta-attica-axias-1000-evro/82999



    ΣΧΟΛΙΑ