• Business

    Στ. Μόλαρης: «Άρπαξε» με 13,2 εκατ. δολ. πλοίο της Efploia Shipping

    Σταμάτης Μόλαρης Empire Bulkers

    Σταμάτης Μόλαρης, επικεφαλής Empire Bulkers


    Πουλήθηκε στην ελληνική ναυτιλιακή Empire Bulkers, συμφερόντων του εφοπλιστή Σταμάτη Μόλαρη, ένα φορτηγό πλοίο που ανήκε στην επίσης ελληνικών συμφερόντων ιστορική ναυτιλιακή Efploia Shipping, η οποία πλέον αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικά προβλήματα που απειλούν την επιβίωσή της.

    Ο λόγος για το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου τύπου kamsarmax Maverick Gunner (χωρητικότητας 80.717 dwt και κατασκευής 2010), το οποίο είχε βγει σε πλειστηριασμό από την ελβετική τράπεζα Credit Suisse που το είχε επισχέσει και παρέμενε αγκυροβολημένο από τον Ιούνιο του 2016 στο λιμάνι στης Σιγκαπούρης.

    Το Maverick Gunner πέρασε στα χέρια της Empire Bulkers (θυγατρική του ομίλου Empire Navigation) του κ. Μόλαρη, η οποία και είχε καταθέσει τη σχετική προσφορά στην αρμόδια αρχή της Σιγκαπούρης εντός της χρονικής προθεσμίας που είχε θέσει (ως τις 19 Δεκεμβρίου). Η ναυτιλιακή, σύμφωνα με τους brokers, κατέβαλε το ποσό των 13,25 εκατ. δολαρίων για την απόκτησή του σε μια περίοδο που στον κλάδο του ξηρού φορτίου οι αγοραστικές ευκαιρίες είναι πολλές και οι τιμές των μεταχειρισμένων πλοίων κινούνται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.

    efploia
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου kamsarmax “Maverick Gunner” της Efploia Shipping είναι χωρητικότητας 80.717-dwt και κατασκευής του έτους 2010

    Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως έγραφε το mononews.gr στις 6 Δεκεμβρίου, η προσφορά της εταιρείας του κ. Μόλαρη, όπως είχε καθοριστεί από την αρμόδια αρχή για τη δημοπράτηση του πλοίου, συνοδεύονταν από προκαταβολή ύψους περίπου 35.000 δολαρίων. Την ίδια προκαταβολή είχαν κληθεί να καταβάλλουν και οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι, στους οποίους ωστόσο, θα επιστραφεί καθώς δεν κατόρθωσαν να αποκτήσουν το πλοίο.

    Σημειώνεται ότι η εκτιμώμενη αξία των bunkers (καύσιμα) που περιέχει το Maverick Gunner ανέρχεται στα 118.000 δολάρια, τα οποία, ωστόσο, δεν περιλαμβάνονται στην τιμή πώλησης του πλοίου και πρέπει να πληρωθούν από τον αγοραστή – στην προκειμένη περίπτωση από την Empire Bulkers.

    Αξίζει ακόμη να αναφερθεί το γεγονός πως ακόμη ένα πλοίο της πάλαι ποτέ κραταιάς Efploia Shipping δημοπρατήθηκε πρόσφατα, όπως έγραψε εξάλλου το mononews.gr στις 14 Νοεμβρίου.

    efploia
    Το φορτηγό πλοίο “Maverick Guardian” της ναυτιλιακής Efploia Shipping είναι χωρητικότητας 83.000-dwt και κατασκευής του έτους 2012

    Επρόκειτο για το φορτηγό πλοίο Maverick Guardian (χωρητικότητας 83.000-dwt και κατασκευής 2012), που πωλήθηκε σε δημοπρασία στη Ναμίμπια της Νοτίου Αφρικής – και πάλι για λογαριασμό της Credit Suisse – για το ποσό των 14,95 εκατ. δολαρίων.

    Τότε, η Ariella Kuper – η οποία ήταν υπεύθυνη της όλης διαδικασίας ενώ αποτελεί συνιδρύτρια και γενική διευθύντρια του οίκου Clear Asset Ltd. που παρέχει ανεξάρτητες υπηρεσίες για δημοπρασίες – δεν είχε κάνει γνωστή την ταυτότητα του αγοραστή, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, το Maverick Guardian πέρασε στο στόλο της ελληνικής ναυτιλιακής Byzantine Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Μάριου Σταφυλοπάτη.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι πρώην συνεργάτες του John Fredriksen πάνε για κάτι μεγάλο στην αγορά των γεωτρήσεων

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Χατζηπατέρας: «Οχυρώνεται» στρατηγικά απέναντι σε ενδεχόμενη επιθετική εξαγορά της ναυτιλιακής του



    ΣΧΟΛΙΑ