• Business

    Philosofish: Στόχευση για τζίρο €120 εκατ. και στάση αναμονής λόγω Avramar

    • Άννα Διανά
    Νίκος Λυμπέρης, CEO Philosofish

    Νίκος Λυμπέρης, CEO Philosofish


    Σε τζίρο 120 εκατ. ευρώ έναντι 105 εκατ. ευρώ το 2023 στοχεύει φέτος η Philosofish.

    Η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία του κλάδου ιχθυοκαλλιεργειών στην Ελλάδα, μετά της Avramar και πέμπτη μεγαλύτερη διεθνώς προσβλέπει και σε ανάκτηση της κερδοφορίας της που απώλεσε πέρυσι λόγω των αναταράξεων έχουν προκληθεί στην αγορά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο νούμερο ένα παίκτης του κλάδου.

    «Φέτος οι τιμές αναμένεται να κινηθούν σε ανεκτά επίπεδα και πάνω από κόστος παραγωγής» επεσήμανε ο κ. Nίκος Λυμπέρης CEO της εταιρείας Philosofish, κατά τη διάρκεια δημοσιογραφικής συνάντησης στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στην περιοχή του Αγίου Σεραφείμ στη Στερεά Ελλάδα με αφορμή  την  πρωτοβουλία πιλοτικής χρήσης οικολογικών διχτυών.

    «Το 2023 ήταν μια δύσκολη χρονιά εξαιτίας της Ουκρανίας, της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών και πρωτίστως το ενεργειακό. Η αύξηση του κόστους παραγωγής επηρέασε όλη την αλυσίδα. Αλλά και το μεγάλο πρόβλημα της Avramar λόγω των αναγκών σε ρευστότητα που την οδήγησαν σε ντάμπινγκ τιμών  επηρέασε σημαντικά τον κλάδο» σημείωσε ο κ. Λυμπέρης.

    Μέχρι τον περασμένο Δεκέμβριο, οι τιμές πώλησης των προϊόντων ιχθυοκαλλιέργειας ήταν κάτω του κόστους ενώ πλέον η αγορά έχει εξομαλυνθεί και η εταιρεία που έχει έντονη εξωστρέφεια με το 80% του τζίρου της να προέρχεται από τις διεθνείς αγορές με παρουσία σε 27 χώρες να αναμένει μια χρονιά ανάπτυξης και επιστροφή σε θετικό αποτέλεσμα.

    Παράλληλα η διοίκηση της Philosofish τηρεί στάση αναμονής αναμένοντας τις εξελίξεις στην αγορά ιχθυοκαλλιέργειας. Έχοντας ολοκληρώσει ένα επενδυτικό πρόγραμμα 17 εκατ. ευρώ  τη διετία 2022-2023 για το συσκευαστήριο, μεταποιητήριο και τη μονάδα παραγωγής, η εταιρεία περιμένει τις εξελίξεις για να κάνει το επόμενο βήμα. «Φέτος, είναι χρονιά σταθμός για τη Philosofish, αλλά θα δούμε» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Λυμπέρης.

    Ενδιαφέρον για Avramar

    Εξάλλου η εταιρεία δείχνει ενδιαφέρον και για ενδεχόμενη εξαγορά στην περίπτωση που προκριθεί το σενάριο του διαμελισμού της Avramar και όχι της πώλησης εν συνόλω.

    «Μας ενδιαφέρει η Avramar και είναι μέσα στις προθέσεις μας κάποια εξαγορά. Δεν θα πάμε επί του συνόλου. Μας ενδιαφέρει κάτι που μπορεί να έχει αξία για εμάς, να είναι κάτι που μπορούμε να το ελέγχουμε, να είναι κοντά στις μονάδες που έχουμε» σημείωσε ο κ. Λυμπέρης.

    Τόνισε, δε, ότι το πρόβλημα της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας δεν είναι μόνο το ντάμπινγκ ή οι πρώτες ύλες αλλά έχει να κάνει και με τους ανθρώπους. «Οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες για να προσελκύσεις προσωπικό να δουλέψει στη θάλασσα» και είναι σημαντικό το θέμα του ανθρώπινου δυναμικού.

    Ισχυρή παρουσία στο λιανεμπόριο

    Η εταιρεία με παραγωγή 18.000 τόνους σε τσιπούρα, λαβράκι, φαγγρί, πέστροφα και κρανιό,  έχει ισχυρή παρουσία στο λιανεμπόριο με συνεργασίες με όλες σχεδόν τις μεγάλες αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου. Η τελευταία συνεργασία έγινε πρόσφατα με την αλυσίδα Μασούτης, ενώ επιδιώκεται μόνιμη συνεργασία με την αλυσίδα Lidl, η οποία μάλιστα σε ό,τι αφορά το τυποποιημένο ψάρι είναι leader στην αγορά με 2.500 τόνους ετησίως.

    To επόμενο βήμα της εταιρείας αναμένεται να πραγματοποιηθεί μέσα στον Απρίλιο, καθώς αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αγορά τα αποστεωμένα, απεντερωμένα και φιλεταρισμένα ψάρια που πωλούνται σε περιβάλλον τροποποιημένης ατμόσφαιρας (MAP).

    Η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα δίχτυα

    Η εταιρεία σε συνεργασία με τις εταιρείες Diopas και Aquafil γίνεται η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα δίχτυα στην ιχθυοκαλλιέργεια. Χθες εγκαινιάστηκε η πρωτοβουλία πιλοτικής χρήσης των οικολογικών διχτυών στην περιοχή του Αγίου Σεραφείμ στην Στερεά Ελλάδα.

    Τα νέα, επαναστατικής τεχνολογίας ανακυκλωμένα δίχτυα, που τοποθετήθηκαν σήμερα στις εγκαταστάσεις της Philosofish στον Αγ. Σεραφείμ, θα παραμείνουν στο νερό για αξιολόγηση και στη συνέχεια θα ανασυρθούν για την ολοκλήρωση της διαδικασίας σε εξειδικευμένα εργαστήρια. Εκεί θα ελεγχθούν για αλλοιώσεις, εξασφαλίζοντας την ανθεκτικότητά τους και την απόδοσή τους σε πραγματικές συνθήκες.

    «Η πολυετής μας εμπειρία, μας δίνει τη δυνατότητα να κατασκευάζουμε δίχτυα σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών μας, όσο πολύπλοκα και να είναι αυτά κατασκευαστικά.

    Στη Δίοπας, είμαστε πολύ περήφανοι που κατασκευάσαμε το 1ο δίχτυ ιχθυοκαλλιέργειας παγκοσμίως από 100% ανακυκλωμένα πλαστικά και δίχτυα νάιλον, ανοίγοντας τον δρόμο για την χρήση βιώσιμων διχτυών στον κλάδο της ιχθυοκαλλιέργειας.» δήλωσε με αφορμή την έναρξη χρήσης των ανακυκλωμένων διχτυών από την Philosofish ο Ιωακείμ Διαμαντίδης, Γενικός Διευθυντής της Diopas.

    Διαβάστε επίσης:

    Τι κέρδη είχαν οι πολυεθνικές που «έφαγαν» πρόστιμα από το υπουργείο Ανάπτυξης

    Διεθνές Επιμελητήριο (ICC Ελλάς): «Εμφύλιος» με μαζικές παραιτήσεις και αιχμές κατά του Πέτρου Δούκα

    Σαράντης: Πώς θα πετύχει διπλασιασμό EBITDA στην πενταετία



    ΣΧΟΛΙΑ