• Business

    Σαράντης: Πώς θα πετύχει διπλασιασμό EBITDA στην πενταετία

    O αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και εμπορικός διευθυντής του Ομίλου Σαράντη, Γιάννης Μπούρας

    O αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και εμπορικός διευθυντής του Ομίλου Σαράντη, Γιάννης Μπούρας


    Με αφετηρία τις ισχυρές επιδόσεις του 2023, η διοίκηση της Σαράντης βάζει ψηλά τον πήχη για την πορεία του ομίλου. Ανάπτυξη πωλήσεων κατά 53,4% το 2028 με παράλληλο διπλασιασμό του EBITDA στα 120 εκατ. ευρώ.

    Αιχμή της στρατηγικής για την επίτευξη των στόχων της εισηγμένης είναι η επιθετική ανάπτυξη με εστίαση σε κατηγορίες που έχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους όπως το beauty & skin και με έναν ταυτόχρονο μετασχηματισμό σε μια παραγωγική ουσιαστικά εταιρεία.

    Στα 740 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2028

    Με βάση τη στρατηγική του ομίλου για την πενταετία, που παρουσίασε χθες η διοίκηση του ομίλου Σαράντης σε επενδυτές και δημοσιογράφους, το 2026 ο όμιλος προσβλέπει σε καθαρές πωλήσεις ύψους 660 εκατ. ευρώ, EBITDA 100 εκατ. ευρώ και EBIT 77 εκατ. ευρώ. Το 2028 οι πωλήσεις θα φτάσουν στα 740 εκατ. ευρώ, τα EBITDA στα 120 εκατ. ευρώ και το ΕΒΙΤ στα 95 εκατ. ευρώ.

    «Για πρώτη φορά παρουσιάζουμε τόσο αναλυτικά νούμερα σε βάθος πενταετίας θέλοντας να επανασυστήσουμε τον όμιλο και τη δέσμευση για εδραίωση της ηγετικής θέσης στις αγορές που δραστηριοποιείται» επεσήμανε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Γιάννης Μπούρας.

    Στα οικονομικά μεγέθη που παρουσιάστηκαν δεν υπάρχει καμία εξαγορά, εκτός της Stella Pack, και οποιαδήποτε εξαγορά γίνει θα επιταχύνει την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού.

    Το ισχυρό σημείο του ομίλου Σαράντης είναι οι εξαγορές και αυτές που έχουν μέχρι σήμερα συμβάλλει καθοριστικά στη δημιουργία ενός ισχυρού πολυεθνικού ομίλου με δραστηριότητα σε 13 χώρες οργανωμένες σε 8 business units και εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 50 χώρες.

    Εστίαση στις κατηγορίες με κατηγορίες υψηλής αξίας

    Παραμένει ως πυλώνας της στρατηγικής με προτεραιότητα ωστόσο την οργανική ανάπτυξη που θα προκύψει από την εστίαση σε κατηγορίες που έχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης και καλύτερης κερδοφορίας. Σε αυτήν την κατεύθυνση συνεχίζεται η πρόοδος στον εξορθολογισμό του χαρτοφυλακίου συνεχίζεται με ταυτόχρονη προσήλωση στα προϊόντα HERO του Ομίλου, δηλαδή στα προϊόντα υψηλής αξίας στις στρατηγικές κατηγορίες, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν στην περαιτέρω κερδοφορία και βιώσιμη ανάπτυξη της Σαράντης.

    Με βάση τα στοιχεία που παρέθεσε ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου, Χρήστος Βάρσος, η ανάπτυξη της κατηγορίας προϊόντων ομορφιάς και φροντίδας δέρματος θα αναπτυχθεί με ρυθμούς 15,7% στην πενταετία, με 10,9% η κατηγορία home care, με 5,6% η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής φροντίδας και με 4,9% η κατηγορία των στρατηγικών συνεργασιών.

    Ενδιαφέρον για εξαγορές στην κατηγορία Beauty & Skin

    Ωστόσο και οι εξαγορές παραμένουν στο πεδίο ενδιαφέροντος της διοίκησης. Όπως είπε ο κ. Μπούρας το ενδιαφέρον εστιάζεται πλέον στην κατηγορία Beauty & Skin, καθώς στην κατηγορία των προϊόντων οικιακής φροντίδας μετά την εξαγορά της Stella Pack, δεν πρόκειται να υπάρξει κάποια θεαματική κίνηση. «Στη κατηγορία προϊόντων οικιακής φροντίδας δεν υπάρχουν πια ευκαιρίες στο μέγεθος της Stella Pack και μάλλον έχει ολοκληρωθεί ο κύκλος εξαγορών. Οι επόμενες προτεραιότητες εξαγορών είναι στις κατηγορίες προσωπικής φροντίδας και ομορφιάς στις χώρες της κεντρικής και ανατολικής Ευρώπης» τόνισε προσθέτοντας ότι υπάρχουν ευκαιρίες που ενδιαφέρουν την εταιρεία αλλά προς το παρόν καμία συζήτηση.

    Οσον αφορά τα κονδύλια για εξαγορές ο όμιλος προσβλέπει στη δημιουργία ισχυρών ελευθέρων ταμειακών ροπών με συνολικό Free Cash Flow άνω των 375 εκατ. ευρώ στην πενταετία, οι οποίες και θα χρηματοδοτήσουν πέρα από τις επιχειρηματικές επενδύσεις, τι μελλοντικές εξαγορές αλλά και τα μερίσματα για τους μετόχους.

    Το επόμενο στοίχημα οι αγορές της Ασίας

    Στο πλάνο ανάπτυξη ισχυρό ρόλο παίζουν και οι εξαγωγές αλλά και η επέκταση σε νέες αγορές όπως αυτή της Ασίας.

    Οι εξαγωγές από τα 5 εκατ. ευρώ που ήταν το 2020 έκλεισαν πέρυσι στα 16 εκατ. ευρώ και στόχος είναι η ανάπτυξή τους με διψήφιο ρυθμό, όπως είπε ο κ. Βάρσος. Η διοίκηση άλλωστε διαβλέπει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης στην κατηγορία beauty & skin care στην περιοχή Ασίας, καθώς η αγορά αναπτύσσεται με ρυθμούς άνω του 20% Ηδη η εταιρεία έχει σημαντική παρουσία τα τελευταία τρία χρόνια με το Bioten έχοντας πετύχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τα 5 εκατ. ευρώ και τώρα μπαίνει με το Clinea. Εχει μια αποκλειστική συνεργασία με τη μεγαλύτερη αλυσίδα retail σε προϊόντα ομορφιάς και ήδη εξετάζεται η επέκταση σε περιοχές όπως η Μαλαισία, το Χονγκ Κονγκ. «Για εμάς η νοτιοανατολική Ασία ξεκινώντας από τις Φιλιππίνες αποτελεί ένα καινούργιο στοίχημα» τόνισε ο κ. Μπούρας.

    Σημαντικές ευκαιρίες μελλοντικά στην Ουκρανία

    Σε ό,τι αφορά τις χώρες δραστηριοποίησης σήμερα η Ελλάδα είναι η σημαντικότερη αγορά του ομίλου ωστόσο αυτό ανατρέπεται με την εξαγορά της Stella Pack όπου η Πολωνία θα γίνει η χώρα με τις υψηλότερες πωλήσεις. Μια χώρα που η Σαράντης έχει ηγετική θέση στην κατηγορία home αλλά και μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης για την κατηγορία Beauty & Skin Care. Εδραιωμένες αγορές είναι η Τσεχία, η Σλοβακία και τα Δυτικά Βαλκάνια, η αγορά της Ρουμανίας αυξάνεται ενώ έχει και σημαντικά περιθώρια. Την ίδια ώρα η διοίκηση της εισηγμένης βλέπει σημαντικές ευκαιρίες στην αγορά της Ουκρανίας μελλοντικά.

    Επενδύσεις 81 εκατ. ευρώ

    Πυλώνας της στρατηγικής ανάπτυξης είναι και το επενδυτικό πλάνο ύψους 81 εκατ. ευρώ για την επόμενη πενταετία. Από αυτά 20 εκατ. ευρώ προορίζονται για τη δημιουργία νέων αποθηκών στα Οινόφυτα, ενώ πόροι θα κατευθυνθούν για την εγκατάσταση αναβαθμισμένου SAP και συστημάτων περαιτέρω ψηφιοποίησης, τα οποία χρηματοδοτούνται και μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
    Τέλος, αναφορικά με τη μερισματική πολιτική η διοίκηση του ομίλου επεσήμανε ότι θα είναι αντίστοιχη και το 2024.

    Διαβάστε επίσης

    Με master plan απέναντι στα σχέδια του Γιάννη Κούστα κατέβηκε στην Αρμάτα ο Δήμος Σπετσών

     



    ΣΧΟΛΙΑ