• Business

    Παπουτσάνης: «Σφήνα» στις πολυεθνικές με Αρκάδι και νέες κατηγορίες branded προϊόντων

    • Άννα Διανά
    Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ

    Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ


    Σε μια αγορά 500 εκατ. ευρώ που κυριαρχούν οι πολυεθνικές εταιρείες στοχεύει η Παπουτσάνης με όχημα το Αρκάδι αλλά και την είσοδό της σε νέες κατηγορίες με τα branded προϊόντα.

    Με το σήμα Αρκάδι έχει ήδη εισέλθει στην αγορά των απορρυπαντικών,  που τζιράρει 180 εκατ. ευρώ, μια αγορά με έντονο ανταγωνισμό και μεγάλους πολυεθνικούς παίκτες. Μια αγορά, στην οποία η Παπουτσάνης μπαίνει δυναμικά διεκδικώντας μερίδια αγοράς από 3-5% στην τριετία, όπως επισημάνθηκε χθες από τη διοίκηση της εισηγμένης κατά τη διάρκεια παρουσίασης της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

    Στόχος η συμμετοχή των επωνύμων στο 50% του τζίρου 

    Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο και βασικό μέτοχο της εταιρείας κ. Μενέλαο Τασόπουλο, η ενίσχυση των επωνύμων προϊόντων αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα της Παπουτσάνης με στόχευση να αυξηθεί η συμμετοχή τους από το 27% που ήταν το 2023 στο 50% το 2025.

    “Μπαίνουμε με τρεις κωδικούς σε μια κατηγορία, που είμασταν μόνο με το απορρυπαντικό για βρέφη, διεκδικώντας μερίδια αγοράς με ποιοτικά προϊόντα και με μια τιμολογιακή πολιτική που δεν θα είναι τέτοια ώστε να μας καθιστά τους πιο ακριβούς ” επεσήμανε ο κ. Τασόπουλος.

    Ανταγωνιστικές τιμές για το χτίσιμο του brand

    Είναι δύσκολο το ανταγωνιστικό περιβάλλον και για να μπορέσεις να πετύχεις δεν αρκεί η προσφορά αλλά πρέπει να προσφέρεις ένα διαφοροποιημένο και ποιοτικό προϊόν, τόνισε η marketing director της Παπουτσάνης, κ. Ειρήνη Χατζηιωακειμίδου, προσθέτοντας ότι στόχος είναι  να επικοινωνήσουμε τι φέρνει το Αρκάδι στην αγορά και στον καταναλωτή. “Στόχος μας είναι να χτίσουμε το brand και όχι να μπούμε σε έναν πόλεμο τιμών” σημείωσε χαρακτηριστικά.

    Ενδεικτικό της δυναμικής των επώνυμων προϊόντων είναι ότι οι πωλήσεις της Παπουτσάνης στην κατηγορία αφρόλουτρου από το 2021 μέχρι το 2023 έχουν αυξηθεί σε αξία κατά 230% όταν η κατηγορία έχει ανέβει συνολικά κατά 15%, ενώ στα κρεμοσάπουνα έχει αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά από 17,7% σε 22,2% κατέχοντας την πρώτη θέση.

    Νέα συνεργασία με πολυεθνική 

    Παράλληλα με την ανάπτυξη των branded, η οποία το 2023 αυξήθηκε κατά 36% με τη θετική συνεισφορά του σήματος Αρκάδι, το οποίο εξαγόρασε τον Σεπτέμβριο του 2022, η εταιρεία προχωρά σε νέες συνεργασίες με πολυεθνικές διευρύνοντας το αποτύπωμά της στο εξωτερικό απ’ όπου προέρχεται το 55% του τζίρου της.

    Στον τομέα των συμβολαίων η Παπουτσάνης  έχει ήδη υπογράψει συμβόλαιο το 2023 με πολυεθνική για ετήσιες πωλήσεις 6 εκατ. ευρώ και η παραγωγή ξεκινάει τον επόμενο μήνα. Σε ό,τι αφορά τον ξενοδοχειακό τομέα όπου οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 32%  το 2023, με τις πωλήσεις ωστόσο των επώνυμων προϊόντων να αυξάνονται κατά 17%, η διοίκηση της εισηγμένης περιμένει ισχυρή ώθηση από τον τουρισμό ενώ και στο εξαγωγικό κομμάτι υπάρχει αισιοδοξία για διεύρυνση των πωλήσεων.

    Στη στρατηγική της παραμένει η ενίσχυση και των δύο άλλων κατηγοριών που δραστηριοποιείται, την παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, που αποτελεί και το δυνατό της σημείο με τη συνεισφορά στον τζίρο να ανέρχεται στο 40% και τις βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών. Μια κατηγόρια, στην οποία η Παπουτσάνης είναι leader στην αγορά της Ευρώπης,  και η οποία το 2023 υποχώρησε κατά 32%  κυρίως λόγω της μη πώλησης των βασικών (commodity) σαπωνομαζών που παράγονται στη ΝΑ Ασία.

    Οι προοπτικές για το 2024

    Ανάπτυξη πωλήσεων περίπου κατά 12% με τον τζίρο να φτάνει στα 70 εκατ. ευρώ εκτιμά ότι θα έχει φέτος η Παπουτσάνης με ανάπτυξη και στις κατηγορίες που δραστηριοποιείται, με έμφαση στο branded προϊόν αλλά και νέες συνεργασίες με πολυεθνικές. Με σημαντικά μειωμένο το ενεργειακό κόστος αλλά και μείωση του κόστους παραγωγής λόγω  του ισχυρού επενδυτικού πλάνου της προηγούμενης τριετίας αναμένονται βελτιωμένα αποτελέσματα και στην κερδοφορία. Για φέτος έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις 5,5 εκατ. ευρώ και μια επένδυση σε φωτοβολταϊκά ύψους 1 εκατ. ευρώ που θα μειώσουν περαιτέρω το ενεργειακό κόστος.

    Αναφορικά με τον πληθωρισμό ο κ. Τασόπουλος επεσήμανε ότι οι τιμές των πρώτων υλών έχουν απομειωθεί σημαντικά σε σχέση με τα επίπεδα του 2022 ωστόσο οι τιμές σε λάδια παραμένουν σε υψηλά επίπεδα και σε ιστορικά υψηλά επίπεδα η τιμή του ελαιολάδου. Επίσης αβεβαιότητα προκαλούν οι γεωπολιτικές εξελίξεις και οι πόλεμοι και το αν θα προκαλέσουν προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και στο ενεργειακό κόστος.

    Διαβάστε επίσης

    «Καμπανάκι» για τη φέτα στο εξωτερικό λόγω τιμών και κρουσμάτων νοθείας

    Πώς η «κόκκινη κάρτα» της Επιτροπής Ανταγωνισμού οδήγησε στα πρόστιμα στις πολυεθνικές

    Επιτροπή Ανταγωνισμού: Έφοδος των ελεγκτών σε τουριστικά γραφεία – Αποκλειστικό ρεπορτάζ



    ΣΧΟΛΙΑ