• Business

    Παπουτσάνης: Ποντάρει στα brand για ανάπτυξη – Πώς τα μέτρα Σκρέκα ανέτρεψαν τα σχέδια για το Αρκάδι

    Μενέλαος Τασόπουλος, CEO Παπουτσάνης

    Μενέλαος Τασόπουλος, CEO Παπουτσάνης


    Με αιχμή τα branded προϊόντα και έχοντας ήδη κάνει είσοδο με το Αρκάδι στην αγορά του home care από τον περασμένο Ιανουάριο, η Παπουτσάνης στοχεύει στη διατήρηση και περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας της.

    Ωστόσο τα μέτρα του υπουργείου Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας μετέθεσαν τον σχεδιασμό της Παπουτσάνης για δυνατό λανσάρισμα στην αγορά των νέων προϊόντων στο δεύτερο τρίμηνο από το πρώτο ενώ είχαν και στις πωλήσεις της εταιρείας το πρώτο τρίμηνο.

    Όπως επισημάνθηκε από τη διοίκηση της εισηγμένης  κατά τη διάρκεια της χθεσινής τηλεδιάσκεψης για την ανάλυση των αποτελεσμάτων του 2023 στους αναλυτές, τα μέτρα για την ακρίβεια και δη το μέτρο των προσφορών, δηλαδή η ενσωμάτωση του 30% των προσφορών και των παροχών που έγιναν πέρυσι στις αρχικές τιμές, προκάλεσε αναστάτωση στην αγορά ενώ πάγωσαν και οι πωλήσεις τον Φεβρουάριο εν αναμονή των νέων μειωμένων τιμοκαταλόγων.

    «Φρένο» στην ανάπτυξη τριμήνου λόγω μέτρων

    «Λόγω των νέων νόμων για την ακρίβεια και όλη την  αναστάτωση που έφερε προσωρινά στην αγορά αυτή η κίνηση έχει οδηγήσει το πρώτο τρίμηνο σε πωλήσεις, οι οποίες είναι μεν σε διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι, αλλά παρόλα αυτά είναι σημαντικά μειωμένες σε σχέση με τον ρυθμό ανάπτυξης του 2023, ο οποίος  συνεχίστηκε και μέχρι τον Ιανουάριο του 2024 μέχρι που άρχισε η αγορά να συνειδητοποιεί τι πάει να γίνει και πώς θα εφαρμοστούν τα νέα μέτρα» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος και επικεφαλής της εταιρείας κ. Μενέλαος Τασόπουλος.

    Αναλύοντας το πώς επηρέασαν τα νέα μέτρα την αγορά αλλά και στην εταιρεία η κ. Ειρήνη Χατζηιωακειμίδου, Marketing Director της Παπουτσάνης, είπε ότι το διάστημα που δόθηκε από το υπουργείο για να υλοποιηθούν τα μέτρα ήταν πολύ συγκεκριμένα με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί αναστάτωση.

    «Αυτό σημαίνει ότι εμείς είχαμε ένα πολύ δυνατό πλάνο για το πρώτο τρίμηνο του 2024 για το Αρκάδι, το οποίο σε μεγάλο βαθμό χρειάστηκε να μετατοπίσουμε στο δεύτερο τρίμηνο. Είχαμε στο πλάνο ένα μεγάλο επαναλανσάρισμα για τον Φεβρουάριο πήγε Μάρτιο και τελικά θα γίνει τον Απρίλιο» σημείωσε.

    Μειωμένοι κατά 15% οι νέοι τιμοκατάλογοι

    Με δεδομένο δε ότι η νομοθετική ρύθμιση προέβλεπε την εφαρμογή των μέτρων από την 1η Μαρτίου «πολύ λογικά οι πελάτες μας σταμάτησαν τις αγορές τον Φεβρουάριο περιμένοντας τους νέους μειωμένους τιμοκαταλόγους επηρεάζοντας σημαντικά τις πωλήσεις του Φεβρουαρίου» υπογράμμισε προσθέτοντας ότι «ταυτόχρονα χρειάστηκε να ακυρωθούν προσφορές και προωθήσεις που και αυτό είχε συνέπεια όχι μόνο στα δικά μας αποτελέσματα αλλά φαντάζομαι όλου του κλάδου».

    Πάντως οι τιμοκατάλογοι της Παπουτσάνης από την 1η Μαρτίου έχουν μία μείωση στις αρχικές τιμές της τάξης του 15% ενώ σύμφωνα με την marketing director η αποτελεσματικότητα ή όχι του μέτρου θα φανεί σε βάθος χρόνου.

    Στόχος ο διπλασιασμός του τζίρου από το Αρκάδι

    Σε ό,τι αφορά τον στρατηγικό σχεδιασμό της εταιρείας, που πέρυσι παρά τη μείωση του κύκλου εργασιών στα 62,27 εκατ. ευρώ έναντι 70,74 εκατ. ευρώ το 2022 πέτυχε σημαντική αύξηση κερδών κατά 36% λόγων της πτώσης των πρώτων υλών και εξαιτίας των υψηλών ρυθμών ανάπτυξης των επωνύμων προϊόντων, πυλώνας παραμένει η εστίαση στο brand. Κατηγορία που σημείωσε το 2023 ανάπτυξη 36%, η οποία αν εξαιρεθεί το αντισηπτικό έφτασε στο 53,4%.

    Για το 2024 η εταιρεία στοχεύει σε 85% ανάπτυξη του τζίρου στο Αρκάδι, φιλόδοξος στόχος όπως τον χαρακτήρισε ο κ. Τασόπουλος ωστόσο εφικτός πρόκειται για είσοδο σε πολύ μεγάλες κατηγορίες όπως τα απορρυπαντικά πλυντηρίων και τα υγρά πιάτων βάζοντας την Παπουτσάνης σε μια αγορά που τζιράρει περί τα 500 εκατ. ευρώ.

    Στο «κάδρο» και οι εξαγορές

    Παράλληλα η Παπουτσάνης με το 55% του κύκλου εργασιών της να προέρχεται από τις διεθνείς αγορές δίνει έμφαση στην εξωστρέφεια σχεδιάζοντας επέκταση σε νέες αγορές.

    «Η εταιρεία ήταν πάντα εξαγωγική. Ανάλογα με τον πυλώνα υπάρχει διαφορετική εστίαση ανάλογα με τις περιοχές που μπορούμε να αναπτυχθούμε. Είναι βασικός στόχος σε συνδυασμό με το innovation και το  sustainability τόνισε ο επικεφαλής της Παπουτσάνης. Παράλληλα οι εξαγορές παραμένουν στο κάδρο, καθώς όπως είπε «είμαστε ανοιχτοί και εφόσον προκύψει κάποια ευκαιρία θα κινηθούμε ανάλογα».

    Για το 2024 η Παπουτσάνης εκτιμά ότι θα έχει ανάπτυξη πωλήσεων περίπου κατά 12% με τον τζίρο να φτάνει στα 70 εκατ. ευρώ, με ανάπτυξη και στις κατηγορίες που δραστηριοποιείται, με έμφαση στο branded προϊόν αλλά και νέες συνεργασίες με πολυεθνικές. Με σημαντικά μειωμένο το ενεργειακό κόστος αλλά και μείωση του κόστους παραγωγής λόγω  του ισχυρού επενδυτικού πλάνου της προηγούμενης τριετίας αναμένονται βελτιωμένα αποτελέσματα και στην κερδοφορία. Για φέτος έχουν δρομολογηθεί επενδύσεις 5,5 εκατ. ευρώ και μια επένδυση σε φωτοβολταϊκά ύψους 1 εκατ. ευρώ που θα μειώσουν περαιτέρω το ενεργειακό κόστος.

    Διαβάστε επίσης

    Χρήστος Χαρπαντίδης: Σε ρόλο «υπουργού Εξωτερικών» για την PMI ο Έλληνας μάνατζερ

    Πώς η Σκλαβενίτης δίνει νέα ζωή στο όνομα «Πίτσος»

    Apivita: Επέκταση σε νέες αγορές και στόχευση για τζίρο 67 εκατ. ευρώ



    ΣΧΟΛΙΑ