Business

Παναγιώτης Σπυρόπουλος (Αustriacard Holdings): Με 200 εκατ. τζίρο, στοχεύουμε IPO σε Λονδίνο ή Φρανκφούρτη

Παναγιώτης Σπυρόπουλος, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Inform Λύκος


Με το βλέμμα  σε κάποιο ευρωπαϊκό Χρηματιστήριο για το οποίο προετοιμάζεται από το 2020 η AUSTRIACARD HOLDINGS, η ελληνική πολυεθνική του κ. Νίκου Λύκου  στην οποία ανήκει η εισηγμένη INFORM LYKOS, σχεδιάζει την επέκτασή της σε περισσότερα προϊόντα και αγορές.

Η εταιρεία έχει πετύχει να ολοκληρώσει με επιτυχία τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, ώστε…να μην εξαφανιστεί μαζί με το χαρτί. Τιμολόγια και αποδείξεις μπορεί να είναι παρελθόν, αλλά ο διορατικός κ. Νίκος Λύκος εγκαίρως προσάρμοσε την δραστηριότητα της εταιρείας  στις νέες ανάγκες των πελατών της.

Έχοντας ξεφύγει από τα στενά (και φθίνοντα λόγω τεχνολογικών εξελίξεων) όρια «του χαρτιού»  έχει  μετεξελιχθεί σε πάροχο ολοκληρωμένων λύσεων για τη μετάβαση των πελατών της από την έγχαρτη στην ηλεκτρονική επικοινωνία, ικανό να παράγει πρωτοποριακές εφαρμογές.

Τελευταίο προϊόν της εταιρείας, η υπηρεσία Digital Customer Onboarding που έκανε  για την Εθνική Τράπεζα,  η οποία παρέχει τη δυνατότητα σε φυσικά πρόσωπα, να γίνουν πελάτες της τράπεζας από το κινητό τους, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη στο κατάστημα. Με την πρωτοποριακή εφαρμογή  η Inform Λύκος απέδειξε πόσα μπορεί να κάνει, και πώς όχι μόνο  έχει μετασχηματίσει τη λειτουργία της από την αναλογική εποχή του χαρτιού στην ψηφιακή εποχή αλλά παράγει πρωτοποριακά προϊόντα εξυπηρετώντας τις ανάγκες των πελατών της κατά τη μετάβαση.

Ταυτόχρονα, με την εξαγορά της ισπανικής εταιρείας Tag που ολοκλήρωσε, όχι μόνο αυξάνει το τζίρο του ομίλου, αλλά προσδένεται στο άρμα των ταχύτατα αναπτυσσόμενων fintech όπως η Revolut, N26, Monzo, Monese αφού παράγει γι αυτές τις τραπεζικές κάρτες.

O Διευθύνων Σύμβουλος της Austriacard κ. Παναγιώτης Σπυρόπουλος, μιλάει αποκλειστικά στο mononews.gr για τις τελευταίες εξαγορές και τη δύναμη που δίνουν στον όμιλο που πλέον έχει το μέγεθος για να χτυπήσει την πόρτα κάποιου ευρωπαϊκού Χρηματιστηρίου στο Λονδίνο ή την Φραγκφούρτη.

Το 2019 ήταν μια χρονιά επεκτατική για τον όμιλο, αφού κάνατε εξαγορές σε Ρουμανία και Ανδόρα. Πόσο σας ενισχύουν αυτές οι κινήσεις;

Ο όμιλος μετά την εξαγορά της Tag που ολοκληρώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα θα κάνει τζίρο στα 200 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία Tag είναι με έδρα την Ανδόρα, δραστηριοποιείται στις ψηφιακές πληρωμές, παράγει και προσωποποιεί τραπεζικές κάρτες με τεχνολογία κρυπτογράφησης, για λογαριασμό των πελατών της. Έχει παραγωγική βάση στην Ανδόρα και κέντρα προσωποποίησης σε Ισπανία, Αγγλία, Πολωνία, Νότιο Αμερική και Βόρειο Αμερική και με την εξαγορά αυτή πετύχαμε γεωγραφική επέκταση. Ο τζίρος της εταιρείας είναι 35-40 εκατ. ευρώ και προσδοκά μια σημαντική ανάπτυξη το 2020 στα 50-60 εκατ. ευρώ.

Η Tag καθιερώθηκε εξυπηρετώντας της νέες ψηφιακές τράπεζες που αναπτύσσονται τώρα συστηματικά σε όλο τον κόσμο, όπως οι Revolut, N26, Monese, Monzo και η μεγάλη ανάπτυξη της προέρχεται από την ανάπτυξη που έχουν όλες αυτές οι τράπεζες κάθε χρόνο. Και το πρώτο που χρειάζονται είναι η κάρτες που αποκτά ο πελάτης και τις οποίες τις φτιάχνει η Tag.

Πλέον η Tag είναι θυγατρική της Austriacard, που ανήκει στην Austriacard Holding. Η Austracard Holding κατέχει και το 71%  στην Inform Λύκος η οποία επίσης αναμένουμε να αυξήσει τα μεγέθη της το 2020 ενισχυμένη από τις εξαγορές στη Ρουμανία.

Στον όμιλο της Austracard Holding ανήκει και η Nautilus, η νέα stasrtup του ομίλου που ξεκίνησε το 2018 και αναπτύσσει εφαρμογές και λογισμικά για το Internet of Things.

Θα συνεχίσετε να επεκτείνεστε γεωγραφικά; Σχέδια για Ασία έχετε;

Πηγαίνουμε όπου πηγαίνουν οι πελάτες μας. Η Tag πηγαίνει στις ΗΠΑ και έχει κέντρα προσωποποίησης εκεί γιατί αναπτύσσονται εκεί οι πελάτες της Revolut και Μonzo. Ανάλογα με τα δικά τους σχέδια ανάπτυξης θα αναπτυχθούμε κι εμείς. Έτσι αναπτύχθηκε και η Austriacard από το 2007 που την αποκτήσαμε μέσω ιδιωτικοποίησης, μέχρι σήμερα. Καθώς αναπτύσσονταν οι αυστριακές τράπεζες   πελάτες της, ακολουθούσε στην επέκταση και η Austriacard   για να παράγει τις κάρτες τους. Το αποτέλεσμα είναι σήμερα η AustriaCard να κατέχει μερίδια από 30-90% στις αγορές Αυστρία, Τσεχία, Πολωνία, Σλοβακία και στα Βαλκάνια.

Η ψηφιακή επανάσταση μας παίρνει μαζί… κι όπου μας πηγαίνουν οι πελάτες μας ακολουθούμε και μετά αναπτυσσόμαστε στην κάθε νέα αγορά.

Γιατί έγινε η απόσχιση της ελληνικής δραστηριότητας και μετετράπη η εισηγμένη Ινφορμ Λύκος σε holding; 

Στην εισηγμένη INFORM LYKOS  πραγματοποιήσαμε την απόσχιση του παραγωγικού  κλάδου και την εισφορά του σε θυγατρική της κατά 100% εταιρεία. Μέσω της κίνησης αυτής, η εισηγμένη μετετράπη σε holding (συμμετοχών) με τέσσερις θυγατρικές (σε Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία και Ρουμανία).

Η υποχρεώσεις της εισηγμένης πίεζαν την ελληνική εταιρεία, μέχρι σήμερα και δεν μπορούσε να αναπτυχθεί με τα cash flow που παρήγαγε. Η απόσχιση της παραγωγικής δραστηριότητας σε νέα εταιρεία, θα της επιτρέψει να χρησιμοποιεί κατά τα επόμενα χρόνια το σύνολο των θετικών λειτουργικών ταμειακών ροών της σε επενδύσεις (χωρίς πίεση για διανομή μερισμάτων), με στόχο να έχει μια καλή κι αποδοτική πορεία.

Να σημειώσουμε ότι η ελληνική εταιρεία έχει κάνει ένα άλμα, καθώς καταφέρνει να έχει αυξήσεις τζίρου ενώ έχει χαθεί πάνω από το 50% του τζίρου της  επειδή χάθηκε η έγχαρτη αγορά. Το ότι ,παρόλα αυτά, έχουμε αύξηση μεγεθών οφείλεται στη μεταμόρφωση της εταιρείας που έγινε την ίδια εποχή.

Πελάτες μας είναι όλες σχεδόν οι τράπεζες, οι ασφάλειες, επιχειρήσεις λιανικής. Αναπτύσσουμε όλες τις υπηρεσίες που χρειάζονται στο ψηφιακό κόσμο, όπως την ψηφιακή υπογραφή, ή όπως το digital onboarding δηλαδή η επικοινωνία με τον πελάτη μέσω βίντεο, ώστε να γίνεται η πιστοποίηση όπως και από το φυσικό κατάστημα.

Το digital onboarding είναι σημαντική ανάγκη για παράδειγμα για τις τράπεζες πελάτες μας και πρόσφατα φτιάξαμε την υπηρεσία αυτή για την Εθνική Τράπεζα. Επίσης αναπτύσσουμε και άλλες υπηρεσίες όπως robotics, documents flow, data analytics, υπηρεσίες cloud.

Να σημειώσουμε ότι από τα 65 εκατ. ευρώ της εισηγμένης, τα 30 εκατ. ευρώ προέρχονται από την ελληνική θυγατρική και από αυτά τα 20 εκατ.  ευρώ από την ελληνική αγορά.

Το EBITDA στην ελληνική εταιρεία αυξάνεται φέτος και φέτος πλησιάζει προς το 10%, ενώ θα είναι ακόμη ψηλότερα το 2020. Όμως η ανάπτυξή μας έρχεται από τη Ρουμανία. Κάναμε δύο εξαγορές μια στον κλάδο των λογαριασμών κι μία στο document flow, documents management. Με αυτές τις εξαγορές αλλά και την ανάπτυξη της αγοράς, η  Ρουμανία θα είναι η αιχμή του δόρατος.

Στο Ελληνικό Χρηματιστήριο θα μείνετε;

Είχαμε προσπαθήσει να βγούμε το 2015, γιατί σκεφτόμασταν να βάλουμε σε Χρηματιστήριο όλο τον όμιλο. Στη δημόσια πρόταση όμως συγκεντρώσαμε το 71% και όχι το 90% των μετοχών. Τελικά, δεν είναι αυτοσκοπός να βγούμε από το Ελληνικό Χρηματιστήριο, αλλά θέλουμε μια δημόσια εγγραφή σε ένα Ευρωπαϊκό Χρηματιστήριο, στη σωστή συγκυρία. Το είχαμε ξαναδεί το 2015, αλλά ήταν αδύνατο τότε για μα ελληνική εταιρεία, το 2016 που θέλαμε πάλι, ήταν λίγο πριν το brexit.

Έτσι επικεντρωθήκαμε στο να μεγαλώσουμε και τώρα έχουμε μεγαλώσει αρκετά. Θέλουμε να χρηματοδοτήσουμε όλο τον όμιλο και αυτό θα έρθει με μια εισαγωγή σε ένα ευρωπαϊκό Χρηματιστήριο το Λονδίνο ή την Φραγκφούρτη, θα το δούμε. Ακόμη είναι μόνο μια σκέψη, θεωρούμε  ότι με το μέγεθος που έχουμε τώρα, είναι πλέον η ώρα να το κάνουμε.

Όμως χωρίς άγχος γιατί μπορούμε και μόνοι μας να χρηματοδοτούμε την ανάπτυξή μας…Το επιτόκιο δανεισμού για την απόκτηση της Tag ήταν κάτω του 2%…