F

Business

Όμιλος Fourlis: Οι δεσμεύσεις και οι ενέργειες της ΙΚΕΑ για τη βιωσιμότητα

Fourlis: «Χαμόγελα» για την πορεία των πωλήσεων – «Αντίστροφη μέτρηση» για τις αποφάσεις στην Τουρκία

Βασίλης Φουρλής, επικεφαλής Fourlis


Σε δύο βασικές δεσμεύσεις έως το 2030, σχετικά με τη βιωσιμότητα έχει προχωρήσει η ΙΚΕΑ του Ομίλου Fourlis η οποία έχει πραγματοποιήσει και συνεχίζει να πραγματοποιεί και το επόμενο διάστημα ενέργειες με στόχο την προστασία των φυσικών πόρων και του περιβάλλοντος.

Όπως επεσήμανε κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε παρουσία εκπροσώπων των μέσων, ο Διονύσης Πυροβολισιάνος, Store Operations Manager ΙΚΕΑ, η εταιρεία έχει δεσμευτεί «έως το 2030 να είμαστε θετικοί για το κλίμα και να προχωρήσουμε σε μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι παράγουμε και τα προϊόντα να βασίζονται αποκλειστικά σε ανανεώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά».

«Το όραμα μας είναι είναι δημιουργήσουμε μια καλύτερη καθημερινή ζωή για τους πολλούς ανθρώπους αυτού του κόσμου, ένας από τους τρόπους που έχουμε είναι να έχουμε ένα θετικό αντίκτυπο στους ανθρώπους, την κοινωνία και το περιβάλλον» σημείωσε ο κ. Πυροβολισιάνος,  προσθέτοντας ότι «η στρατηγική μας για τη βιωσιμότητα συνάδει με στόχους βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ».

Πέραν των ενεργειών στις οποίες έχει προχωρήσει ήδη η ΙΚΕΑ, το επόμενο διάστημα θα ξεκινήσει η λειτουργία συστημάτων παραγωγής ενέργειας (φωτοβολταϊκό σύστημα) στις στέγες των κτιρίων της με στόχο να είναι ενεργειακά αυτόνομα και σχεδιάζει να προχωρήσει σε τοποθέτηση θέσεων φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πέραν του καταστήματος ΙΚΕΑ Θεσσαλονίκη που λειτουργεί ήδη.

«Θα εγκαταστήσουμε στις ταράτσες των καταστημάτων μας συστήματα παραγωγής ενέργειας, διεθνώς έχει γίνει από την ΙΚΕΑ με στόχο να είναι ανεξάρτητη, με δική της ενέργεια. Εδώ θα ξεκινήσουμε με το κατάστημα της Κύπρου, ήδη έχουμε εγκαταστήσει και μέσα στη χρονιά ευελπιστούμε να ξεκινήσει να λειτουργεί φωτοβολταϊκό σύστημα, με στόχο να υιοθετηθεί μετά και στα υπόλοιπα καταστήματα» επεσήμανε η κ. Νατάσα Χρηστοφή, Marketing Manager ΙΚΕΑ.

Σημειώνεται πως η ΙΚΕΑ έχει ήδη προχωρήσει σε ενέργειες όπως η αξιολόγηση περισσότερων από 9.500 προϊόντων για κυκλικές δυνατότητες και βελτιώσεις ώστε να μειωθεί περαιτέρω το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και να αντιμετωπιστεί η κλιματική αλλαγή παγκοσμίως αλλά και σε μία σειρά από προϊοντικές αλλαγές με πιο αξιοσημείωτες την κατάργηση των πλαστικών μιας χρήσης από τα καταστήματα και τα εστιατόριά της, την προσφορά και χρήση αποκλειστικά λαμπτήρων LED, την ενθάρρυνση για μείωση σπατάλης τροφίμων στο σπίτι.

Παράλληλα προχώρησε στην κατάργηση του έντυπου καταλόγου που αποτελούσε το βασικό προωθητικό υλικό για περισσότερα από 70 χρόνια, ενώ μέχρι του τέλος του έτους θα προσφέρει αποκλειστικά επαναφορτιζόμενες μπαταρίες.

Επιπλέον προσφέρει στον καταναλωτή προϊόντα από βιώσιμες πηγές, χρησιμοποιώντας ξυλεία με πιστοποίηση FSC ή ανακυκλωμένη από δάση με υπεύθυνη διαχείριση αποφεύγοντας την αποψίλωση, βαμβάκι που προέρχεται αποκλειστικά από βιώσιμες πρακτικές ενώ στο τέλος του 2020, έκανε τη μετάβαση από περίπου 100.000 μετρικούς τόνους πρωτογενούς πολυεστέρα σε ανακυκλωμένο πολυεστέρα στα υφασμάτινα προϊόντα της.

Σε εταιρικό επίπεδο, η ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, έχει προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για μείωση σπατάλης νερού και ενέργειας στα καταστήματά της καθώς και ορθολογικής διαχείρισης απορριμμάτων. Ήταν μάλιστα από τις πρώτες εταιρείες που τοποθέτησαν ειδικούς κάδους συλλογής ανακυκλώσιμων απορριμμάτων όπως χαρτί, μπαταρίες, αλουμίνιο κτλ. Παράλληλα, παρακολουθείται συστηματικά η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας, πετρελαίου και φυσικού αερίου και πραγματοποιούνται απαραίτητες παρεμβάσεις με στόχο την αποδοτικότερη διαχείρισή τους και εφαρμόζονται συγκεκριμένες πρακτικές για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, όπως η τοποθέτηση ψηφιακών αισθητήρων θερμότητας που προσαρμόζουν αυτόματα τη θέρμανση και ως εκ τούτου την κατανάλωση φυσικού αερίου και ηλεκτρικού ρεύματος.

Βιωσιμότητα στα τρόφιμα – Μείωση σπατάλης τροφίμων 30%

Στα εστιατόρια της επίσης η ΙΚΕΑ προσφέρει σολομό που προέρχεται από υπεύθυνη υδατοκαλλιέργεια κατά το πρότυπο ASC, τα θαλασσινά προέρχονται από αειφόρο αλιεία πιστοποιημένη κατά το πρότυπο ΜSC, ενώ οι σοκολάτες και ο καφές ΙΚΕΑ φέρνουν την πιστοποίηση UTZ. Προέρχονται από βιώσιμες καλλιέργειες που δημιουργούν καλύτερες ευκαιρίες διαβίωσης για τους παραγωγούς. Επιπλέον εμπλουτίστηκε η σειρά με τα κεφτεδάκια, με νέα φυτικά κεφτεδάκια μειώνοντας το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Με στόχο τη μείωση σπατάλης τροφίμων έχει εγκατασταθεί ηλεκτρονικό σύστημα μέτρησης και καταγραφής των τροφίμων που απορρίπτονται και συνδυαστικά με την εκπαίδευση του προσωπικού των εστιατορίων γύρω από την υπεύθυνη διαχείριση των τροφίμων, υπολογίζεται πως η σπατάλη τροφίμων θα μειωθεί κατά 30%. Παράλληλα, τα μαγειρικά έλαια προωθούνται για ανακύκλωση, ενώ στο κατάστημα ΙΚΕΑ Αεροδρόμιο γίνεται ορθή διαχείριση οργανικών απορριμμάτων τα οποία προωθούνται για κομποστοποίηση.

«Γνωρίζοντας τη σπουδαιότητα που έχει για τη σύγχρονη εποχή ο περιορισμός της σπατάλης τροφίμων, προσπαθούμε να ευαισθητοποιήσουμε και να ενθαρρύνουμε τον καταναλωτή προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά πρώτο μας μέλημα είναι να ξεκινήσουμε από το «σπίτι» μας, τα εστιατόρια ΙΚΕΑ εκπαιδεύοντας το προσωπικό μας και χρησιμοποιώντας χρήσιμα ψηφιακά εργαλεία στις κουζίνες μας» ανέφερε ο Δημήτρης Σπυρίδης, In store IFB Manager ΙΚΕΑ.

Διαβάστε επίσης:

Τι φέρνει η συνεργασία ΔΕΗ – ΙΚΕΑ για την προώθηση πράσινης ενέργειας



ΣΧΟΛΙΑ