• Business

    ΟΛΠ: Οι αλλαγές στο master plan και η επένδυση – έκπληξη των 300 εκατ. ευρώ

    • Του Γιώργου Μανέττα
    Ελλάδα κρουαζιέρα


    Με μια ειδοποιό διαφορά και μια επένδυση-έκπληξη κατατίθεται σήμερα -εκτός απροόπτου- προς έγκριση από την αρμόδια Επιτροπή το επικαιροποιημένο master plan του ΟΛΠ για το λιμάνι του Πειραιά.

    Οι Κινέζοι της Cosco και βασικοί μέτοχοι του Οργανισμού προσδοκούν σε ταχύτατη και χωρίς άλλες παλινωδίες έγκριση του επενδυτικού τους σχεδίου για την αναβάθμιση των υποδομών του λιμανιού, μετά και τις αλλαγές που έκαναν, ευθυγραμμιζόμενοι πλήρως στην τελευταία απόφαση της ΕΣΑΛ.

    Κύκλοι προσκείμενοι στη διοίκηση του ΟΛΠ επισημαίνουν πως από το master plan απουσιάζει η δημιουργία του εμπορικού κέντρου εντός του επιβατηγού σταθμού κρουαζιέρας. Μια επένδυση που απορρίφθηκε κατ’ επανάληψη από την ΕΣΑΛ, ενώ αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή «κόκκινο πανί» για τους επαγγελματικούς φορείς του Πειραιά, οι οποίοι φοβήθηκαν πως οι Κινέζοι θα συγκεντρώσουν όλη την εμπορική κίνηση, απειλώντας τη βιωσιμότητα πολλών επιχειρήσεων της περιοχής.

    Στη θέση του θα προταθεί η δημιουργία μικρότερων εμπορικών χώρων, όπως καταστήματα duty free και κάποια σημεία καφεστίασης για την εξυπηρέτηση αποκλειστικά και μόνο για τους επιβάτες κρουαζιέρας. Εκτός master plan τίθεται και η δημιουργία ναυπηγείου για mega yacht, το οποίο επίσης ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων.

    Από την άλλη πλευρά, στο master plan περιλαμβάνεται η κατασκευή κέντρου logistics, η δημιουργία τεσσάρων 5* ξενοδοχείων, η ανέγερση δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων και η ανακατασκευή της πέτρινης αποθήκης σε μουσείο μετανάστευσης και ιστορικό αρχείο.

    Αλλάζει πίστα…

    Την ίδια ώρα, το νέο επικαιροποιημένο master plan, το οποίο πέρασε από χίλια κύματα περιλαμβάνει και μια πρόσθετη επένδυση. Μια επένδυση που θα βάλει τον ΟΛΠ στην ελίτ των παγκόσμιων λιμανιών. Πρόκειται, σύμφωνα πάντα με κύκλους του Οργανισμού, για την κατασκευή και λειτουργία ενός ακόμα μεγάλου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων δυναμικότητας 2,8 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEU), που χωροθετείται ανατολικά του προβλήτα Ι.

    Η επένδυση που σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς ξεπερνάει τα 300 εκατ. ευρώ θα ανοίξει τον δρόμο, για την αύξηση της δυναμικότητας του λιμανιού σε πάνω από τα 10 εκατομμύρια TEU. Παράλληλα, όμως, ανεβάζει το ύψος των συνολικών επενδύσεων που θα πραγματοποιήσει η Cosco στην Ελλάδα σε πάνω από 800 εκατ. ευρώ, καθιστώντας τους Κινέζους σε έναν από τους μεγαλύτερους ξένους επενδυτές των τελευταίων χρόνων.

    Υπενθυμίζεται πως οι εξελίξεις γύρω από το πολυσυζητημένο master plan επιταχύνθηκαν μετά και την πρόσφατη συνάντηση που ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, με τους υπεύθυνους του ΟΛΠ. Η νέα κυβέρνηση έδειξε από την πρώτη στιγμή τη βούληση να προχωρήσει το project, στο πλαίσιο προσέλκυσης νέων επενδύσεων στη χώρα.



    ΣΧΟΛΙΑ