• Ναυτιλία

    ΟΛΠ: Στα τέλη Αυγούστου η υποβολή του master plan – Εκτός πλάνων το mall

    • Γιώργος Μανέττας

    Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Cosco, Captain Fu Chengqiu. ΑΠΕ-ΜΠΕ


    Επιταχύνονται οι εξελίξεις στην πολύκροτη υπόθεση έγκρισης του master plan του ΟΛΠ, μετά την πρόσφατη συνάντηση που είχε ο υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, με τους υπεύθυνους του Οργανισμού.

    Κύκλοι του ΟΛΠ που μίλησαν στο mononews.gr τοποθετούν την κατάθεση του επενδυτικού σχεδίου αμέσως μετά τον Δεκαπενταύγουστο, με πιθανότερη ημερομηνία την 20ή Αυγούστου και τονίζουν πως οι αρμόδιες υπηρεσίες του Οργανισμού εργάζονται πυρετωδώς προς αυτή την κατεύθυνση.

    Επισημαίνουν, μάλιστα, πως το master plan θα είναι προσαρμοσμένο στην τελευταία απόφαση της ΕΣΑΛ (Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων) και θα λαμβάνει υπόψη όλες τις παρατηρήσεις που διατυπώθηκαν.

    Αυτό, όπως εξηγούν οι ίδιοι κύκλοι, σημαίνει πως από το master plan θα απουσιάζει η δημιουργία του εμπορικού κέντρου στον επιβατηγό σταθμό κρουαζιέρας. Μια επένδυση που απορρίφθηκε κατ’ επανάληψη από την ΕΣΑΛ, ενώ αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή «κόκκινο πανί» για τους επαγγελματικούς φορείς του Πειραιά.

    Στη θέση του θα προταθεί η δημιουργία μικρότερων εμπορικών χώρων, όπως καταστήματα duty free και κάποια σημεία καφεστίασης για την εξυπηρέτηση των επιβατών κρουαζιέρας. Ανάλογες προσαρμογές εκτιμάται πως θα γίνουν και στην άλλη επένδυση που απορρίφθηκε από την ΕΣΑΛ, η οποία αφορούσε στη δημιουργία ναυπηγείου για mega yacht, ενώ θεωρείται δεδομένο πως θα υποβληθεί και η Συνολική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.

    Όλα δείχνουν πως η υπόθεση έγκρισης του master plan αρχίζει και παίρνει τον δρόμο της, με τη νέα κυβέρνηση και τη νέα ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας να υπογραμμίζουν τη βούλησή τους να προχωρήσει το project. Ένα project εκατοντάδων εκατομμυρίων που εκκρεμεί πάνω από ένα χρόνο, συναντώντας αλλεπάλληλα εμπόδια, μεταξύ των οποίων και η απόφαση του ΚΑΣ που κήρυξε μέρος του Πειραιά αρχαιολογικό χώρο και προκάλεσε επικριτικά σχόλια στον εγχώριο αλλά και διεθνή Τύπο.

    Από την άλλη πλευρά, ο βασικός μέτοχος του ΟΛΠ, η κινέζικη Cosco, μέσω των εκπροσώπων της έχει κατ’ επανάληψη τονίσει την ετοιμότητά της να αρχίσει άμεσα να υλοποιεί τις επενδύσεις που περιλαμβάνονται στο master plan, επαναλαμβάνοντας σε κάθε ευκαιρία τη σημασία που αποδίδει στην ενίσχυση της παρουσίας της στην χώρα μας.

    Οι Κινέζοι συνδέουν την έγκριση του master plan με την επίτευξη των στόχων που έχουν θέσει για το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, αλλά και την προώθηση των οικονομικών συμφερόντων τους στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης.

    Υπενθυμίζεται πως το master plan προβλέπει επενδύσεις που ξεπερνάνε τα 600 εκατ. ευρώ, και μεταξύ άλλων αφορούν στη δημιουργία κέντρου logistics, την επέκταση επιβατικού λιμένα κρουαζιέρας, τη δημιουργία τεσσάρων 5* ξενοδοχείων, την κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού έως το 2021, την κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων έκτασης και την ανακατασκευή της πέτρινης αποθήκης σε μουσείο μετανάστευσης και ιστορικό αρχείο.



    ΣΧΟΛΙΑ