• Business

    Nielsen: Ποιες εταιρείες πήραν «ψήφο εμπιστοσύνης» στην καραντίνα και τα 4 κλειδιά για την επόμενη μέρα


    «Μαχαίρι» στις αυθόρμητες αγορές, στροφή στα συσκευασμένα τρόφιμα και αγορές, κυρίως από μεγάλες αλυσίδες είναι ορισμένες από τις καταναλωτικές τάσεις που παρατηρήθηκαν στη διάρκεια της καραντίνας.

    Όπως ανέφεραν στελέχη της εταιρείας ερευνών Nielsen στο πλαίσιο τηλεδιάσκεψης, η κρίση του κορονοϊού ανέτρεψε άρδην το σκηνικό και δημιούργησε νέες προτεραιότητες για τους καταναλωτές αλλά και τις επιχειρήσεις, οι οποίοι κλήθηκαν να προσαρμοσθούν στα νέα δεδομένα με βίαιο τρόπο.

    Οι καταναλωτές, αμέσως μετά τον εντοπισμό του πρώτου κρούσματος στην χώρα μας, έκαναν κυριολεκτικά έφοδο στα σούπερ μάρκετ για αντισηπτικά, γάντια, μάσκες και προϊόντα καθαριότητας, ενώ έσπευσαν μαζικά να αποθεματοποιήσουν, ενόψει του lockdown, που είχε αρχίσει να συζητιέται…

    Όσο άρχισαν τα προϊόντα υγιεινής να εξαντλούνται από τα ράφια, οι καταναλωτές επέλεξαν τα υπερμάρκετ των γνωστών αλυσίδων, θεωρώντας πως εκεί θα βρουν τα προϊόντα που θέλουν, αλλά και γιατί πίστεψαν πως είναι περισσότερο ασφαλείς απ’ ότι στα μικρότερα σημεία, όπου υπήρχε μεγαλύτερη πιθανότητα συνωστισμού.

    Παράλληλα, στράφηκαν στα συσκευασμένα τρόφιμα και έβαλαν στο καλάθι αρκετά φρέσκα φρούτα και λαχανικά (ως επί των πλείστων συσκευασμένα, αφού οι πωλήσεις τους διπλασιάστηκαν στην καραντίνα). Επιπλέον, κάποιες κατηγορίες προϊόντων Bazaar, όπως τα επιτραπέζια παιχνίδια και οι συσκευές μαγειρικής αύξησαν τις πωλήσεις τους.

    Αντίθετα, έκοψαν τα έτοιμα γεύματα, αλλά και τα ψάρια από τους πάγκους των ιχθυοπωλείων, ίσως και λόγω των περιορισμών στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ έβαλαν φρένο στις αυθόρμητες αγορές. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας απέκτησαν νέα δυναμική, τη στιγμή που είχαν αρχίσει να φθίνουν, εξαιτίας και των εκτεταμένων προσφορών από τα επώνυμα προϊόντα.

    Ποιες ήταν όμως οι μάρκες και οι εταιρείες που κέρδισαν την προτίμηση του καταναλωτή και θα έχουν καλύτερη τύχη στο νέο τοπίο που διαμορφώνει το σαρωτικό πέρασμα της πανδημίας;

    Σύμφωνα με στελέχη της Nielsen, οι εταιρείες και οι μάρκες που έδειξαν μεγαλύτερη «ενσυναίσθηση» και αφουγκράστηκαν τις ανάγκες των νοικοκυριών τη δύσκολη αυτή συγκυρία, διατηρώντας τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες, πέτυχαν καλύτερα αποτελέσματα.

    Οι εταιρείες αυτές εκτιμάται πως θα τύχουν καλύτερης αντιμετώπισης από τους καταναλωτές και την επόμενη μέρα. Καταλυτικό ρόλο στην προτίμηση των καταναλωτών την επαύριον της κρίσης του κορονοϊού, σύμφωνα πάντα με τους ανθρώπους της Nielsen, θα παίξει και η τοπική προέλευση των προϊόντων, ενώ η ποιότητα και η τεχνολογία θα έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα.



    ΣΧΟΛΙΑ