• Business

    Πως «βλέπει» η αγορά τα ναυτιλιακά ομόλογα

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Με σκεπτικισμό και επιφυλακτικότητα υποδέχθηκε η αγορά την πρωτοβουλία του υπουργείου Ναυτιλίας για την έκδοση ναυτιλιακών ομολόγων μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

    Χρηματιστηριακές πηγές που μίλησαν στο mononews.gr τονίζουν πως υπάρχουν πολλά σημεία που πρέπει να διευκρινιστούν και δηλώνουν πως περιμένουν να δουν τη τελική μορφή που θα έχει η πρόταση για να εκφράσουν ολοκληρωμένη άποψη.

    Χαρακτηρίζουν πάντως «φάουλ» το γεγονός πως στη σύσκεψη δεν συμμετείχε εκπρόσωπος του Χρηματιστηρίου Αθηνών, «που είναι ο εγγυητής και η πλατφόρμα της έκδοσης».

    Ήδη, πολλοί στην αγορά σπεύδουν να χαμηλώνουν τον πήχη των προσδοκιών που καλλιεργούνται και εκτιμούν πως θα έχει περιορισμένη ανταπόκριση στον κόσμο της ναυτιλίας.

    Αναρωτιούνται μάλιστα ποιες ναυτιλιακές και για ποιο λόγο θα θελήσουν να εκδώσουν ομόλογο μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών, όταν ήδη δανείζονται από τις διεθνείς αγορές.

    Ειδικά για τις μεγάλες ναυτιλιακές, τύπου Αγγελικούση και Τσάκου δεν “βλέπουν” ποιο νόημα έχει η εισαγωγή ομολόγων του στην ελληνική αγορά, την στιγμή που έχουν ήδη γραμμές πίστωσης σε μεγάλες τράπεζες.

    Πιθανότερο θεωρούν το ενδεχόμενο προσέλκυσης μικρομεσαίων ναυτιλιακών που θέλουν να μειώσουν ή και να αναχρηματοδοτήσουν τον υπέρογκο δανεισμό τους με φθηνότερα επιτόκια.

    Υψηλό ρίσκο

    Πέραν των τεχνικών ζητημάτων, προβληματισμός υπάρχει και για το υψηλό ρίσκο που συνεπάγεται η επένδυση σε μια ναυτιλιακή τη δεδομένη στιγμή.

    Χρηματιστηριακές πηγές επισημαίνουν πως αυτή τη στιγμή η ναυτιλία είναι στη κάτω πλευρά του κύκλου της (βλ. το «κανόνι» της Hanjin) και επομένως δεν συνίσταται για επενδύσεις ενώ προσθέτουν πως οι ναυτιλιακές δεν έχουν καλή προϊστορία όσον αφορά στην αντιμετώπιση των ομολογιούχων τους.

    «Οι περισσότερες ναυτιλιακές σε κάποιο σημείο έχουνε προχωρήσει σε κάποια δύσκολη κίνηση για τους ομολογιούχους και πιστωτές τους», επισημαίνει έμπειρος χρηματιστής.

    Το off shore δίκαιο που διέπει τις ναυτιλιακές, προσθέτει ο ίδιος, δημιουργεί δεύτερες σκέψεις διότι το ενεργητικό τους δεν μπορεί να αποτιμηθεί όπως μιας άλλης εταιρείας.

    «Δεν μπορείς να ξέρεις εάν το ενεργητικό είναι αρκετό για να σε καλύψει σε περίπτωση στραβοτιμονιάς», σημειώνει χαρακτηριστικά.

    Σε κάθε περίπτωση, η αγορά περιμένει τις επόμενες κινήσεις του υπουργείου και τις ανακοινώσεις που θα γίνουν από την νέα συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής με τους εμπλεκόμενους φορείς.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Το νέο στέλεχος της Αγγελικής Φράγκου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Λ. Πατίτσας: Μπάσιμο της Atlas Maritime στο pool V8 της Navig8

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Μελίνα Τραυλού: Ο πόλεμος και οι νέες στρατηγικές κινήσεις της γνωστής εφοπλίστριας



    ΣΧΟΛΙΑ