Business

Συμεών Παληός: Ετοιμάζεται για εξαγορές πλοίων;

Συμεών Παληός ναυτιλία

Συμεών Παληός, επικεφαλής των ναυτιλιακών εταιρειών Diana Shipping και Diana Containerships


Οι φήμες που ήθελαν τη ναυτιλιακή Diana Shipping, της οποίας ηγείται ο Έλληνας εφοπλιστής Συμεών Παληός, να έχει προχωρήσει στην εξαγορά 3 φορτηγών πλοίων αποδεικνύονται τελικά μόνο φήμες, όπως υποστήριξαν οι brokers, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι η διοίκηση της εταιρείας αποκλείει εντελώς το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε κάποια επενδυτική κίνηση.

Ειδικότερα, παράγοντες της αγοράς είχαν συνδέσει την τρέχουσα περίοδο τη ναυτιλιακή με την εξαγορά των τριών αδελφών φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου Welsuccess (χωρητικότητας 93.328-dwt και κατασκευής 2010), Welprofit (χωρητικότητας 93.250-dwt και κατασκευής 2011) και Welfine (χωρητικότητας 93.146-dwt και κατασκευής 2011), τα οποία ανήκουν στο στόλο της κινεζικών συμφερόντων ναυτιλιακής Oriental Ocean Shipping Holdings (OOSCO).

Σύμφωνα με τις φήμες, ο εφοπλιστής είχε καταβάλει στην OOSCO το ποσό των 17 εκατ. δολαρίων για το καθένα, δηλαδή – σε περίπτωση που ίσχυε η επένδυση – θα είχε επενδύσει συνολικά το ποσό των 51 εκατ. δολαρίων, ένα σημαντικό ποσό για τη δεδομένη χρονική περίοδο και τις συνθήκες που επικρατούν στην αγορά ξηρού φορτίου.

Ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, ο κ. Παληός δεν έχει (ακόμη) αποφασίσει να προχωρήσει σε κάποια εξαγορά και η Diana Shipping δεν έχει (προς το παρόν) συμμετάσχει στον επενδυτικό «χορό» στον οποίο έχουν μπει και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες το τελευταίο διάστημα, που έσπευσαν να εκμεταλλευτούν τις χαμηλές τιμές των bulkers.

Σε αυτό το σημείο υπενθυμίζεται ότι, όπως έγραψε το mononews.gr, η ναυτιλιακή Golden Ocean, συμφερόντων του Νορβηγού εφοπλιστή John Fredriksen, προχώρησε στην εξαγορά του συνόλου του στόλου των 14 bulkers της ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακής Quintana Shipping (της οποίας επικεφαλής είναι ο Λευτέρης Παπατρύφων) για το ποσό των 364 εκατ. δολαρίων.

Την αρχή βέβαια τέτοιων σημαντικών επενδυτικών κινήσεων είχε κάνει η ναυτιλιακή Eagle Bulk Shipping (με έδρα τη Νέα Υόρκη), η οποία είχε αποκτήσει 9 φορτηγά πλοία τύπου ultramax που ανήκαν στη Greenship Bulk.

Γεγονός είναι ότι, όπως έχει υποστηρίξει και ο Clinton Webb, αναλυτής της Axia Capital Markets, στο προσεχές μέλλον «θα έχουμε και άλλες μαζικές εξαγορές πλοίων, λόγω της ανάκαμψης στην αγορά του dry bulk, και ειδικά στον τομέα των capesizes».

Με δεδομένο αυτό, ο κ. Παληός μπορεί να αποφασίσει να μπει κι εκείνος «στο παιχνίδι» και να θελήσει να εκμεταλλευτεί τις χαμηλές τιμές της αγοράς ώστε να ανανεώσει το στόλο της Diana Shipping.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Βαγγέλης Μαρινάκης: Κορυφαία διάκριση για τη ναυτιλιακή του

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Οι κινήσεις της εβδομάδας

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ποιοι είναι οι κυρίαρχοι Έλληνες εφοπλιστές με διευρυμένο στόλο


ΣΧΟΛΙΑ