Business

Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

ναυτιλία ναυλαγορά


Ανάμεικτο ήταν το κλίμα στη ναυλαγορά για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου την εβδομάδα 3-7 Ιουλίου 2017 με την αγορά των Capesizes να παρουσιάζει μεγάλες απώλειες.

Capesize

Σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές, πτωτικά κινήθηκε σε γενικές γραμμές η αγορά στα πλοία τύπου Capesize την εβδομάδα που πέρασε, με περιορισμένη την ζήτηση σε διαδρομές από την Δυτική Αυστραλία και την Βραζιλία. Συγκεκριμένα, μέχρι και το κλείσιμο της εβδομάδας, στην διαδρομή C5 από την Δυτική Αυστραλία προς την Κίνα η τιμή είχε υποχωρήσει στα επίπεδα των $4,40 ανά τόνο για ημερομηνίες 22-24 Ιουλίου.

Έλλη Πατέρα
Έλλη Πατέρα

Παράλληλα στην διαδρομή C17 από το Saldanha Bay προς την Κίνα οι προσφορές των ναυλωτών στους ναύλους κυμαίνονταν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $7 ανά τόνο για ημερομηνίες αρχές Αυγούστου και με τους πλοιοκτήτες να προσπαθούν να πετύχουν τα $8 ανά τόνο.

Επίσης, στην διαδρομή C3 από την Βραζιλία προς την Κίνα οι προσφορές των ναυλωτών στους ναύλους κυμαίνονταν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $10 ανά τόνο για ημερομηνίες το τελευταίο δεκαπενθήμερο Ιουλίου. Επιπροσθέτως, όπως επισημαίνουν οι ίδιοι αναλυτές, πέρα από κάποια λίγα φορτία σιδηρομεταλλευμάτων και κάρβουνου που ήταν διαθέσιμα προς το τέλος της εβδομάδας από τις ανατολικές ακτές του Καναδά και της Αμερικής η υπερατλαντική δραστηριότητα της αγοράς γενικά παρέμεινε ανεπαρκής.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν στην spot αγορά ήταν για ένα φορτίο 170.000 10% από την Δυτική Αυστραλία προς το Qingdao από τις 24 Ιουλίου και μετά στα $4,40 ανά τόνο και για ένα φορτίο 170.000 10% από την Δυτική Αυστραλία προς την Ταιβάν στις 22-26 Ιουλίου στα $4 ανά τόνο. Επιπλέον, σε χρονοναύλωση, αναφέρθηκε συμφωνία για ένα πλοίο χωρητικότητας 177.000-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στο Eregli σύντομα για ένα ταξίδι μέσω της Μαύρης Θάλασσας προς την Ασία στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $19.000 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε σημαντική πτώση της τάξεως του 29% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $6.130 ημερησίως και σε χρονοναύλωση καταγράφηκε σημαντική πτώση 29% στα $6.600 ημερησίως.

Panamax

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ανάμεικτες γενικά ήταν οι τάσεις της αγοράς την εβδομάδα που πέρασε για τα πλοία τύπου Panamax, με αναφορές σε λίγες συμφωνίες που όμως ολοκληρώθηκαν στα ίδια επίπεδα με τις προηγούμενες. Πάραυτα, ο μικρός αριθμός των νέων διαθέσιμων φορτίων που παρατηρήθηκε στην αγορά του Ατλαντικού βοήθησε ώστε να μην υποχωρήσουν οι τιμές των ναύλων καθώς υπήρξαν ισάριθμες επιλογές, κυρίως σε πλοία που ταξίδευαν υπό έρμα.

Στην αγορά των ανατολικών ακτών της Νοτίου Αμερικής, οι τιμές των ναύλων παρέμειναν σχετικά σταθερές, ενώ βόρεια βρέθηκαν υπό πίεση. Στην αγορά της Ασίας, παρατηρήθηκε μικρή αύξηση στην κινητικότητα με το κλίμα να παραμένει συγκρατημένα αισιόδοξο.

Ενδεικτικές συμφωνίες ήταν για ένα πλοίο χωρητικότητας 83.400-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο Γιβραλτάρ άμεσα για ταξίδι μέσω των βόρειων ακτών της Νοτίου Αμερικής και επαναπαράδοση στην Μεσόγειο στα $9.750 ημερησίως, για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 81.800-dwt/κατασκευής 2013 με παράδοση στο Σάντος στις 18 Ιουλίου για ταξίδι με επαναπαράδοση στην περιοχή της Σιγκαπούρης-Ιαπωνίας στα $10.750 ημερησίως και για πλοίο χωρητικότητας 93.200-dwt/κατασκευής 2011 με παράδοση στο Hsinta στα μέσα Ιουλίου για ταξίδι μέσω των ανατολικών ακτών της Αυστραλίας και επαναπαράδοση στην Ταιβάν στα $8.250 ημερησίως.

Σε χρονοναύλωση μακράς διάρκειας αναφέρθηκε συμφωνία για ένα πλοίο χωρητικότητας 82.190-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στο Χονγκ Κονγκ στα μέσα Ιουλίου για περίοδο διάρκειας 11-13 μηνών στα $10.250 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στην spot αγορά παρουσίασε οριακή άνοδο της τάξεως του 1% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.559 ημερησίως και σε χρονοναύλωση στα $8.570 ημερησίως με οριακή πτώση 3%.

bulker ναυλαγορά

Supramax/Handysize

Επιβράδυνε η κινητικότητα της αγοράς του Ειρηνικού στα πλοία τύπου Supramax την εβδομάδα που πέρασε με το κλίμα να παραμένει σε γενικές γραμμές αρνητικό και τον αριθμό των άμεσα διαθέσιμων πλοίων να αυξάνεται, καθώς η αντίστοιχη ζήτηση έχει μειωθεί. Αντίθετα, στην αγορά του Ατλαντικού, παρατηρήθηκε μικρή βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και με την ζήτηση από τον Κόλπο της Αμερικής να αυξάνεται λίγο κατά τη διάρκεια του τελευταίου δεκαπενθήμερου του Ιουλίου.

Πάραυτα, λόγω της αύξησης του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων σε σύντομο χρονικό ορίζοντα, παρατηρήθηκαν καθυστερήσεις στην περιοχή. Παράλληλα, η αγορά της Μεσογείου παρουσίασε σχετικά θετικότερη εικόνα, με τον αριθμό των διαθέσιμων πλοίων να περιορίζεται λίγο παραπάνω, ειδικά στην περιοχή της Δυτικής Μεσογείου.

Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για ένα πλοίο χωρητικότητας 57.800-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στο Toledo σύντομα για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $7.700 ημερησίως και για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 56.750-dwt/κατασκευής 2009 με παράδοση στην Βόρεια Κίνα σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στον Περσικό Κόλπο στα $6.300 ημερησίως. Τέλος, αναφορά έγινε για ένα πλοίο χωρητικότητας 58.700-dwt/κατασκευής 2011 που λέγεται ότι συμφωνήθηκε για ένα ταξίδι μέσω του Κόλπου της Αμερικής προς την Ινδία στα υψηλά επίπεδα των $19.000 ημερησίως.

Ενδεικτικές ναυλώσεις που αναφέρθηκαν ήταν για πλοίο χωρητικότητας 57.800-dwt/κατασκευής 2010 με παράδοση στο Toledo σύντομα για ταξίδι μέσω της Ινδονησίας και επαναπαράδοση στην Κίνα στα $7.700 ημερησίως και για ένα άλλο πλοίο χωρητικότητας 56.750-dwt/κατασκευής 2009 με παράδοση στην Βόρεια Κίνα σύντομα για ταξίδι με επαναπαράδοση στον Περσικό Κόλπο στα $6.300 ημερησίως. Τέλος, αναφορά έγινε για ένα πλοίο χωρητικότητας 58.700-dwt/κατασκευής 2011 που λέγεται ότι συμφωνήθηκε για ένα ταξίδι μέσω του Κόλπου της Αμερικής προς την Ινδία στα υψηλά επίπεδα των $19.000 ημερησίως.

Σε ήρεμους τόνους κινήθηκε η αγορά των Handysizes την εβδομάδα που πέρασε, με τις περισσότερες διαδρομές από την ευρύτερη περιοχή του Ατλαντικού να κινούνται θετικά, εκτός από εκείνη του Κόλπου της Αμερικής. Το φαβορί συνέχισε να παραμένει -μέχρι το κλείσιμο της εβδομάδας- η αγορά από τα ανατολικά παράλια της Νοτίου Αμερικής που όμως κανείς δεν γνωρίζει για πόσο χρονικό διάστημα θα κρατήσει.

Ενδεικτικές συμφωνίες που αναφέρθηκαν ήταν για ένα πλοίο χωρητικότητας 33.600-dwt/κατασκευής 2012 με παράδοση στην Τάμπα και επαναπαράδοση στην Νότια Βραζιλία στα $8.000 ημερησίως και για πλοίο χωρητικότητας 32.280-dwt/κατασκευής 2009 με παράδοση στο Μέρσιν το πρώτο δεκαήμερο Ιουλίου για ταξίδι με επαναπαράδοση τον Κόλπο της Αμερικής στα $6.000 ημερησίως.

Ο γενικός μέσος όρος ημερησίων εσόδων σε χρονοναύλωση στα Supramaxes παρουσίασε οριακή πτώση της τάξεως του 2% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.250 ημερησίως και στην spot αγορά παρουσίασε οριακή πτώση 3% στα $9.528 ημερησίως. Στα Handysizes, παρατηρήθηκε οριακή αύξηση 1% στα $7.208 ημερησίως.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γιώργος Οικονόμου: Θρίαμβος στο δικαστήριο – Άνοδος της μετοχής του κατά 7%

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Έρευνα ΕΥ: Πώς η Ελλάδα θα γίνει διεθνές ναυτιλιακό κέντρο και θα σταματήσει τη φυγή ναυτιλιακών

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Γ. Προκοπίου: Ποιος μέτοχος μείωσε το ποσοστό συμμετοχής του στην Dynagas LNG


ΣΧΟΛΙΑ