• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Ανάμεικτο ήταν το κλίμα στην ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου την εβδομάδα 29 Μαΐου-2 Ιουνίου 2017 με τα VLCCs να παρουσιάζουν σημαντική άνοδο.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η έντονη δραστηριότητα που παρατηρήθηκε σε πλοία τύπου VLCC στην αγορά του Περσικού Kόλπου και της Δυτικής Αφρικής την εβδομάδα που πέρασε, βοήθησε να αναπτυχθεί θετικό κλίμα μεταξύ των πλοιοκτητών με αποτέλεσμα και την ενίσχυση στις τιμές των ναύλων στις περιοχές αυτές.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι ο αυξημένος αριθμός ναυλώσεων που παρατηρήθηκε βοήθησε να περιοριστεί η υπερπροσφορά διαθέσιμου τονάζ. Παρόλα αυτά, η λίστα των διαθέσιμων πλοίων παρέμεινε μακροσκελής.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε σημαντική άνοδο της τάξεως του 46% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $15.417 ημερησίως.

    SUEZMAX

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η αγορά των Suezmaxes την εβδομάδα που πέρασε υποχώρησε, με τις τιμές των ναύλων από την Δυτική Αφρική να παρουσιάζουν οριακή πτώση κυρίως λόγω της έντονης δραστηριότητας των VLCCs στην περιοχή αυτή. Στην αγορά της Μεσογείου η μακροσκελής λίστα διαθέσιμων πλοίων οδήγησε τις τιμές των ναύλων σε πτωτική πορεία, με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή εντός Μεσογείου να υποχωρήσει σε WS77,5.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση  κατά 22% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $14.365 ημερησίως.

    AFRAMAX

    Στις περιοχές της Βαλτικής και της Βόρειας Θάλασσας, η αγορά των πλοίων τύπου Aframax βρέθηκε σε πτωτική τροχιά, με την τιμή στην διαδρομή από την Βαλτική προς την Βόρεια Θάλασσα να υποχωρεί σε WS75.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε σημαντική πτώση 30% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $12.155 ημερησίως.

    LR/MR

    Θετικότερο ήταν το κλίμα στην αγορά των MRs την εβδομάδα που πέρασε, με τις τιμές των ναύλων να έχουν ενισχυθεί σε σχέση με τo προηγούμενο διάστημα και με τις δυο διαδρομές -από την Βόρεια Θάλασσα προς την Δυτική Αφρική και προς τις Αμερικανικές Ακτές- να διαμορφώνονται σε WS172,5 και WS150 αντίστοιχα.

    Επιπροσθέτως, στην διαδρομή από τον Κόλπο της Αμερικής προς την Βόρεια Θάλασσα, η τιμή ενισχύθηκε σημαντικά από WS90 σε WS112,5.

    Ανατολικά του Σουέζ, η αγορά των πλοίων τύπου LR1 ήταν κάπως βελτιωμένη, με την τιμή στην διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία να ενισχύεται σε WS110, ενώ παράλληλα, στα πλοία τύπου LR2 στην ίδια διαδρομή η τιμή παρέμεινε σταθερή σε WS87,5.

    Έτσι, ο καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα πλοία τύπου Handysize παρουσίασε πτώση της τάξεως του 4% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $4.555 ενώ στα MRs ενισχύθηκε κατά 16% στα $9.942 ημερησίως.

    Dirty products

    Σύμφωνα πάντα με τους ίδιους αναλυτές, «ήσυχη» ήταν η αγορά των πλοίων τύπου Panamax την εβδομάδα που πέρασε στην Βόρεια Θάλασσα και την Μεσόγειο, όπου η μικρή ζήτηση που παρατηρήθηκε οδήγησε σε επιμήκυνση της λίστας των διαθέσιμων πλοίων.

    Οι τιμές των ναύλων στις δυο διαδρομές από την Βόρεια Θάλασσα και την Μεσόγειο προς τον Κόλπο της Αμερικής υποχώρησαν οριακά σε WS115 αντίστοιχα.

    Στην αγορά της Καραϊβικής, τα υψηλά επίπεδα κινητικότητας που παρατηρήθηκαν δεν ήταν επαρκή για την ενίσχυση στις τιμές των ναύλων με αποτέλεσμα, η τιμή στην διαδρομή προς τον Κόλπο της Αμερικής να παραμείνει σταθερή σε WS117,5.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρέμεινε σταθερός σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, στα $9.302 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Αθανασία Παναγιωτοπούλου (VesselBot): Τι μου είπε ο Prem Watsa

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Αναστάσιος Παπαγιαννόπουλος (BIMCO): Ποιος είναι ο Έλληνας πρόεδρος της μεγαλύτερης ναυτιλιακής ένωσης στον κόσμο



    ΣΧΟΛΙΑ