• Business

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά – Αναλυτικά όλες οι κατηγορίες

    tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


    Πτωτικά κινήθηκε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των πλοίων υγρού φορτίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 31 Ιουλίου–4 Αυγούστου 2017.

    VLCC

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, γεμάτη προκλήσεις έδειξε να είναι η εβδομάδα που πέρασε για τους πλοιοκτήτες των πλοίων τύπου VLCC, καθώς από ό,τι φάνηκε, οι ναυλωτές κατάφεραν να κινήσουν την αγορά πτωτικά, ειδικά σε διαδρομές από τον Περσικό Κόλπο.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Εν τω μεταξύ, παρά τις πτωτικές πιέσεις των ναυλωτών στις τιμές των ναύλων, η τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αφρική προς την Κίνα παρέμεινε σταθερή, σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. σε WS50.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση κατά 22% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $9.533 ημερησίως.

    SUEZMAXES

    Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, δραστήρια χαρακτηρίστηκε η εβδομάδα που πέρασε στα πλοία τύπου Suezmax. Παρόλα αυτά, δεν παρατηρήθηκε κάποια αξιόλογη μεταβολή στις τιμές των ναύλων στις βασικές διαδρομές, με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή από την Δυτική Αφρική προς την Μεσόγειο να υποχωρήσει οριακά σε WS65.

    Στον αντίποδα, η αυξημένη κινητικότητα της αγοράς στην Μαύρη Θάλασσα και τη Μεσόγειο βοήθησε, ώστε να ενισχυθεί η τιμή στην διαδρομή από την Μαύρη Θάλασσα προς την Μεσόγειο σε WS75.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση της τάξεως του 7% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $10.768 ημερησίως.

    AFRAMAXES

    Η αγορά της Μεσογείου στα πλοία τύπου Aframax ήταν αρκετά υποτονική την εβδομάδα που πέρασε, με καμία μεταβολή στις τιμές των ναύλων στις βασικές διαδρομές από την περιοχή. Παράλληλα, η τιμή στην διαδρομή από την Βαλτική προς την Βόρεια Θάλασσα υποχώρησε σε WS60.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση κατά 14% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $6.669 ημερησίως.

    LR/MR

    Η αγορά των πλοίων τύπου LR1 και LR2 στην Μέση Ανατολή ήταν σχετικά δραστήρια την εβδομάδα που πέρασε, βοηθώντας έτσι να ενισχυθεί η τιμή και στους δυο τύπους πλοίων στην διαδρομή από τον Περσικό Κόλπο προς την Ιαπωνία σε WS125 και WS120 αντίστοιχα.

    Εν τω μεταξύ, η αγορά των MR στην ίδια περιοχή ενισχύθηκε οριακά, με αποτέλεσμα η κατ’ αποκοπή (lumpsum) τιμή προς την Βόρεια Θάλασσα να αυξηθεί σε $1,1εκατ. Επιπροσθέτως, η αγορά των MRs από τον Κόλπο της Αμερικής κινήθηκε πτωτικά την εβδομάδα που πέρασε, με την τιμή στην διαδρομή από τον Κόλπο της Αμερικής προς τις ανατολικές ακτές της Νοτίου Αμερικής να υποχωρήσει σε WS137,5.

    Αντίθετα, η αγορά από την Βόρεια Θάλασσα έμεινε γενικά σταθερή με την τιμή στην διαδρομή προς την Δυτική Αφρική να παραμένει αμετάβλητη -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- σε WS135.

    O καθαρός μέσος όρος ημερησίων εσόδων στα πλοία τύπου Handysize παρουσίασε σημαντική πτώση της τάξεως του 29% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $1.577, ενώ στα MRs παρουσίασε οριακή άνοδο 2%, στα $8.461 ημερησίως.

    Dirty products

    Η κινητικότητα της αγοράς στην Βόρεια Θάλασσα και την Μεσόγειο αυξήθηκε την εβδομάδα που πέρασε. Παρόλα αυτά, οι τιμές των ναύλων στις παραπάνω περιοχές δεν ενισχύθηκαν.

    Στην αγορά της Καραϊβικής, η ζήτηση ήταν περιορισμένη με αποτέλεσμα η τιμή στην διαδρομή από την Καραϊβική προς τον Κόλπο της Αμερικής να παραμείνει σταθερή -σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα- σε WS110.

    Ο μέσος όρος ημερησίων εσόδων παρουσίασε πτώση 10% -σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα- στα $6.850 ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ABN Amro: Εντυπωσιακά κέρδη 938 εκατ. αλλά υψηλές οι προβλέψεις για τα ναυτιλιακά δάνεια

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Π. Παππάς: Μειωμένες ζημίες για την Star Bulk στο β’ τρίμηνο του 2017



    ΣΧΟΛΙΑ