• Business

    Γ. Χατζηπατέρας: Τροποποίησε τους όρους δανείου 758 εκατ. δολ.

    Γιάννης Χατζηπατέρας

    Γιάννης Χατζηπατέρας. Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Dorian LPG


    Στην τροποποίηση των όρων ενός δανείου ύψους 758 εκατ. δολαρίων που έχει λάβει προχώρησε η ναυτιλιακή Dorian LPG, της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Γιάννης Χατζηπατέρας, με στόχο να ισχυροποιήσει τον ισολογισμό της, εν μέσω μιας περιόδου που η αγορά υγραερίου -όπου και δραστηριοποιείται- παρουσιάζει σημάδια βελτίωσης.

    Ειδικότερα, η εισηγμένη στη Νέα Υόρκη ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι ήλθε σε συμφωνία με τις πιστώτριες τράπεζες ABN Amro, ING, Commonwealth Bank of Australia και Kexim προκειμένου να χαλαρώσει ορισμένες ρήτρες της δανειακής σύμβασης συνολικού ύψους 758 εκατ. δολαρίων που είχε συνάψει από το Μάρτιο του 2015. Με βάση τις αλλαγές στις οποίες προχώρησε και για τις οποίες είχε ήδη πάρει το πράσινο φως από τις τράπεζες, η Dorian πέτυχε την απελευθέρωση ταμειακών διαθεσίμων περιορισμένης χρήσης ύψους 26,8 εκατ. δολαρίων που ήταν δεσμευμένα και τα οποία θα μπορέσουν να χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή χρέους, τόκων και συγκεκριμένων χρεώσεων. Από αυτά, τα 24,8 εκατ. δολάρια θα δοθούν για τις δύο επόμενες πληρωμές κύριας οφειλής, μειώνοντας το «νεκρό σημείο (breakeven)» ρευστότητας στα 6.176 δολάρια ημερησίως.

    Χατζηπατέρας

    Η συμφωνία αυτή έρχεται λίγο διάστημα αφότου η Dorian είχε προχωρήσει στη σύναψη νέου δανείου-γέφυρα ύψους 97 εκατ. δολαρίων από την τράπεζα DNB με σκοπό να αποπληρώσει χρέος της προς την τράπεζα Royal Bank of Scotland (RBS) τον Ιούνιο, όπως είχε γράψει το mononews.gr σχετικά.

    Ο κ. Χατζηπατέρας, που είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ναυτιλιακής, σχολίασε σχετικά ότι οι δύο αυτές συμφωνίες έδωσαν ανάσα στην εταιρεία και «ισχυρή χρηματοπιστωτική ευελιξία, σε μια περίοδο όπου -όπως πιστεύουμε- οι βελτιωμένες τιμές των διαλύσεων και οι νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί θα καταστήσουν τα παλαιότερης κατασκευής υγραεριοφόρα τύπου VLGC πιο ελκυστικά για scrapping».

    Ο εφοπλιστής πρόσθεσε ότι οι νέες συμφωνίες παρέχουν τη δυνατότητα στην εταιρεία να αναζητήσει τις αγοραστικές ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν στο εξής.

    Ζημίες στο πρώτο τρίμηνο

    Παράλληλα με τα άνωθεν, η Dorian ανακοίνωσε ότι κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του οικονομικού της έτους 2018 κατέγραψε μεγαλύτερες από το προβλεπόμενο ζημίες, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 6,7 εκατ. δολάρια (0,12 δολ./μετοχή), έναντι ζημιών ύψους 1,3 εκατ. δολαρίων (0,02 δολ./μετοχή) το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρσι.

    Οι προσαρμοσμένες ζημίες ανήλθαν στο ποσό των 8,4 εκατ. δολαρίων (0,16 δολ./μετοχή), έναντι 3,1 εκατ. δολαρίων (0,07 δολ./μετοχή) το αντίστοιχο τρίμηνο πέρσι.

    Ισορροπεί η αγορά

    Όπως σχολίασε ο κ. Χατζηπατέρας, το 50% του στόλου των VLGCs που ξεκίνησε να δραστηριοποιείται από το 2014, σταδιακά αρχίζει να απορροφάται από την αυξανόμενη ζήτηση. «Οι εξαγωγές LPG από τις ΗΠΑ έχουν αγγίξει επίπεδα-ρεκόρ κατά τη διάρκεια των πρώτων τεσσάρων μηνών του τρέχοντος έτους. Ειδικότερα, το πρώτο μισό του 2017 έχουν διακινηθεί 2 εκατ. μετρικοί τόνοι περισσότεροι από την αντίστοιχη περίοδο του 2016», ανέφερε.

    Ακόμη, το βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων πλοίων τύπου VLGC έχει μειωθεί σε ποσοστό της τάξεως του 11% του εν ενεργεία στόλου, εκ των οποίων το 15% είναι κατασκευής άνω των 20 ετών. Ο κ. Χατζηπατέρας εξήγησε ότι «η πλευρά της προσφοράς μοιάζει πιο διαχειρίσιμη τη δεδομένη στιγμή. Είναι λογικό ότι η αγορά θα εξισορροπήσει όσο η ανάπτυξη του στόλου θα επιβραδύνει σημαντικά και η παγκόσμια ζήτηση θα αυξάνεται».

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Β. Μαρινάκης: Επέκταση ναύλωσης τάνκερ με… έκπτωση στην Total

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Β. Μαρινάκης: Πιστωτική διευκόλυνση 460 εκ. δολ. εξασφάλισε η Capital Product Partners

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Παρασκήνιο: Ποια εταιρία θέλει να αγοράσει φέρι μποτ για την γραμμή Πειραιάς-Κύθηρα



    ΣΧΟΛΙΑ