• Business

    Νίκος Λαβίδας: Πώς η ΑΒ Βασιλόπουλος θα γυρίσει σε κέρδη – Τι είπε για τη μείωση προσωπικού

    • Άννα Διανά
    Νίκος Λαβίδας, Επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος

    Νίκος Λαβίδας, Επικεφαλής της ΑΒ Βασιλόπουλος


    Πεπεισμένη ότι θα αποδώσει αποτελέσματα η στρατηγική του επαναπροσδιορισμού  της «ταυτότητάς» της ως έναν φθηνό προορισμό είναι η διοίκηση της ΑΒ Βασιλόπουλος.

    Με βασικό στόχο την ανάκτηση της κερδοφορίας το 2023, μετά τις ζημιές που εμφάνισε πέρυσι η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου, προχωρά με μεγαλύτερη ένταση στην πολιτική των φθηνών τιμών.

    Αλλωστε η  επιπλέον επένδυση στις τιμές είτε μέσω της στήριξης του καλαθιού του νοικοκυριού είτε υποχρεωτικά μέσα από το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους ήδη κόστισε στην εταιρεία μέρος της κερδοφορίας της.

    Το κόστος από τα κυβερνητικά μέτρα

    «Στηρίξαμε το καλάθι του νοικοκυριού, κρατήσαμε τις τιμές και εμφανίσαμε ζημιές. Ηταν μια φυσική εξέλιξη. Το κάναμε συνειδητά και αν χρειαστεί θα το ξανακάναμε» επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, κ. Νίκος Λαβίδας κατά τη διάρκεια χθεσινής ενημερωτικής συνάντησης με τους δημοσιογράφους.

    Στόχος για φέτος είναι η επιστροφή στην κερδοφορία,  ήδη όπως είπε ο κ. Λαβίδας το αποτέλεσμα στο εννεάμηνο είναι κερδοφόρο ενώ η χρονιά εκτιμάται ότι θα κλείσει με την ίδια απόδοση τζίρου ενώ μέχρι τώρα σε συγκρίσιμη βάση είναι αρνητικό.  Στις επιδιώξεις της διοίκησης είναι ο τζίρος να αναπτύσσεται  στα επίπεδα του πληθωρισμού ώστε να μην χάνει μερίδια αγοράς.

    Το πρόστιμο φρέναρε την ανάπτυξη

    Ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων, σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας, φρέναρε μετά την επιβολή προστίμου τον περασμένο Μάρτιο για αθέμιτη κερδοφορία για την οποία η ΑΒ έχει ήδη προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια.

    Το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους κόστισε πέρυσι στην ΑΒ 9 εκατ. ευρώ και 1 εκατ. ευρώ το «καλάθι του νοικοκυριού» το κόστος του οποίου για φέτος υπολογίζεται στα 6 εκατ. ευρώ.

    Οσον αφορά τα νέα μέτρα που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας ο κ. Λαβίδας σημείωσε ότι είναι στη σωστή κατεύθυνση βάζοντας στο κάδρο και τους προμηθευτές.

    «Δεν γίνεται μόνο τα σούπερ μάρκετ να βάζουν πλάτη για να μειωθεί ο πληθωρισμός» τόνισε.

    Το τρίπτυχο για ανάκτηση μεριδίων και κερδών

    Η μεγαλύτερη πρόκληση για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ είναι να καταφέρει να εδραιωθεί στη συνείδηση των καταναλωτών ως φθηνή αλυσίδα. Η στρατηγική αλλαγής του αφηγήματος που ξεκίνησε πέρυσι όταν ο κ. Λαβίδας ανέλαβε τα ηνία της ΑΒ Βασιλόπουλος επικεντρώνεται σε τρεις άξονες: Στις φθηνές τιμές, στην εξυπηρέτηση και στην ποικιλία προϊόντων.

    Σχεδόν το 50% των προϊόντων μας είναι σε προσφορά όταν με βάση τα στοιχεία της Nielsen ο μέσος όρος της αγοράς είναι στο 40.9%. Πέρυσι ξοδέψαμε 230 εκατ. ευρώ για προωθητικές ενέργειες» υπογράμμισε ο κ. Λαβίδας.

    Στόχος της εταιρείας είναι στη διετία να έχει διπλασιάσει στα 1.600 τα προϊόντα με «χαμηλή τιμή» ενώ σε συνεργασία με τη μητρική λανσάρονται και νέα brands σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές.

    «Χρειάζεται χρόνο και υπομονή να χτίσουμε ότι δεν είμαστε οι ακριβότεροι» είπε ο κ. Λαβίδας συμπληρώνοντας ότι και με ζημιές η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο ύψους 180 εκατ. ευρώ στην τριετία.

    Το πρώτο σούπερ μάρκετ στο Αγιο Ορος

    Το δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος αριθμεί 636 εταιρικά καταστήματα, 242 franchise και 14 cash & carry. Στο επενδυτικό πρόγραμμα φέτος ήταν το άνοιγμα έξι εταιρικών καταστημάτων εκ των οποίων τα τέσσερα ήδη έχουν λειτουργήσει.

    Τον Νοέμβριο αναμένεται να ανοίξει τις πύλες του και το κατάστημα στο Μαρούσι ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου θα ανοίξει το πρώτο σούπερ μάρκετ στο Αγιο Ορος.

    Σε συμφωνία με τη μοναστική κοινότητα το κατάστημα του ΑΒ θα είναι στις Καρυές και το κωδικολόγιο θα είναι προσαρμοσμένο με έμφαση και σε τοπικά προϊόντα.

    Τίτλοι τέλους στη συνεργασία με τη Shell

    Την ίδια ώρα έπεσαν τίτλοι τέλους στη συνεργασία της ΑΒ με τη Shell. Πρόκειται για 80 καταστήματα franchise με μικρό όμως συνολικό αποτύπωμα στον τζίρο της εταιρείας αφού δεν ξεπερνούσε τα 2 εκατ. ευρώ. Παράλληλα συνεχίζεται με γρήγορους η επέκταση του δικτύου franchise με 42 νέα καταστήματα.

    Δεν βρίσκουμε προσωπικό

    Αναφορικά με το γεγονός ότι η ΑΒ πέρυσι για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά έχει μείωση προσωπικού σε ποσοστό 6% ο κ. Λαβίδας είπε ότι δεν «χάθηκαν 878 θέσεις εργασίας. Όπως είπε το πρόβλημα της εταιρείας είναι ότι δεν βρίσκει προσωπικό.

    «Είμαστε ένας κλάδος που πιεζόμαστε πολύ για  να στελεχώσουμε τα καταστήματά μας και κυρίως τις αποθήκες μας».

    Προκειμένου να καλυφθούν τα κενά μόνο τον Σεπτέμβριο άλλαξαν 500 συμβάσεις από μερική σε οκτάωρη απασχόληση.

    Σήμερα το 51% των εργαζομένων στην ΑΒ είναι με πλήρη απασχόληση οκταώρου και το 49% μερικής απασχόλησης.

    Σε ό,τι αφορά τις αποδοχές αυτές κινούνται πάνω από τον βασικό μισθό ενώ και φέτος παραμένει η έκτακτη ενίσχυση των 50 ευρώ τον μήνα σε κάθε εργαζόμενο προκειμένου να ανταπεξέλθει στις πληθωριστικές πιέσεις.

    Διαβάστε επίσης:

    Ζημιές από κέρδη για την ΑΒ Βασιλόπουλος

    Σούπερ μάρκετ: Τι κέρδη τους αφήνει ο πληθωρισμός

    Jumbo: Γιατί ο Απόστολος Βακάκης βλέπει κρίση στα τρόφιμα



    ΣΧΟΛΙΑ