• Business

    Motor Oil: Τι είπε η διοίκηση για ΔΕΠΑ, IBG και Alpha TV 

    Γιάννης Βαρδινογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος Motor Oil


    Τo ενδιαφέρον της για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ στο κομμάτι της λιανικής , επεσήμανε χθες η διοίκηση της MOTOR OIL στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών. Με αυτόν τον τρόπο ο ισχυρός όμιλος επιβεβαίωσε τις πληροφορίες που ήθελαν την ΜΟΗ να συγκαταλέγεται μεταξύ εκείνων που ήθελαν τη χωριστή πώληση του retail από τις διεθνείς δραστηριότητες και τις συμβάσεις προμήθειας.  Ως προς τη συμμετοχή της στο διαγωνισμό, η διοίκηση τόνισε οτι θα εξετάσει το φάκελο του διαγωνισμού, προτού καταλήξει στην τελική της απόφαση.

    H διοίκηση της Motor Oil (ΜΟΗ) έκανε εκτενή αναφορά στις επενδύσεις στην Επενδυτική Τράπεζα της Ελλάδος (IBG) , τον σταθμό Alpha TV, αλλά και της εταιρείας trading Tallon, οι οποίες μάλιστα είχαν ως αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός Ελλήνων επενδυτών να πουλήσει μετοχές προ μηνών και σήμερα η ΜΟΗ να εμφανίζεται υποεπενδυμένη από Έλληνες. 

    Επισημαίνεται οτι σήμερα το free float του ισχυρού ομίλου περιλαμβάνει 72% ξένα funds και 5% Έλληνες θεσμικούς. Tο Φθινόπωρο η αναλογία ήταν 68% – 10%. 

    Όπως ανέφερε η διοίκηση, ιστορικά ο όμιλος δεν έχει ποτέ απογοητεύσει από τις επιλογές του που πάντα αφήνουν οφέλη και κέρδη. 

    Η IBG 

    Για την περίπτωση της IBG κρίθηκε ότι η προσφορά θα είναι πιο αποτελεσματική ως όμιλος ΜΟΗ και όχι ως οικογένεια Βαρδινογιάννη, επιλογή που εκ των πραγμάτων δικαιώθηκε και θα φέρει στην εταιρεία σημαντικές συνέργειες ειδικά στο κομμάτι των καρτών και των χρεώσεων ανά συναλλαγή που γίνονται στο δίκτυό της.

    Για τοn Alpha TV, επισημάνθηκε ότι αποτελεί στρατηγική επιλογή ενώ οικονομικά ήταν ευκαιρία, αφού είναι το καλύτερο από πλευράς θέασης, με υγιή οικονομικά μεγέθη και μικρό δανεισμό, ενώ δεν θα ενοποιηθεί ως εταιρεία με τη ΜΟΗ.

    Πολλοί διεθνείς όμιλοι έχουν μετοχές στα ΜΜΕ, στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και τις ΗΠΑ, αναφέρθηκε σχετικά.

    Για την Tallon τονίστηκε ότι ο όμιλος είχε ένα κενό στο θέμα του hedging το οποίο πλέον καλύπτεται και ότι στην ουσία αγοράστηκε η τεχνογνωσία της εταιρείας αλλά και η εμπειρία κάποιων μετόχων της που παραμένουν στο σχήμα.

    Θετικό το 2019 

    Το 2019 έως τώρα είναι ένα καλό έτος για τον όμιλο της Motor Oil Hellas και μέχρι στιγμής ο Ιανουάριος ήταν ένας θετικός μήνας, με τα περιθώρια να καταγράφουν μικρή υποχώρηση, την ίδια στιγμή που έχουν ανέβει η τιμές. 

    Η εσωτερική αγορά εμφανίζει θετική πορεία με τις πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης να είναι αυξημένες σε αντίθεση με τα καύσιμα κίνησης, ανέφερε χθες η διοίκηση του ομίλου

    Κατά την ίδια παρουσίαση, η διοίκηση της ΜΟΗ έκανε εκτενή αναφορά στη θετική πορεία των αποτελεσμάτων του 2018 και στα ρεκόρ παραγωγής και πωλήσεων που επετεύχθησαν, που έρχονται ως συνέχεια των επενδύσεων που έχουν γίνει στο διυλιστήριο αλλά και στη δυνατότητά του να προσαρμόζεται στις συνθήκες και τις ανάγκες της αγοράς.

    Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αύξηση στις πωλήσεις ασφάλτου που από 586 χιλ. μτ. έφτασαν στις 830 χιλ μτ. Οι πωλήσεις αυτές που γίνονται σε υψηλότερη τιμή από το απλό μαζούτ, καλύπτουν ένα σημαντικό κομμάτι της παραγωγής fuel oil, ενώ παράλληλα έχουν σημαντική ζήτηση αφού λίγα διυλιστήρια μπορούν να παράγουν και κυρίως να πουλήσουν άσφαλτο, ένα προϊόν που μεταφέρεται και διακινείται πολύ αργά και απαιτεί ειδικές εγκαταστάσεις, με θερμαινόμενες δεξαμανές προκειμένου να αποθηκευτεί. 

    Με επενδύσεις που έγιναν στους Αγίους Θεοδώρους, η ΜΟΗ κατάφερε μάλιστα να μειώσει το χρόνο μεταφοράς από τις 11 ημέρες στις 3 με 3,5 κατακτώντας σημαντικό κομμάτι στη διεθνή αγορά με πωλήσεις σε ΗΠΑ, Ν. Αμερική και Αφρική.

    Επενδύσεις 90 εκατ. ευρώ η Motor Oil 

    Συνολικά η ΜΟΗ έχει πραγματοποιήσει τα τελευταία χρόνια επενδύσεις σε αποθηκευτικές και λιμενικές υποδομές ύψους περίπου 90 εκατ. ευρώ (ΟΣΕ, Σουλφούρ, Revoil, λιμάνι Αθηνάς, μεταλλικοί βραχίονες στο λιμάνι)  με στόχο να ενισχύσει τις δυνατότητες logistics και διακίνησης από το διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων.

    Σε ό,τι αγορά τη νέα μεγάλη επένδυση για την αύξηση της παραγωγής βενζινών υψηλών οκτανίων η διοίκηση ανέφερε ότι αναμένει Απρίλιο – Μάιο το price book, ενώ το τελικό χρονοδιάγραμμα και η απόφαση θα ληφθούν στο ΔΣ του Μαΐου με στόχο το project να είναι έτοιμο εντός του 2021.



    ΣΧΟΛΙΑ