• Business

    Moira Moses: Η σιδηρά κυρία πίσω από την Pepco που βάζει δύσκολα στον Απόστολο Βακάκη

    Moira Moses, new Indepedent Steinhoff Chair, Image rights: Steinhoff International

    Moira Moses, new Indepedent Steinhoff Chair, Image rights: Steinhoff International


    Ο πρόεδρος του Ομίλου Jumbo, Απόστολος Βακάκης συνήθως όταν μιλάει για «τέλεια καταιγίδα» αναφέρεται στην οικονομία.

    Τώρα όμως το μπουρίνι έρχεται και στο δικό του τερέν και μπορεί εν δυνάμει να μετατραπεί σε καταιγίδα.

    Ο λόγος για την εκπτωτική αλυσίδα Pepco που ανοίγει τα πρώτα της καταστήματα σε Αθήνα και Λάρισα μέσα στο φθινόπωρο.

    Ιδιοκτήτης του ομίλου Pepco με το 78% των μετοχών είναι η Steinhoff International Holdings, μια πολυεθνική με έδρα τη Νότια Αφρική, που επενδύει σε επιχειρήσεις λιανεμπορίου έχοντας περισσότερα από 40 brands σε 30 χώρες.

    Η πολυεθνική ξαναβρίσκει τα πατήματά της μετά από ένα τεραστίων διαστάσεων σκάνδαλο το 2017 σχετικά με παραποίηση σημαντικών εσόδων από πρώην στελέχη και που είχε ως αποτέλεσμα να εξανεμιστούν 15 δις. δολάρια από την αξία των μετοχών.

    H εταιρεία στον απόηχο του λογιστικού σκανδάλου έφτασε πολύ κοντά στην κατάρρευση αλλά σταδιακά βγαίνει από το τούνελ πετυχαίνοντας διακανονισμούς με τους πιστωτές και τους διαδίκους και αυξάνοντας τις πωλήσεις στη χρήση που έκλεισε τον Σεπτέμβριο του 2021 κατά 14% στα 9,2 δις, ευρώ.

    Η Moses με θητεία σε Land Rover, Volvo και Jaguar

    Η σιδηρά κυρία της εταιρείας, Moira Moses, που στο παρελθόν είχε διατελέσει CEO της Land Rover, Volvo και Jaguar στη Νότια Αφρική κινεί τα νήματα όχι από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου αλλά ως επικεφαλής του εποπτικού συμβουλίου.

    Με τη θητεία της να ξεκινά το 2018, λίγο πριν τον ορισμό του Louis du Preez στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, η Moira Moses ασκεί την εποπτεία ως πρόεδρος, θέση στην οποία θα παραμείνει μέχρι και το 2026, καθώς μόλις πρόσφατα ανανεώθηκε η θητεία της.

    Παρά το γεγονός ότι οι δικαστικές διαμάχες είναι ακόμη σε εξέλιξη η Steinhoff αποτελεί έναν ισχυρό παίχτη με παγκόσμια παρουσία στην αγορά του λιανεμπορίου.

    Εκτός από το 79% του ομίλου Pepco κατέχει ένα σημαντικό επενδυτικό χαρτοφυλάκιο σε εταιρείες στην αγορά λιανικής όπως την Conforama, την Pepkor Holdings, την Greenlit Brands, τη Mattress Firm στις ΗΠΑ κ.α.

    Η Conforama στη Γαλλία με καταστήματα λιανικής με οικιακές συσκευές, έπιπλα και ηλεκτρονικά είδη. Η Pepkor είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον χώρο του λιανεμπορίου με είδη ένδυσης, έπιπλα, συσκευές, οικοδομικά υλικά και ηλεκτρονικά είδη. Η Greenlit Brands δραστηριοποιείται επίσης στο χώρο του λιανεμπορίου και παράγει είδη οικιακής χρήσης. Η Mattress Firm στις ΗΠΑ είναι μια εξειδικευμένη εταιρεία λιανικής πώλησης κλινοσκεπασμάτων.

    Το 2003 η Pepkor South Africa θυγατρική της Steinhoff αποκτά 14 πρώην καταστήματα Poundstretcher και το 2004 λανσάρει το εμπορικό σήμα PEPCO στην Πολωνία και μέσα σε τρία χρόνια ανοίγει 100 καταστήματα. Σήμερα ο αριθμός των καταστημάτων Pepco stores φτάνει στα 1.194.

    Και από εκεί ξεκίνησε μια πορεία ανάπτυξης εντυπωσιακή.

    Η είσοδος στην ελληνική αγορά και το κοινό target group

    Η είσοδος στην ελληνική αγορά μιας πολυεθνικής εκπτωτικής αλυσίδας, της Pepco, που ανοίγει τα πρώτα της καταστήματα το φθινόπωρο σε Αθήνα και Λάρισα, αλλάζει τα δεδομένα στην αγορά του λιανεμπορίου.

    Θεωρείται άμεσα ανταγωνιστική για τη Jumbo, καθώς μέσα από τα σχεδόν 3.000 καταστήματα που έχει σε όλη την Ευρώπη πωλούνται είδη ένδυσης, οικιακός εξοπλισμός, είδη διακόσμησης, αξεσουάρ μόδας σε χαμηλές τιμές, δηλαδή το ίδιο κωδικολόγιο με αυτό που βρίσκουν οι καταναλωτές στα καταστήματα του κ. Βακάκη.

    Το αν θα απειλήσει την πρωτοκαθεδρία της εισηγμένης δεν μπορεί να το ξέρει κανείς αλλά το μόνο σίγουρο είναι ότι στοχεύει στο ίδιο καταναλωτικό κοινό.

    Αυτό όμως που είναι αξιοσημείωτο είναι η ταχύτητα επέκτασης της εκπτωτικής αλυσίδας στην Ευρώπη. Λειτουργούν 2.855 καταστήματα σε 16 χώρες με την Ελλάδα στους επόμενους μήνες να γίνεται η 17 χώρα δραστηριοποίησής της.

    Ανοίγει το ένα κατάστημα μετά το άλλο

    Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Ισπανίας. Ανοίγει το πρώτο της κατάστημα στο Αλικάντε στο τέλος Απριλίου του 2021. Την ίδια ώρα ανακοινώνει ότι άλλα 10 Pepco stores θα λειτουργήσουν σε διάφορες πόλεις της Ισπανίας έως το τέλος Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους. Σήμερα, δέκα μήνες μετά, στην Ισπανία λειτουργούν 54 καταστήματα της αλυσίδας, καταδεικνύοντας ότι πρόκειται για μια ταχέως αναπτυσσόμενη αλυσίδα.

    Η ανάπτυξή της είναι ραγδαία μετά το 2013, καθώς επεκτείνεται στην Τσεχία και στη Σλοβακία και δύο χρόνια μετά μπαίνει στην Κροατία, Ουγγαρία, Ρουμανία και Σλοβενία. Το 2018 ανοίγουν τα πρώτα καταστήματα στις χώρες της Βαλτικής και το 2019 η Pepco μπαίνει στη Βουλγαρία, Ισπανία, Αυστρία και Σερβία είδαν τα πρώτα καταστήματα το 2021 και το 2022 έκανε το ντεμπούτο της στη Γερμανία.

    Στη Βουλγαρία έχει σήμερα 118 καταστήματα, 218 στην Ουγγαρία,, 259 στην Τσεχία, 399 στη Ρουμανία, 136 στη Σλοβακία, 72 στη Σερβία, 45 στην Αυστρία και 64 στην Ιταλία.

    Στα 2,37 δις ευρώ ο τζίρος του α’ εξαμήνου

    Στο πρώτο εξάμηνο του έτους ο όμιλος Pepco παρά τις έντονες πληθωριστικές πιέσεις και το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον κατάφερε σημαντικές επιδόσεις ξεπερνώντας και τα αποτελέσματα της προ covid περιόδου. Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 18,9% στα 2,37 δισ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων αυξήθηκαν κατά 7,3% στα 347 εκατ. ευρώ.

    Αν διατηρηθούν οι ίδιοι ρυθμοί και στο επόμενο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, ο τζίρος της Pepco θα φτάσει στα 5 δις. ευρώ, όταν το 2021 έκλεισε με κύκλο εργασιών στα 4,12 δις ευρώ και με τo EBITDA να κινείται στα 647 εκατ. ευρώ ενισχυμένο κατά 46% – το 2020 ήταν 442 εκατ. ευρώ – σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Το άνοιγμα νέων καταστημάτων αποτελεί τον βασικό μοχλό δημιουργίας αξίας για τον όμιλο.

    Ρεκόρ εγκαινίων το 2022

    Είναι ενδεικτικό ότι μέσα σε έξι μήνες ξεπέρασε κάθε προηγούμενο ρεκόρ λειτουργώντας 235 νέα καταστήματα. Το 2021 εγκαινίασε συνολικά 483 νέα καταστήματα με το σύνολο του δικτύου του στο τέλος της περασμένης χρονιάς να ανέρχεται παγκοσμίως στα 3.504 καταστήματα, ενώ απασχολούσε περισσότερους από 37.000 υπαλλήλους.

    Τον περασμένο Μάιο ο όμιλος Pepco υλοποίησε την εισαγωγή των μετοχών του στο Χρηματιστήριο της Βαρσοβίας. Η συμμετοχή της Steinhoff στη θυγατρική της μειώθηκε μέσω της εισόδου στο Χρηματιστήριο στο 78.9% και το ποσό του 1 δις ευρώ που συγκεντρώθηκε χρησιμοποιήθηκε στο μεγαλύτερο μέρος του για τη μείωση των χρεών της.

    Ενας βετεράνος του λιανεμπορίου στο τιμόνι της Pepco Group

    Από τον περασμένο Απρίλιο στο τιμόνι του ομίλου Pepco Group είναι ένας εξαιρετικός γνώστης της αγοράς του λιανεμπορίου. Πρόκειται για τον Trevor Masters, ο νέος CEO του ομίλου έχει 40 χρόνια εμπειρίας στον τομέα λιανικής, τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο όσο και διεθνώς, και πολύτιμη τεχνογνωσία έχοντας υπηρετήσει ως διευθύνων σύμβουλος της Tesco International για επτά χρόνια. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η θυγατρική της Steinhoff, Pepco group αναπτύσσεται σε τρεις τομείς δραστηριότητας.

    Εκτός από το εμπορικό σήμα Pepco διαχειρίζεται επίσης τα σήματα Poundland, εκπτωτικά καταστήματα πώλησης τροφίμων και ποτών, ειδών σπιτιού και προϊόντων για τον κήπο καθώς και τη Dealz η οποία δραστηριοποιείται επίσης στον τομέα των τροφίμων, των καθαριστικών για το σπίτι και των προϊόντων διακόσμησης.

    Διαβάστε επίσης

    Έρχεται το 2022 στην Ελλάδα η πολωνική εκπτωτική αλυσίδα Pepco

     



    ΣΧΟΛΙΑ