• Business

    Μιχάλης Παπαδόπουλος: Η τηλεδιοίκηση θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2023

    • NewsRoom
    Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος

    Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος


    Την πρώτη του συνέντευξη μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έδωσε στην ΕΡΤ ο Υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, εκφράζοντας δημόσια τα συλλυπητήριά του, την οδύνη του αλλά και την οργή του, όπως είπε.

    «Την κριτική της κοινωνίας, η οποία είναι σεβαστή και δεκτή, πρέπει να την αντιλαμβανόμαστε ξεχωριστά από την υποκριτική των πολιτικών γιατί αυτό το σενάριο έχει παίξει πολύ τις τελευταίες ημέρες. Εγώ λοιπόν επέλεξα για δύο λόγους να καθυστερήσω να μιλήσω. Ο πρώτος είναι για ήθελα να μιλήσω με σοβαρότητα και τεκμηριωμένα στοιχεία και δεύτερον γιατί έπρεπε να προηγηθεί ο πρώην υπουργός, ο κ. Καραμανλής αλλά και ο κ. Γεραπετρίτης», ανέφερε αρχικά ο κ. Παπαδόπουλος.

    «Ήμουν από την πρώτη ώρα εκεί και η κατάσταση που αντιμετώπισα ήταν τραγική και εύχομαι να μην τη ζήσει κανείς. Να βλέπεις τις σορούς να μετακινούνται μπροστά σου, την απίστευτη θυσία του ΕΚΑΒ και των διασωστών. Η κυβέρνηση πήρε θέση και είπε τι είναι αυτό που φταίει. Μίλησε για τις παθογένειες που υπάρχουν, για ένα κράτος με σημαντικά προβλήματα και την ευθύνη που έχουμε τη στιγμή που έγινε το δυστύχημα«, πρόσθεσε.

    Σημείωσε ότι οι πολίτες αισθάνονται ότι ο σιδηρόδρομος έχει μείνει πίσω, ενώ σημείωσε ότι η Τηλεδιοίκηση θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2023.

    «Τηλεδιοίκηση θα υπάρχει στην Αθήνα, στην Τιθορέα, στη Λάρισα και στη Θεσσαλονίκη, όπου έχει ήδη αρχίσει να λειτουργεί. Έχουμε πει ότι η Τηλεδιοίκηση θα ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2023. Θα υπάρχει στη Λάρισα Κεντρική Τηλεδιοίκηση, δηλαδή θα μπορεί να ελέγχει πολλούς σταθμούς. Στο σταθμαρχείο αυτό που υπάρχει σήμερα είναι “Τοπική Τηλεδιοίκηση”», εξήγησε.

    «Τη μοιραία νύχτα αν την παρακολουθούσε κάποιος, θα είχε γίνει χάραξη της διαδρομής που δεν έγινε. Αν γινόταν η χάραξη, τότε δεν θα επέτρεπε να πάει στην καθοδική γραμμή. Θα το απαγόρευε και θα πήγαινε στην αναλογική υποχρεωτικά. Βλέπει οπτικά το σημείο που βρίσκεται το τρένο και το διευκρινίζω, για πέντε πεντέμισι χιλιόμετρα μόνον. Δεν βλέπει παραπάνω. Γο αυτό λέμε ότι είναι ένα τοπικό σύστημα. Δεν είναι κεντρικό σύστημα, αφορά μόνο τον σταθμό της Λάρισας» είπε ο κ. Παπαδόπουλος και πρόσθεσε:

    «Η κεντρική τηλεδιοίκησης θα συντονίζει και θα βλέπει όλα τα σημεία. Αυτό λοιπόν αν λειτουργούσε και αν κάποιος το παρακολουθούσε, θα ήξερε ακριβώς. Θα είχε καταλάβει τα πρώτα λεπτά ποιο λάθος είχε κάνει. Αυτό είναι το ένα κομμάτι λοιπόν».

    Ο ίδιος αναφέρθηκε και στην επανεκκίνηση: «Υπάρχει αίσθημα ασφάλειας; Όχι βέβαια. Πρέπει να πείσουμε τον κόσμο, να δημιουργήσουμε ένα αίσθημα ασφάλειας, να ταξιδεύουμε με τον προαστιακό, με το τρένο, να δουλέψουν οι εμπορικές αμαξοστοιχίες. Είπαμε ότι θα επανεκκινήσουμε τα τρένα με τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια, κάθε μέρα και μέχρι να οργανωθούν τα συστήματα αυτά, θα ολοκληρωθεί η απόλυτη ασφάλεια. Αλλά να μην ξεχνάμε κάτι: οτιδήποτε πιο σύγχρονο υπάρχει σαν σύστημα, πάντα ο ανθρώπινος παράγοντας παίζει σημαντικό ρόλο».

    «Αν είχαν τηρηθεί λοιπόν όλα αυτά και στο δυστύχημα, εάν είχαν τηρηθεί οι προϋποθέσεις, να έχει γίνει χάραξη, να υπάρχει οπτικός έλεγχος, δεν θα είχαμε φτάσει στο σημείο σήμερα αυτό, που ο καθένας μας βλέπει τα δικά του παιδιά μέσα στο τρένο. Εγώ έχω παιδιά νεαρά της ηλικίας αυτής. Τα παιδιά μου αισθάνθηκα ότι είναι μέσα στο τρένο και όλοι μας, όλη η ελληνική κοινωνία, αυτό εισέπραξε», πρόσθεσε ο κ. Παπαδόπουλος.

    Παράλληλα, σημείωσε ότι διασφαλίζοντας την απόλυτη ασφάλεια που θέλουμε να υπάρχει, τα δρομολόγια θα γίνονται με τη μία γραμμή. «Τα συστήματα αυτά τα πρώτα θα παραδοθούν τον Ιούνιο και το Σεπτέμβριο. Θα γίνεται από τη μία γραμμή, από τη μία φορά δηλαδή και το κάνουμε αυτό για να υπάρχει η απόλυτη ασφάλεια σε όλους τους χειρισμούς. Να μου πεις μέχρι τώρα που γινόταν και στις δύο δεν υπήρχε ασφάλεια; Εγώ θεωρώ ότι υπήρχε, αλλά υπήρχε και ανθρώπινο λάθος. Εμείς λοιπόν δεν θέλουμε να ξαναϋπάρξει και είπαμε “ποτέ ξανά” ούτε ανθρώπινο λάθος, αλλά να εκπληρώνονται όλοι οι όροι της ασφάλειας, θα λειτουργήσει έτσι».

    Διαβάστε επίσης:

    Στις ράγες ξανά τρένα και προαστιακός

    Κυριάκος Μητσοτάκης: Η σύγκρουση με το βαθύ κράτος στο επίκεντρο των εκλογών του Μαΐου



    ΣΧΟΛΙΑ