• Business

    Metro Cash & Carry: «Απόβαση» στα νησιά με νέο μοντέλο καταστήματος

    • Άννα Διανά
    Ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) και επικεφαλής του ομίλου Metro Cash & Carry, κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης

    Ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ) και επικεφαλής του ομίλου Metro Cash & Carry, κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης


    Στις τουριστικές περιοχές με έμφαση στα νησιά του Αιγαίου σε πρώτη φάση στοχεύει η Metro Cash & Carry για την ενίσχυση της παρουσίας της στη χονδρεμπορική αγορά.

    Με κυρίαρχη θέση στη χονδρεμπορική αγορά, όπου ελέγχει το 50%, η αλυσίδα της οικογένειας Παντελιάδη βλέπει ως επόμενο βήμα την επέκταση σε περιοχές που λόγω τουριστικής κίνησης αποτελούν σημαντικό μέγεθος για τη διεύρυνση της «πίτας».

    Τα νησιά του Αιγαίου σε πρώτο πλάνο

    Μυτιλήνη, Σάμος, Κως, Κεφαλονιά είναι κάποια από τα νησιά που εξετάζει η Metro Cash & Carry να επεκταθεί, σύμφωνα με τον επικεφαλής του ομίλου κ. Αριστοτέλη Παντελιάδη.

    Ωστόσο αυτό δεν μπορεί να γίνει με την τυπολογία των καταστημάτων που έχουν σήμερα τα 50 καταστήματα χονδρικής που έχει το δίκτυο της Metro σε όλη την Ελλάδα. Και σχεδιάζεται η ανάπτυξη ενός διαφορετικού μοντέλου καταστήματος, που πιλοτικά έχει λειτουργήσει στα Φιλιατρά και στη Ζάκυνθο.

    «Σε αυτές τις περιοχές έχουμε δοκιμάσει ένα κατάστημα μικρότερου μεγέθους. Αυτό το μοντέλο είναι πιο ευέλικτο, έχει χαμηλότερα λειτουργικά κόστη και άρα μας επιτρέπει να πάμε και σε μικρότερα νησιά, που άλλωστε υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στην εξεύρεση του κατάλληλου χώρου» ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο της έκθεσης Ho.Re.Ca.

    Στο «ραντάρ» και οι Κυκλάδες

    Στο πεδίο ενδιαφέροντος για την επέκταση των Cash & Carry είναι και τα νησιά των Κυκλάδων, όπου εκεί θα πρέπει χρειάζεται ο σχεδιασμός ενός ακόμη μικρότερου μοντέλου καταστήματος κάτι που εξετάζει η διοίκηση του ομίλου σε μεταγενέστερο χρόνο.

    Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη του δικτύου στην ηπειρωτική χώρα έχει δρομολογηθεί ένα νέο Metro Cash & Carry στη Δράμα με το άνοιγμά του να προσδιορίζεται στο τέλος του χρόνου ή στην αρχή του 2025.

    Η αλυσίδα χονδρικής έχει κάνει στροφή τα τελευταία χρόνια στην αγορά HoReCa, όπου αποτελεί πρόσφορο έδαφος για τη μεγέθυνση της αγοράς κερδίζοντας πελάτες από το παραδοσιακό χονδρεμπόριο.

    «Αυτό γίνεται χρόνο με τον χρόνο, μας βοηθά ο τουρισμός γιατί το Cash & Carry κατ’ εξοχήν απευθύνεται στην τουριστική αγορά. Πριν από 20 χρόνια το Cash & Carry σήμαινε κατά κύριο λόγο μπακάλικα, μικρά σούπερ μάρκετ και είμασταν προσανατολισμένοι σε αυτό. Κάποια στιγμή είδαμε ότι αυτό δεν έχει μέλλον, γιατί το σούπερ μάρκετ βρίσκεται παντού ενώ και το franchise χτυπάει τη μικρή λιανική» ανέφερε ο κ. Παντελιάδης.

    Από το μπακάλικο στη HoReCa

    «Κάναμε μια στροφή και είπαμε ότι το μέλλον προφανώς είναι ταβέρνα, εστιατόριο, μπαράκι, ξενοδοχείο, καφέ κλπ. Αυτό δεν είναι θεωρητικό, το να κάνεις στροφή είναι δύσκολο εγχείρημα γιατί αλλάζουν πολλά και χρειάζεται σωστός σχεδιασμός» όπως είπε.

    Στη κατεύθυνση αυτή έχει οργανωθεί ένα δίκτυο 92 εξειδικευμένων πωλητών που απευθύνονται στους δυνητικούς πελάτες στον κλάδο HoReCa ενώ σημαντική ώθηση δίνει και το e-shop που λειτουργεί τα τελευταία δύο χρόνια.

    «Συνεχίζουμε να κερδίζουμε από τον τουρισμό αλλά αυτό που παρατηρήσαμε το 2023 και αποτελεί ερωτηματικό για φέτος είναι ότι ενώ ο τουρισμός πήγε εξαιρετικά καλά, δεν φάνηκε αυτό στο σύνολο της αγοράς. Οι τουρίστες ήταν διστακτικοί και έμεναν περισσότερο στα ξενοδοχεία και στα καταλύματα, κάτι το οποίο δεν ήταν καλό για την αγορά και για εμάς, καθώς φρέναρε την ανάπτυξη».

    Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη το 2023 είχε ανάπτυξη ο κλάδος της χονδρικής ωστόσο δεν ήταν τόσο καλό όσο το 2022.

    Διαβάστε επίσης:

    Αρ. Παντελιάδης (METRO): Το «μπλόκο» στις προσφορές φρέναρε μία στις πέντε ανατιμήσεις

    Σούπερ μάρκετ: Μπόνους και αυξήσεις μισθών για να κρατήσουν τους εργαζόμενους

    Efood: Βάζει… πόδι στο last mile



    ΣΧΟΛΙΑ