ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η πώληση του 100% της Μπάρμπα Στάθης από τη Frozen Holdings –έναν από τους τρεις βασικούς τομείς δραστηριότητας της Vivartia, συμφερόντων CVC– στην Ideal Holdings, ολοκληρώθηκε στα τέλη Μαρτίου 2025, αποφέροντας καθαρό λογιστικό κέρδος 36,9 εκατ. ευρώ.
Το τίμημα της συναλλαγής διαμορφώθηκε στα 130 εκατ. ευρώ, με προϋπόθεση την τακτοποίηση ενδοομιλικών υποχρεώσεων 101,8 εκατ. ευρώ μέσω συμψηφισμών αποθεματικών και μερισμάτων. Αυτό προκύπτει από τις οικονομικές καταστάσεις της Frozen Holdings για τη χρήση του 2024, που δημοσιεύτηκαν χθες αποκαλύπτοντας το οικονομικό αποτύπωμα της αποεπένδυσης του CVC από τον τομέα των κατεψυγμένων λαχανικών.
Η Frozen Holdings, με πρόεδρο τον Άλεξ Φωτακίδη –επικεφαλής του CVC- και διευθύνοντα σύμβουλο τον Νικήτα Ποθουλάκη, στην οποία ενοποιούνται εκτός από τις δραστηριότητες των κατεψυγμένων λαχανικών, έτοιμων γευμάτων και η δραστηριότητα της ζύμης με την τελευταία να περιλαμβάνει τη Μ. Αραμπατζής, εμφάνισε αξιοσημείωτη οργανική ενίσχυση κατά την περσινή χρήση.
Οι ενοποιημένες πωλήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 12,6% και διαμορφώθηκαν σε 251,4 εκατ. ευρώ, έναντι 223,3 εκατ. ευρώ το 2023, ενισχυμένες από την πλήρη ενοποίηση της ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ και τη σημαντική αύξηση των εξαγωγών ζυμών.
Ώθηση στην κερδοφορία από τις ζύμες
Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 73,1 εκατ. ευρώ από 65,1 εκατ. ευρώ το 2023, με σταθερό μικτό περιθώριο 29,1%. Τα έξοδα διάθεσης και διοίκησης αυξήθηκαν στα 46,5 εκατ. ευρώ (από 42,2 εκατ. ευρώ), ενώ τα προσαρμοσμένα EBITDA ενισχύθηκαν στα 38,5 εκατ. ευρώ, από 33,3 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση καταγράφοντας μια αύξηση της τάξης του 14,2% κυρίως λόγω της βελτιωμένης δραστηριότητας των ζυμών.
Τα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα (συμπεριλαμβανομένης της αναλογίας κερδών από συγγενείς εταιρείες ενοποιούμενες με τη μέθοδο καθαρής θέσης) παρουσίασαν μείωση σε σχέση με το 2023 ( 0,36 εκατ. ευρώ το 2024 έναντι 9,2 εκατ. ευρώ το 2023), ως αποτέλεσμα της πώλησης της συνδεδεμένης εταιρείας ΙΩΝΙΚΗ ΣΦΟΛΙΑΤΑ. Τα χρηματοοικονομικά έξοδα παρουσιάζουν βελτίωση κατά 19%, μειωμένα κατά 1,9 εκατ. ευρώ λόγω βελτίωσης των επιτοκίων. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την πώληση της συμμετοχής της Ιωνική Σφολιάτα οδήγησαν σε οδήγησαν σε κέρδη 29,8 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 16,6 εκατ. ευρώ το 2023.
Σχεδόν διπλάσιο το καθαρό κέρδος
Το καθαρό κέρδος μετά από φόρους ανήλθε σε 23,8 εκατ. ευρώ, σχεδόν διπλάσιο από τα 12,1 εκατ. ευρώ του 2023. Τα διαθέσιμα του Ομίλου κατά την 31/12/2024 ήταν στα 39,6 εκατ. ευρώ (από 21,3 εκατ.). Στην αύξηση συμπεριλαμβάνεται και η είσπραξη του κυρίως μέρους του τιμήματος πώλησης της συνδεδεμένης ΙΩΝΙΚΗΣ ΣΦΟΛΙΑΤΑΣ ποσού 10 εκατ. ευρώ. Ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου κατά την 31/12/2024 ανήλθε σε 118,7 εκατ. ευρώ έναντι 124,8 εκατ. ευρώ κατά την 31/12/2023, μειωμένος κατά 6 εκατ. ευρώ. Η μεταβολή οφείλεται κυρίως στην αποπληρωμή των δόσεων. Οι καθαρές λειτουργικές ροές ανήλθαν σε εισροή ύψους 29,0 εκατ. ευρώ έναντι εισροής 31,6 εκατ. ευρώ το 2023, ενώ οι καθαρές επενδυτικές ροές ανήλθαν σε εισροή ύψους 1,1 εκατ. ευρώ έναντι εκροής 16,7 εκατ. ευρώ το 2023, συνεπεία της εξαγοράς της θυγατρικής ΧΑΛΒΑΤΖΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ Α.Ε. τον Δεκέμβριο του 2023.
Το κέρδος των 36,9 εκατ. ευρώ που αναγνώρισε η Frozen Holdings από την αποεπένδυση συνδέεται άμεσα με τα μερίσματα και τα ειδικά αποθεματικά που διανεμήθηκαν από τη Μπάρμπα Στάθη προς τη μητρική πριν την ολοκλήρωση της μεταβίβασης. Πρόκειται για μία συναλλαγή που όχι μόνο ενίσχυσε τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης 2024, αλλά και επέτρεψε τη μετέπειτα απόφαση μείωσης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας κατά 125 εκατ. ευρώ, όπως εγκρίθηκε από τη Γενική Συνέλευση του Μαρτίου.
Παραμένουν οι πιέσεις στην κατανάλωση λόγω ακρίβειας
Το ξεκίνημα της νέας χρονιάς βρίσκει τον Όμιλο σε φάση αναδιάταξης. Σύμφωνα με τη διοίκηση, το πρώτο δίμηνο του 2025 καταγράφεται σταθεροποίηση στις τιμές πρώτων υλών και υλικών συσκευασίας, με κάποιες κατηγορίες –όπως το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο– να παρουσιάζουν αποκλιμάκωση. Ωστόσο, η επίμονη ακρίβεια συνεχίζει να συμπιέζει την κατανάλωση.
Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις «μέσα σε αυτό το περιβάλλον, ο Όμιλος εστιάζει στην ενίσχυση των μεριδίων αγοράς, την επέκταση των εξαγωγών, τον εμπλουτισμό της προϊοντικής γκάμας και την υλοποίηση επενδυτικών πλάνων, τα οποία περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την εγκατάσταση νέων γραμμών παραγωγής για πίτσα και κατεψυγμένες ζύμες. Παράλληλα, αναζητούνται συνεργασίες σε νέες γεωγραφικές αγορές, στο πλαίσιο του μεσο-μακροπρόθεσμου σχεδίου που έχει τεθεί σε εφαρμογή υπό την καθοδήγηση του CVC».
Διαβάστε επίσης
Wonderplant: Στο φουλ οι μηχανές της νέας επένδυσης Θεοδωρόπουλου
«ΑΑΔΕ» στο εμπόριο στήνει ο Τάκης Θεοδωρικάκος – Το σχέδιο για τη νέα Ανεξάρτητη Αρχή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σαλώμη Οικονομίδη: «Από την ασχήμια στη ζωή πήρα δύναμη»
- Θεόδωρος Μανωλίδης: Από την Αθήνα μέσω Νέας Υόρκης στο Μονακό και πίσω – Ιόλας, Ευγενία, οικογένεια, ζωή και τέχνη
- Μήνυμα Πιτσιλή στους μεγαλοοφειλέτες: Πληρώστε αλλιώς βγάζουμε ονόματα και διευθύνσεις
- Ο Τραμπ πολιτικά Ψυχροπολεμιστής, οικονομικά υπέρμαχος της παραγωγής, πολιτισμικά επιστρέφοντας στο παρελθόν
