• Business

    Μασούτης: Ισχυρός στην Κέρκυρα, κόβει εισιτήρια για Λευκάδα

    • Άννα Διανά
    Ο Γιάννης Μασούτης είναι ο νέος πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων

    Γιάννης Μασούτης


    Το 4% του συνολικού τζίρου της Δ. Μασούτης προέρχεται από την Κέρκυρα.

    Ένα νησί, στο οποίο η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ απέκτησε παρουσία το 2022 μετά τη συμφωνία με τη ΣΥΝ.ΚΑ Κρήτης Υπεραγορές Α.Ε. και την απόκτηση των 18 καταστημάτων της Γαλαξίας και Μαρκάτο.

    Σήμερα η εταιρεία με επικεφαλής τον Γιάννη Μασούτη έχει ηγετική θέση στην αγορά της Κέρκυρας με υπερδιπλάσιο δίκτυο καταστημάτων έναντι του ανταγωνισμού σχεδιάζοντας παράλληλα την είσοδο και στη χονδρική με το πρώτο Cash & Carry να έχει ήδη δρομολογηθεί.

    Όπως αποκάλυψαν τα στελέχη της εταιρείας στο περιθώριο των εγκαινίων του ανακαινισμένου υπερμάρκετ στο 1ο χλμ. Εθνικής Οδού Λευκίμμης Κέρκυρας, η επέκταση στη νησιωτική χώρα θα συνεχιστεί. Στο πλαίσιο αυτής της ανάπτυξης, που τροφοδοτείται περαιτέρω από την εκρηκτική άνοδο του τουρισμού, η Μασούτης πριν λίγες ημέρες απέκτησε έναντι 1,7 εκατ. ευρώ δύο οικόπεδα στη Λευκάδα (σ.σ από σύμπτωση το όνομα του ιδιοκτήτη των εκτάσεων ήταν Σκλαβενίτης όχι όμως της αλυσίδας αλλά συνονόματος της γνωστής επιχειρηματικής οικογένειας).

    Η αγορά ακινήτων και το πρόβλημα των μισθώσεων

    Η διοίκηση της εταιρείας φαίνεται διατεθειμένη να συνεχίσει αυτό το μοντέλο ανάπτυξης. Και αυτό γιατί προκρίνεται η λύση της αγοράς γης ή έτοιμων καταστημάτων με δεδομένο ότι οι μισθώσεις έχουν εκτοξευτεί σε δυσθεώρητα ύψη. Μάλιστα η Μασούτης διαθέτει ήδη εταιρεία ακινήτων, όπως έχει γράψει το mononews, https://www.mononews.gr/business/souper-market-i-biznes-tou-lianemporiou-trofimon-sto-real-estate
    η οποία λειτουργεί σχεδόν επί δύο δεκαετίες, αξιοποιώντας ακίνητα που έχει στο δυναμικό της, με την εκμίσθωσή τους. Στην κατοχή της εταιρείας, βρίσκεται και η έκταση στις Τρεις Γέφυρες όπου αναπτύσσεται το οικιστικό project με την κατασκευή ενός υπερκαταστήματος και δύο εννεαόροφων πολυκατοικιών. Ωστόσο δεν αποκλείεται να δημιουργηθεί και άλλη εταιρεία στην οποία θα εισφερθούν επιλεκτικά κάποια ακίνητα και κάποιες εκτάσεις τις οποίες έχει ήδη και αυτές που πρόκειται να αποκτήσει στο μέλλον.

    Παραμένει το ενδιαφέρον για την Πελοπόννησο

    Οι βλέψεις για την επέκταση της αλυσίδας στην Πελοπόννησο παραμένουν. Ωστόσο απομακρύνονται οι πιθανότητες αυτή να γίνει μέσω εξαγοράς τοπικού παίκτη και αυτό διότι βασικοί λιανέμποροι της περιοχής δεν είναι διατεθειμένοι να πουλήσουν τις επιχειρήσεις τους. Ετσι, όπως υποστήριξαν τα στελέχη της αλυσίδας, η ανάπτυξη της Μασούτης στην Πελοπόννησο, μια γεωγραφική περιοχή που καταγράφει μαζί με την Κρήτη τις καλύτερες επιδόσεις από άποψη ανάπτυξης τζίρου στο οργανωμένο λιανεμπόριο της χώρας, θα γίνει με ίδιες δυνάμεις.

    Ο βασικός στόχος της ανάπτυξης είναι η κάλυψη των βασικών περιοχών της χώρας προκειμένου να αποκτήσει μερίδιο της τάξεως του 10-12% που είναι σήμερα στο σύνολο της χώρας. Παραδείγματος χάριν στην Αθήνα το μερίδιο του είναι χαμηλό μονοψήφιο και εκεί σκοπεύει να ρίξει βάρος για να αναπτύξει μεγαλύτερο δίκτυο.

    Όπως έγραψε το mononews,  το πλάνο της οργανικής ανάπτυξης της Δ. Μασούτης για το 2024 εκτός από το Grand Μασούτης στις Τρεις Γέφυρες προβλέπονται δύο νέα καταστήματα σε Νέα Σμύρνη και Χαλκίδα. Μέσα στο 2024, θα πραγματοποιηθεί ανακαίνιση 15 καταστημάτων, από τα οποία 12 στην περιφέρεια και τρία στην Αθήνα ενώ μέχρι σήμερα από τις αρχές του χρόνου έχουν ανακαινιστεί πέντε καταστήματα ένα στη Σαντορίνη, δύο στην Κέρκυρα, ένα στην Μήλο και ένα στα Τρίκαλα.

    Νέο μοντέλο franchise

    Παράλληλα η εταιρεία στο επόμενο χρονικό διάστημα θα κάνει πιλοτικό άνοιγμα στο franchise με 19 καταστήματα ξεκινώντας από τη Βόρεια Ελλάδα μέσω των Express Market, το συνεργαζόμενο δίκτυο που ήδη διαθέτει. Οι ταμπέλες Μασούτης θα ανεβαίνουν σύντομα, όπως επισημαίνουν στελέχη της εταιρείας και εφόσον το project δώσει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, το franchise θα αποτελέσει άλλο ένα βήμα για την περαιτέρω ενδυνάμωση της παρουσίας στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Στο σχέδιο ανάπτυξης εξετάζεται και η λειτουργία καταστημάτων shop in shop, ένα μοντέλο που αναπτύσσει ήδη η ΑΒ Βασιλόπουλος με συγκατοίκηση με άλλα brands όπως η Pepco και ήδη έχουν προσεγγίσει τη διοίκηση της βορειοελλαδίτικης εταιρείας κάποιες επιχειρήσεις όπως η Pepco, η Sinsay ή η Intersport. Είναι ένα ενδεχόμενο που εξετάζεται και αν τελικά γίνει θα αφορά επιλεκτικά κάποια καταστήματα που διαθέτουν χώρο.

    Διαβάστε επίσης

    745 εκατ. ευρώ για την στήριξη 534.000 ευάλωτων πολιτών και οικογενειών

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ