• Business

    «Μάχη» Μυτιληναίου – Άκτωρα για τα ηλεκτρονικά διόδια

    μυτιληναιος-καλλιτσαντσης

    Ο CEO της Mytilineos, Ευάγγελος Μυτιληναίος και ο CEO της Άκτωρ, Αναστάσιος Καλλιτσάντσης


    Οι κοινοπραξίες Μυτιληναίος – Nusz (Ουγγαρία) και Άκτωρ – Intrakat – Ιntrasoft Inl – Autostrade (Ιταλία) θα είναι εκείνες που θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους για την ανάληψη του έργου των ηλεκτρονικών διοδίων, προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ, μετά και το άνοιγμα των τεχνικών προσφορών.

    Υπενθυμίζεται ότι μη δεσμευτικές προσφορές για το έργο είχαν καταθέσει ακόμα τρεις κοινοπραξίες. Οι ΟΤΕ – T-Systems International GmbH (θυγατρική του ομίλου Deutsche Telekom), Strabag – SkyToll (Σλοβενία) και ΤΕΡΝΑ – Vinci – Kapsch Traffic Com (Γερμανία).

    Το έργο «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας µε οπτική αναγνώριση», όπως είναι η πλήρης ονομασία του, ενδιαφέρει πολύ τον κατασκευαστικό κλάδο, λόγω της συμμετοχής τεχνικών ομίλων στις εταιρείες παραχώρησης των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων. Στελέχη του κλάδου σημειώνουν σχετικά ότι δεν έχουν ακόμα ξεκαθαρίσει κρίσιμοι παράγοντες όπως το πως θα διανέμονται τα χρήματα που θα εισπράττονται από τα διόδια εφόσον ο διαγωνισμός τελεσφορήσει και θα τεθεί σε εφαρμογή το νέο σύστημα.

    Ο ανάδοχος στον εν λόγω διαγωνισμό, για τον οποίο δεν υπάρχει εκτίμηση πότε θα ολοκληρωθεί, θα επιλεγεί με βάση την οικονομική και τεχνική προσφορά του.

    Το νέο Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με χιλιομετρική χρέωση θα είναι σύστημα διοδίων ελεύθερης ροής (free flow), με χρέωση ανάλογη της χιλιομετρικής απόστασης που διανύει ο χρήστης και με βασική προτεραιότητα την ευχρηστία.

    Η λειτουργία του θα είναι διττή, διαφορετική για δύο κύριες κατηγορίες οχημάτων: τα οχήματα Ιδιωτικής Χρήσης και τα οχήματα Επαγγελματικής Χρήσης.

    Για τα οχήματα Επαγγελματικής Χρήσεως, η λειτουργία του συστήματος διοδίων θα γίνεται με την εγκατάσταση Εποχούμενων Συσκευών (On Board Units – OBUs) μέσω των οποίων θα καταγράφεται δορυφορικά η κίνησή του επί του οδικού δικτύου. Το Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων θα μετρά αυτόματα τη απόσταση που διανύει το όχημα και θα υπολογίζει αυτόματα το οφειλόμενο οδικό τέλος. Το οφειλόμενο τέλος θα καταβάλλεται από τον χρήστη ηλεκτρονικά, με τρόπο που θα επιλέγει ανάμεσα σε πολλαπλά προσφερόμενα κανάλια.

    Τα Ιδιωτικής Χρήσης οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).

    Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους και χρεώνονται αναλογικά με τη χιλιομετρική αυτή απόσταση.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Χρ. Καλογρίτσας: Πλειστηριασμοί, απλήρωτοι εργαζόμενοι, αλλά οι εγγυητικές… εγγυητικές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η  Intralot πληρώνει κανονικά τα «κουπόνια» των ομολόγων στις 15 Μαρτίου- Τι κρύβει η επιστροφή Κόκκαλη



    ΣΧΟΛΙΑ