• Business

    Μάχη για ένα «πράσινο» νησί: Τι σχεδιάζουν Citroen, Vinci και Akuo

    Συνάντηση-ΥΠΕΝ Κώστα Σκρέκα-με-Γάλλο-Πρέσβη Patrick Maisonnave


    Τα σχέδια των γαλλικών εταιρειών CitroenVinci Energies και Akuo Energy Greece για την ανάπτυξη καινοτόμων παρεμβάσεων σε ένα ελληνικό νησί σύντομα θα πάρουν σάρκα και οστά.

    Το πρώτο βήμα έγινε με τη δέσμευση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, να εξεταστεί η κατάρτιση σχετικού οδικού χάρτη με την υπογραφή Μνημονίου Κατανόησης (MoU) μεταξύ της Ελληνικής Κυβέρνησης και των εμπλεκόμενων εταιρειών.

    Στόχος των γαλλικών εταιρειών είναι να δημιουργήσουν ένα αυτόνομο «πράσινο» νησί με τη δική τους τεχνολογία στην Ελλάδα κατά το πρότυπο της Volkswagen στην Αστυπάλαια. Το σχέδιο για τη δημιουργία ενός αυτόνομου «πράσινου» νησιού στην Αστυπάλαια με την Volkswagen έφερε δεκάδες ανάλογες προτάσεις για άλλα νησιά και άλλες συνεργασίες και, σύμφωνα με πληροφορίες, τουλάχιστον 30 εταιρείες από όλο τον κόσμο έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους.

    Η περίοδος του lockdown, με τα εμπόδια που δημιουργεί στις μετακινήσεις, ευθύνεται για το ότι δεν έχουν προχωρήσει αυτές οι προτάσεις «και θα τις δούμε όλες μαζί» μόλις αποκατασταθεί η κανονικότητα, σημειώνει πηγή κοντά στις διαδικασίες.

    Ποιο θα είναι το νησί

    Η τελική απόφαση για το ποιο νησί θα επιλεγεί για τη συνεργασία με τους Γάλλους θα ληφθεί αργότερα και σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι η Χάλκη.  Η λογική όμως είναι να επιλεγεί ένα μικρό μη διασυνδεδεμένο νησί, που θα μπορεί να αυτονομηθεί ενεργειακά και να λειτουργεί αποκλειστικά με την ενέργεια που θα παράγεται σε αυτό.

    Έτσι θα επιτευχθεί η μετάβαση των μικρών ελληνικών νησιών σε καθεστώς πλήρους ενεργειακής αυτονομίας, με ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και με την παράλληλη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στις πλωτές και χερσαίες μεταφορές.

    Με βάση το υψηλό κόστος της ενεργειακής κατανάλωσης, τα υποψήφια μικρά νησιά για συνεργασίες με ενδιαφερόμενες εταιρείες είναι τα Αντικύθηρα, οι Αρκιοί, το Αγαθονήσι, οι Οθωνοί, η Γαύδος, η Ερείκουσα, ο Άη Στράτης, η Ικαρία, η Δονούσα, η Μεγίστη, η Ανάφη, η Μύκονος, η Σύμη, η Σίφνος, η Αμοργός, η Πάτμος, η Σέριφος, η Κύθνος, η Σκύρος.

    Το έργο, όταν ολοκληρωθεί, προβλέπει την εγκατάσταση υβριδικού σταθμού με συνδυασμό Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και σταθμού αποθήκευσης της ενέργειας, με απώτερο στόχο την ενεργειακή αυτονομία του νησιού καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες των κατοίκων και των επιχειρήσεων.

    Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας υπογράμμισε ότι, μέσω του έργου, δρομολογείται ο εξηλεκτρισμός του στόλου του νησιού με την αντικατάσταση παλαιών οχημάτων από ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δίκυκλα και ποδήλατα και τη δημιουργία τοπικού δικτύου φόρτισης, ενώ προβλέπεται και η ενσωμάτωση «έξυπνων» συστημάτων ηλεκτροφωτισμού του νησιού. Για πρώτη φορά μέρος του εξηλεκτρισμού των μετακινήσεων θα αποτελέσει και η θαλάσσια μεταφορά, με πλωτά μέσα μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος.

    Από την πλευρά του, ο Γάλλος Πρέσβης εξέφρασε την πλήρη στήριξή του για την επιτυχή υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας, η οποία, όπως σημείωσε, εναρμονίζεται πλήρως με την Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία Clean Energy for EU Islands, αλλά και με την επίτευξη των στόχων της Ευρώπης για τη βιώσιμη ανάπτυξη, με την προώθηση των «πράσινων» μεταφορών και της σημαντικής μείωσης του ανθρακικού αποτυπώματος.

    Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Η μετάβαση ελληνικών νησιών σε καθεστώς πλήρους ενεργειακής αυτονομίας, με κλιματική ουδετερότητα, αποτελεί μία από τις κεντρικές προτεραιότητες της Κυβέρνησής μας και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο και καινοτόμο έργο, με πολλαπλασιαστικά οφέλη για τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις των νησιών, αλλά και με υψηλή προστιθέμενη αξία στο τουριστικό προϊόν της χώρας μας. Η Ελλάδα μπορεί και θα πρωτοπορήσει στη δημιουργία πρότυπων νησιών για την επίτευξη της βιώσιμης ανάπτυξης και της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, μετατρέποντας την «πράσινη» οικονομία σε ισχυρό μοχλό ανάπτυξης».

    Η Akuo επενδύει στην Ελλάδα

    Η Akuo Energy είναι από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες στον κλάδο των ΑΠΕ, με δραστηριότητα σε 18 χώρες, που από το 2018 έχει εντάξει στη στρατηγική της και την Ελλάδα. Μέσω της θυγατρικής της Akuo Energy Greece έχει υποβάλει αιτήσεις για άδειες παραγωγής από ΑΠΕ  συνολικής ισχύος 1 GW (αιολικά και φωτοβολταϊκά), ενώ πρόσφατα εξαγόρασε τρία αιολικά πάρκα στην Πέλλα επενδύοντας 150 εκατ. ευρώ.

    Η Αkuo ιστορικά έχει ξεκινήσει να δουλεύει πολύ με νησιά και να δίνει λύσεις ηλεκτροδότησης με τεχνολογίες ΑΠΕ, και έχει αναπτύξει εμπειρία  εδώ και 14 χρόνια. Έχει ολοκληρώσει μεγάλα project, όπως στην Πορτογαλία όπου  κέρδισε τον διαγωνισμό για φωτοβολταϊκό 450 MW,  με τιμή 14 ευρώ/MW σπάζοντας το παγκόσμιο ρεκόρ χαμηλότερης τιμής. Τώρα χτίζει στις ΗΠΑ δύο μεγάλα αιολικά έργα, ένα  330 MW και ένα 90 MW για την παραγωγή του οποίου έχει υπογράψει διμερές συμβόλαιο με τη Morgan Stanley.

    Τα έργα αποθήκευσης ξεκίνησε πριν από 8 χρόνια ήταν σε νησιά, όπως η Κορσική, σε νησιά στον Ειρηνικού Ωκεανού και τη τα οποία και προωθεί δυναμικά

    Η Vinci Energies με σχέδια για την Ελλάδα

    Η Vinci Energies είναι θυγατρική της γαλλικής  Vinci, που είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της κοινοπραξίας «Γέφυρα» που διαχειρίζεται τη ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου, αλλά και της Ολυμπίας Οδού.

    Η Vinci Energies δραστηριοποιείται στον τομέα της εξοικονόμησης ενέργειας, των τεχνολογικών έργων και άλλων εξειδικευμένων τομέων στις υποδομές και το 2018 είχε παρουσιάσει έσοδα 12,6 δισ. ευρώ. Σχεδόν το 30% των εσόδων της Vinci Energies προέρχονταν από βιομηχανικές εγκαταστάσεις όπως συναρμολογήσεις γραμμών παραγωγής, συστήματα κλιματισμού, κ.α. ενώ άλλο 30% από ενεργειακά έργα, έργα οδοφωτισμού και εξοικονόμησης ενέργειας, κ.α. Το 26% από παρεμβάσεις σε κτίρια, όπως διαχείριση εγκαταστάσεων, ενώ το 18% από έργα τεχνολογίας όπως εγκατάσταση τηλεπικοινωνιακών δικτύων, κατασκευή κέντρων δεδομένων, κλπ..

    Citroen: Προώθηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

    Μια τέτοια συνεργασία και για τη Citroen θα βοηθούσε στην προώθηση των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων κατά το πρότυπο της συνεργασίας της Volkswagen με την Αστυπάλαια. Η δημιουργία κινήτρων και η αλλαγή των δημόσιας χρήσης οχημάτων σε ηλεκτροκίνητα, αλλά και  των ενοικιαζόμενων δίνει τη δυνατότητα στη αυτοκινητοβιομηχανία να παρουσιάσει τις προτάσεις της σε ένα ιδανικό χώρο, ένα μικρό νησί.

    Διαβάστε επίσης

    Οι εκθέσεις και τα συνεργεία Citroën παραμένουν σε πλήρη λειτουργία

    Ο Vincent Cobée νέος CEO της Citroën

    Citroen C4 C-Cross: Ηλεκτροκίνηση για όλους!

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ