Business

LSE calling: Έλληνες εφοπλιστές μετακομίστε στο Λονδίνο!


Τα τελευταία δύο με τρία χρόνια έχουν γίνει πολλές κρούσεις στους Έλληνες εφοπλιστές από παράγοντες του εξωτερικού να μεταφέρουν την έδρα τους σε άλλα κράτη. Ανάμεσα σε αυτούς που έχουν προσεγγίσει τον ελληνικό εφοπλιστικό κόσμο είναι Γερμανοί (λιμάνι του Αμβούργου), Ολλανδοί (λιμάνι του Άμστερνταμ) αλλά και Άραβες από το Άμπου Ντάμπι, παρουσιάζοντας στους Έλληνες πλοιοκτήτες τις δυνατότητες που προσφέρει η μεταφορά των δραστηριοτήτων τους σε αυτές τις περιοχές.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και το Λονδίνο, το οποίο επιθυμεί διακαώς να δει πολλούς Έλληνες πλοιοκτήτες να μεταφέρουν την έδρα τους σε βρετανικό έδαφος. Έτσι, στελέχη του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου (LSE) αλλά και της Norton Rose Fullbright, στα πλαίσια της διοργάνωσης των Ποσειδωνίων, παρέθεσαν τα επιχειρήματά τους και παρουσίασαν τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η κεφαλαιαγορά του Λονδίνου στους Έλληνες εφοπλιστές.

Οι εκπρόσωποι του LSE τους κάλεσαν να προετοιμαστούν έγκαιρα, ώστε να είναι έτοιμοι όταν προκύψουν οι ευνοϊκές συνθήκες να εισέλθουν στην τοπική βρετανική αγορά και να αντλήσουν κεφάλαια.

Εμφανής από την πλευρά των στελεχών του LSE ήταν η παραίνεση προς τους Έλληνες εφοπλιστές να διαχειριστούν το θέμα της υπερβολικής χωρητικότητας στα πλοία τους, η οποία έχει οδηγήσει τους ναύλους σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.

Παράλληλα σημείωσαν ότι «κλειδί» για μια επιτυχημένη άντληση κεφαλαίων από το LSE είναι η ύπαρξη ενός επιχειρηματικού μοντέλου το οποίο να μπορεί να αντιληφθεί το επενδυτικό κοινό και να προσελκύσει το ενδιαφέρον του, καθώς και μια επιτυχημένη ομάδα διοίκησης.

Στο σημείο αυτό ανέφεραν το παράδειγμα των αερομεταφορών, λέγοντας ότι εταιρείες όπως η Ryanair και η Easyjet πραγματοποιούσαν στο παρελθόν 16 πτήσεις την ημέρα μεταξύ Λονδίνου και Νέας Υόρκης αλλά ήταν ζημιογόνες, δείχνοντας εμμέσως πλην σαφώς τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουν και οι εφοπλιστές.

Τα στελέχη του LSE σημείωσαν πως οι δύο προαναφερθείσες αεροπορικές μείωσαν αρχικά τις πτήσεις τους στο μισό και στη συνέχεια σε 4 ανά ημέρα, με αποτέλεσμα οι γραμμές να καταστούν κερδοφόρες.

Τα έσοδα της Μεγάλης Βρετανίας από τις ναυτιλιακές υπηρεσίες φτάνουν τα 4,4 δισ. στερλίνες τον χρόνο, το 25% των ναυτιλιακών εταιρειών παγκοσμίως δραστηριοποιούνται στην τοπική αγορά, ενώ στον τομέα απασχολούνται 10.000 εργαζόμενοι. Η αγορά ναυτιλιακών υπηρεσιών αντιπροσωπεύει το 35% των ασφαλιστικών συμβολαίων που συνάπτονται με ναυτιλιακές εταιρείες παγκοσμίως και το 26% του τζίρου των ναυλομεσιτικών εταιρειών. Τα έσοδα από τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες αντιπροσωπεύουν το 2% της οικονομίας της Μεγάλης Βρετανίας, έναντι ποσοστού 3% από τις κινεζικές, 10% από τις αμερικανικές και 15% εταιρειών από τη Σιγκαπούρη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/edose-resta-o-prokopiou-sta-posidonia-agoraste-oti-plei/51370

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:

http://www.mononews.gr/posidonia-2016-ta-lefta-pou-erchonte-apo-tin-ellada-ke-kogiot/51387

 


ΣΧΟΛΙΑ