Υπέρ των εκκλήσεων της Γαλλίας δηλώνει η Renault, για την προσθήκη περισσότερων ανταλλακτικών τοπικής προέλευσης στα ηλεκτρικά οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη, ωστόσο, ζητεί να μην καταστεί το ποσοστό πολύ δύσκολο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να το πετύχουν.

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν θέλει τα ηλεκτρικά οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη το 75% ανταλλακτικών τους να είναι τοπικής προέλευσης, σύμφωνα με τα τρέχοντα επίπεδα περιεκτικότητας για οχήματα που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όπως δήλωσε την περασμένη Τετάρτη το υπουργείο Οικονομικών της χώρας.

1

Μάλιστα, η Γαλλία έχει ήδη ένα σχέδιο για την παροχή κινήτρων για τα ηλεκτρικά οχήματα τοπικής παραγωγής.

Τα μέτρα «made in Europe» έχουν σχεδιαστεί για να αποτρέψουν «σημαντικές» απώλειες θέσεων εργασίας στον κλάδο, καθώς και τον κίνδυνο «απώλειας της υποστήριξης των πολιτών μας», σύμφωνα με την ανακοίνωση.

Η Renault υποστηρίζει μια τέτοια κίνηση, αλλά προειδοποιεί για τον καθορισμό του τόσο υψηλού επιπέδου, σύμφωνα με τον Chief Strategy Officer, Josep Maria Recasens.

«Οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξακολουθούν να κατασκευάζονται ως επί το πλείστον εκτός Ευρώπης και αποτελούν το πιο ακριβό μέρος ενός ηλεκτρικού οχήματος», είπε.

«Επομένως, αντί να ξεχωρίζει τα ηλεκτρικά οχήματα, η ΕΕ θα πρέπει να επιβάλει έναν κανόνα στο 60% σε όλους τους τύπους επιβατικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο Recasens.

Η ΕΕ αξιολογεί επιλογές

Σημειώνεται ότι η ΕΕ αξιολογεί επιλογές για την άμβλυνση των πιέσεων στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Την ίδια στιγμή, τα κράτη μέλη υποβάλλουν αντικρουόμενες προτάσεις στην αναθεώρηση της απαγόρευσης των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης από το 2035, με τη Γερμανία και την Ιταλία να πιέζουν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να χαλαρώσουν το σχέδιο.

Η BMW ανέφερε την περασμένη εβδομάδα ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές που αποστέλλουν plug-in υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη δεν αντιμετωπίζουν επί του παρόντος πρόσθετους δασμούς, ακόμη και όταν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει δασμούς σχεδόν 31% στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Ο Recasens υποστήριξε επίσης την σύσταση μιας κοινοπραξίας εμπορευμάτων εκ μέρους των Ευρωπαίων κατασκευαστών, ώστε να τους βοηθήσει να εξασφαλίσουν υλικά, εν μέσω ανησυχιών για τον ασφυκτικό έλεγχο της Κίνας στις σπάνιες γαίες που χρησιμοποιούνται σε κινητήρες ηλεκτρικών οχημάτων.

«Οι Κινέζοι μας έχουν ήδη διαγράψει», είπε αναφερόμενος στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.

«Πιστεύουν ότι δεν θα μπορέσουμε να διαφοροποιηθούμε. Αυτό με παρακινεί να αποδείξω ότι μπορούμε να αλλάξουμε», συμπλήρωσε.

Διαβάστε επίσης: 

Magnum: Έκανε ντεμπούτο στα Χρηματιστήρια με μετοχή στα 12,96 ευρώ και κεφαλαιοποίηση 7,93 δισ. ευρώ

LNG: «Παράθυρο ευκαιρίας» για την Πολωνία αφού η Ευρώπη εγκαταλείπει τις ρωσικές προμήθειες

Η Γαλλία θεσμοθετεί φόρο 15 ευρώ για τους επιβάτες κρουαζιέρας