• Business

    Λιανεμπόριο: Θα έρθει ο «Αϊ Βασίλης» τα φετινά Χριστούγεννα; Το «στοίχημα» της 25ης Δεκεμβρίου και η «γκρίνια» για τα courier

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη


    Σε μείζον ζήτημα έχει εξελιχθεί η έγκαιρη παράδοση των αγορών που έγιναν online ενόψει της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

    Με τα ηλεκτρονικά καταστήματα μεγάλων αλυσίδων να… έχουν κατεβάσει ρολά εδώ και μέρες, προκειμένου να μπορέσουν να διαχειριστούν τον αυξημένο όγκο παραγγελιών και τις εταιρείες couriers να παραδίδουν με μεγάλη καθυστέρηση, πολλοί καταναλωτές ανησυχούν πως δεν θα παραλάβουν έγκαιρα τα ψώνια που έκαναν διαδικτυακά πριν την 25η Δεκεμβρίου.

    Πολλοί γονείς «τρομάζουν στην ιδέα» να αργήσει φέτος ο «Αϊ Βασίλης» και τα δώρα του να φθάσουν κατόπιν εορτής. Η απογοήτευση σε μια τέτοια περίπτωση και μάλιστα υπό τις παρούσες συνθήκες αναγκαστικού εγκλεισμού θα είναι τεράστια, όχι μόνο για τα παιδιά που περιμένουν με ιδιαίτερη προσμονή τα παιχνίδια τους αλλά για ολόκληρη την οικογένεια. «Δεν ξέρω πως θα δικαιολογήσουμε στα παιδιά μας ότι φέτος τα δώρα τους θα καθυστερήσουν…» είναι η φράση που ακούγεται ήδη από πολλούς γονείς μικρών παιδιών.

    Παρότι όλοι αναγνωρίζουν τη δυσκολία που υπάρχει λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, εντούτοις θεωρούν πως υπάρχει αδικαιολόγητα μεγάλη καθυστέρηση στην παράδοση των παραγγελιών. Κάποιοι μάλιστα εκφράζουν ανοιχτά τη δυσαρέσκειά τους για το επίπεδο εξυπηρέτησης. και μέσω των social media. Το πλήγμα που υφίσταται η φήμη αρκετών λιανέμπορων αυτό το διάστημα είναι σημαντικό, και είναι βέβαιο πως θα τους ακολουθήσει και μετά την πανδημία. Όσες «έξυπνες ατάκες» και εάν επιστρατεύουν οι εταιρείες, προκειμένου να δικαιολογήσουν την αδυναμία τους να ανταποκριθούν στην υψηλή ζήτηση των ημερών, γεγονός παραμένει πως δεν μπόρεσαν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.

    Ότι δεν φρόντισαν δηλαδή να προετοιμασθούν κατάλληλα ενόψει του δεύτερου lockdown ενώ όλοι το έβλεπαν να έρχεται… Εκτός και αν σκόπιμα απέφυγαν να επενδύσουν σε συστήματα και υποδομές, είτε γιατί δεν διέθεταν τα κεφάλαια είτε γιατί θεωρούν ότι η ζήτηση για online αγορές την «επόμενη μέρα» του lockdown θα υποχωρήσει στα προ Covid-19 επίπεδα και θα βρεθούν με πλεονάζουσα δυναμικότητα την οποία δεν θα ξέρουν πως θα αξιοποιήσουν.

    Από το εξωτερικό έρχονται πιο γρήγορα!

    Την αγανάκτηση μεγαλώνει το γεγονός πως ξένα e-shop, σύμφωνα με μαρτυρίες καταναλωτών, μπορούν και στέλνουν μέσα σε διάστημα λίγων ημερών (!) την παραγγελία που δέχονται από την Ελλάδα, μέσω γνωστής πολυεθνικής εταιρείας courier. Κάνοντας πολλούς να αναρωτιούνται πως συμβαίνει αυτό… Αντίθετα, τα ελληνικά couriers περιορίζονται να διοχετεύουν non papers στον Τύπο με αμέτρητες δικαιολογίες, σε μια προσπάθεια να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις…

    Στα couriers ρίχνουν την ευθύνη για την «φτωχή» εξυπηρέτηση και αρκετοί λιανέμποροι, αν και παραδέχονται πως είναι δύσκολη να διαχειριστεί κανείς μιας τόσο απότομη αύξησης της ζήτησης. «Εμείς παραδίδουμε, αυτοί δεν μπορούν να διαχειριστούν την όλη κατάσταση…», αναφέρουν σε συνομιλητές τους και τονίζουν πως από την πλευρά τους έκαναν ότι μπορούσαν για να ενισχύσουν τον ιδιόκτητο στόλο φορτηγών και να βελτιώσουν τα συστήματα των αποθηκευτικών εγκαταστάσεών τους.

    Πλέον, τα βλέμματα όλων στρέφονται στις ανακοινώσεις της κυβέρνησης τις επόμενες μέρες για την επαναλειτουργία των εμπορικών καταστημάτων και την πρακτική του click away ενόψει της χριστουγεννιάτικης περιόδου. Πρόκειται για μια κίνηση που θα αποσυμπιέσει την αφόρητη πίεση που δέχεται αυτή τη στιγμή ο εμπορικός κόσμος, αφού λογικά θα επιτραπεί στις αλυσίδες λιανικής να εξυπηρετούν διαδικτυακές παραγγελίες και από τα φυσικά καταστήματα. Είναι ίσως η μοναδική λύση για να προλάβει ο Αϊ Βασίλης το ραντεβού του με τα φετινά Χριστούγεννα.

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ