• Big Story

    Αποκλειστικό: Γιατί ΙΟΝ, Παπαδοπούλου και ΜΕΓΑ ξεχώρισαν στο λιανεμπόριο. Τι συνέβη με Elbisco & UNILEVER

    Ιωάννα Παπαδοπούλου. Διευθύνουσα Σύμβουλος Μπισκότα Παπαδοπούλου


    Η «μάχη στο λιανεμπόριο» έχει φουντώσει για τα καλά. Με την κατανάλωση να παραμένει υπό πίεση, σούπερ μάρκετ και προμηθευτές έχουν επιδοθεί σε έναν άνευ προηγούμενου πόλεμο προσφορών και εκπτώσεων, με στόχο την τόνωση των πωλήσεών τους. Ποιοι είναι όμως αυτοί που κερδίζουν τη μάχη; Ποιοι παίρνουν κεφάλι και ποιοι φαίνεται να μένουν πίσω;

    Αποκάλυψη από IRI

    Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της εταιρίας Ερευνών IRI που έχει στη διάθεσή του το mononews.gr για τις πωλήσεις των μεγάλων προμηθευτών των σούπερ μάρκετ στο οκτάμηνο του 2017. (Ιανουάριος-Αύγουστος 2017 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016)

    Στους «κερδισμένους» βρίσκονται κατά κύριο λόγο ισχυρά ονόματα της εγχώριας βιομηχανίας, τα οποία έχουν επιδείξει αξιοσημείωτη αντοχή στην κρίση αλλά και κάποιες πολυεθνικές με μεγάλη παράδοση στην αγορά.

    Ιωάννα Παπαδοπούλου, επιχειρηματίας

    Οι πρώτοι

    Από τις ελληνικές εταιρείες ξεχωρίζουν οι εταιρείες τροφίμων ΙΟΝ (+7,5%), Γιώτης (+7,4%), η Παπαδοπούλου (+5,1%), η γαλακτοβιομηχανία Όλυμπος των αδελφών Σαράντη (+3,4%) και η βιομηχανία ειδών ατομικής υγιεινής ΜΕΓΑ (3,5%) ενώ στις ξένες πολυεθνικές που εμφανίζουν θετικό πρόσημο είναι η εταιρεία ζωοτροφών για κατοικίδια Purina (+5,3%) και η εταιρεία προϊόντων καφέ και τσαγιού De Masters Blenders (+6,9%) και η βιομηχανία σνακ Tasty (+2,6%). 

    Η μεγάλη πτώση

    Στον αντίποδα, τη μεγαλύτερη κάμψη πωλήσεων παρουσιάζουν η βιομηχανία μπισκότων Elbisco της οικογένειας Φιλίππου (-8,4%), η Unilever (-8,2%) που πρόσφατα ανακοίνωσε την αποχώρησή της από τον κλάδο του ελληνικού ελαιολάδου, η γαλακτοβιομηχανία Friesland (-8,0%), η οποία πρόσφατα αναβάθμισε τον ρόλο της ελληνική θυγατρική της και η γαλακτοβιομηχανία ΦΑΓΕ (-7%), επίσης συμφερόντων της οικογένειας Φιλίππου. 

    Σημαντική πτώση εμφανίζουν και η βιομηχανία κατεψυγμένων λαχανικών Μπάρμπα Στάθης (-6,8%), η βιομηχανία προϊόντων προσωπικής υγιεινής SCA (-6,2%), η εταιρεία ειδών στοματικής υγιεινής και ειδών καθαρισμού ColgatePalmolive (-5,7%), η εταιρεία αναψυκτικών Pepsico (-5,4%) και η Coca –Cola (-4,7%) του ομίλου Δαυίδ.

    Επίσης, καθοδικά κινήθηκαν η αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος (-4,3%) και η εταιρεία τροφίμων Minerva (-2,3%).

    Τέλος με αρνητικό πρόσημο ολοκλήρωσαν το 8μηνο του έτους, και η εταιρεία σνακ Mondelez (-3,3%), η βιομηχανία απορρυπαντικών Henkel (-2,7%), η Αθηναϊκή Ζυθοποιία (-1,4%), θυγατρική της Heineken που πρωταγωνιστή στην παγκόσμια αγορά της μπίρας και η Σαράντης (-1,4%).

    Σχεδόν αμετάβλητες παρέμειναν οι πωλήσεις της P&G, η οποία έχει στο χαρτοφυλάκιό της ορισμένα από τα πιο δημοφιλή brands όπως τα Pampers, το Tide, τα ξυραφάκια Gillette, κα.

    Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν πως το επόμενο διάστημα ο ανταγωνισμός θα γίνει ακόμη πιο σκληρός, με τους προμηθευτές αλλά και τις αλυσίδες να επιστρατεύουν ακόμη πιο δελεαστικές προσφορές.

    Δεν αποκλείουν μάλιστα το ενδεχόμενο να δούμε ανατροπές στους συσχετισμούς δυνάμεων και εταιρείες που σήμερα φαίνεται να χάνουν έδαφος να ανακτήσουν και πάλι τη δυναμική τους. Όπως λένε χαρακτηριστικά, η μάχη που δίνει σήμερα η αγορά «δεν είναι αγώνας ταχύτητας αλλά μαραθώνιος».

     

    Η αποκαλυπτική έκθεση της IRI (Εταιρία Ερευνών)



    ΣΧΟΛΙΑ