• Business

    Κωτσόβολος: Η νέα στρατηγική, ο πόλεμος τιμών και η Media Markt

    Γιάννης Βασιλάκος, Κωτσόβολος


    Τον προβληματισμό του για τον ατελείωτο «πόλεμο τιμών» που βρίσκεται σε εξέλιξη στα ηλεκτρονικά είδη εξέφρασε χθες ο επικεφαλής της Κωτσόβολος, υπογραμμίζοντας πως είναι μια τακτική που ελλοχεύει κινδύνους για τη βιωσιμότητα του κλάδου.

    Ο κ. Γιάννης Βασιλάκος μιλώντας σε δημοσιογράφους στο πλαίσιο παρουσίασης του ανακαινισμένου καταστήματος της αλυσίδας στο εμπορικό κέντρο «The Athens Mall» ανέφερε πως ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα σκληρός και τόνισε πως ήδη τα περιθώρια κέρδους έχουν συρρικνωθεί πάρα πολύ, στην προσπάθεια που κάνουν οι εταιρείες να παρέχουν καλύτερες τιμές στους καταναλωτές.

    Οι υπερπροσφορές, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο δεν οδηγούν πουθενά καθώς στο τέλος της μέρας πλήττουν την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Δεν δίστασε μάλιστα να στηλιτεύσει την πρωτοβουλία της Media Markt να ρίξει τις τιμές έως και 40% σε μόνιμη βάση, αναγκάζοντας και τις υπόλοιπες αλυσίδες, κυρίως τους συνεταιρισμούς ηλεκτρονικών ειδών να ακολουθήσουν με οδυνηρά αποτελέσματα στην κερδοφορία τους.

    Όπως είπε χαρακτηριστικά, η παραπάνω κίνηση της γερμανικές αλυσίδας είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν από την αγορά κέρδη περίπου 10 εκατ. ευρώ!

    Από την άλλη πλευρά, προτεραιότητα της Κωτσόβολος, -παρότι δύσκολο όπως παραδέχθηκε ο κ. Βασιλάκος με δεδομένη την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά-, είναι η αναζήτηση της «χρυσής τομής» στις τιμές, ώστε και ο καταναλωτής να είναι ευχαριστημένος αλλά και η εταιρεία να μεγιστοποιεί το κέρδος της.

    Σε αυτό αναμένεται να βοηθήσουν τα νέα εργαλεία προώθησης και μάρκετινγκ που δημιουργεί η Google για το λιανεμπόριο, τα οποία θα οδηγήσουν σε πιο προσωποποιημένες πωλήσεις.

    «Βγάζει» τα προϊόντα από τα ράφια

    Πέρα από τις τιμές, ιδιαίτερη έμφαση αναμένεται να δώσει η Κωτσόβολος και στην αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας, μέσα από την ανανέωση της εικόνας αλλά και της προσέγγισης των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία.

    Μια προσέγγιση που βασίζεται στη βιωματική εμπειρία και δεν περιορίζεται στην προβολή προϊόντων στο ράφι. Για παράδειγμα ο καταναλωτής θα έχει τη δυνατότητα να ακούσει πόσο θόρυβο κάνει η ηλεκτρική σκούπα που θέλει να αγοράσει και παράλληλα να την συγκρίνει με άλλες.

    Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, τα φυσικά καταστήματα θα συνεχίσουν να παίζουν καταλυτικό ρόλο στο λιανεμπόριο ενώ τόνισε πως ακόμη και γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Amazon αναζητούν χώρους για να δημιουργήσουν φυσικά καταστήματα. «Πιστεύουμε στο φυσικό σημείο. Η εμπειρία είναι εκεί και δεν πρόκειται να πεθάνει», ανέφερε χαρακτηριστικά.

    Η αρχή έγινε από το κατάστημα της εταιρείας στο εμπορικό κέντρο The Athens Mall, το οποίο ανακαινίσθηκε πρόσφατα πλήρως (με κόστος περίπου 400.000 ευρώ) και θα αποτελέσει πυξίδα για τις αλλαγές που θα επέλθουν στο υπόλοιπο δίκτυο σε ορίζοντα τριετίας. Ήδη, ξεκίνησε η ανακαίνιση του καταστήματος στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος και θα ακολουθήσουν πολύ σύντομα ακόμη 3 με 4 καταστήματα.

    Στόχος είναι το πρόγραμμα των ανακαινίσεων να ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη διετία με τριετία και στα συνολικά 95 σημεία του δικτύου. Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία πρόκειται να επενδύσει κεφάλαια ύψους 8 με 10 εκατ. Ευρώ σε ετήσια βάση.

    Εντός στόχων

    Όσον αφορά στην πορεία των οικονομικών αποτελεσμάτων, η θυγατρική της Dixons κινείται καλύτερα από την υπόλοιπη αγορά και εντός των στόχων που είχε θέσει για τζίρο 500 εκατ. Ευρώ στο σύνολο της φετινής χρήσης. Και όλα αυτά, παρά την πίεση που εξακολουθεί να δέχεται η κατανάλωση από την μείωση της αγοραστικής δύναμης.

    Η Κωτσόβολος αριθμεί σήμερα 95 καταστήματα και απασχολεί περίπου 2.500 άτομα προσωπικό.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Τι προβλέπει το πολυαναμενόμενο από την τηλεπικοινωνιακή αγορά νομοσχέδιο για τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Η κίνηση σοκ του «Τιτάνα» και τι οδήγησε στην έξοδο από την Ελλάδα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: «Βόμβα» στην αγορά: Η Τιτάν φεύγει από την Ελλάδα



    ΣΧΟΛΙΑ