• Business

    Κώστας Καραμανλής: Στηρίζουμε έμπρακτα τον κατασκευαστικό κλάδο – Στα €15 δισ. το ανεκτέλεστο των Ομίλων εντός του 2023

    Κώστας Αχ. Καραμανλής

    Κώστας Αχ. Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών


    Στη στήριξη του κατασκευαστικού κλάδου, τα μεγάλα έργα, τα έργα νέας γενιάς, το σιδηρόδρομο και το ανεκτέλεστο ρεκόρ των εισηγμένων Ομίλων αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής σε συνέδριο αφιερωμένο στις υποδομές.

    Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής επισήμανε πως η κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών στήριξαν τον κατασκευαστικό κλάδο. Δόθηκε λύση στο πρόβλημα της αύξησης των τιμών κατασκευαστικών υλικών μέσω των αναθεωρήσεων, ενώ ανακοινώθηκαν και πέντε μέτρα με στόχο να πάρει ο κλάδος μια ανάσα, αλλά και να μην παγώσουν τα μεγάλα έργα.

    Πρόσθεσε, δε, πως οι εγχώριοι εισηγμένοι Όμιλοι έχουν πλέον ανεκτέλεστο έργων, το οποίο αγγίζει τα 9,3. Εκτίμησε, επίσης, πως στο τέλος του 2023 το ανεκτέλεστο των έργων θα αγγίξει το ποσό ρεκόρ των 15 δισ. ευρώ.

    Επιπλέον, επισήμανε πως η κυβέρνηση δεν έψαξε δικαιολογίες παρά την τριπλή κρίση (πανδημική, ενεργειακή και πολεμική) και συνέχισε να εφαρμόζει τον στόχο της δίκαιης ανάπτυξης και της κοινωνικής αλληλεγγύης.

    Το ίδιο κάνει και το Υπουργείο Υποδομών σύμφωνα με τον Κώστα Αχ. Καραμανλή και πλέον η χώρα μας έχει μπει στο παγκόσμιο χάρτη των επενδυτικών προορισμών, ενώ ποτέ άλλοτε δεν υπήρξε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον από διεθνείς παίκτες.

    Αυτό αποδεικνύεται από το αυξημένο ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό της Εγνατίας Οδού και της Αττικής Οδού, όπου μεγάλοι διεθνείς παίκτες δοκιμάζουν τις ίδιες δυνάμεις τους ή κάνουν συμμαχίες με τους μεγάλους ελληνικούς Ομίλους.

    Πρόκειται επομένως για έργα και διαγωνισμούς που βρίσκονται στο επίκεντρο του ευρωπαϊκού και του παγκόσμιου χάρτη, καθώς πρόκειται για επενδύσεις με μακροχρόνια ορίζοντα απόδοσης.

    Τα έργα αυτά θα δημιουργήσουν μόχλευση κεφαλαίων και θα βοηθήσουν όλο το φάσμα των οικονομικών δραστηριοτήτων, καθώς γίνεται διάχυση των επενδύσεων στο σύνολο της οικονομίας.

    Οι επενδύσεις αυτές δεν αφορούν μόνο τις κατασκευαστικές εταιρείες, αλλά το σύνολο της οικονομίας που κινείται παράπλευρα του κλάδου με αποτέλεσμα να αυξάνεται σημαντικά ο ρυθμός ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας.

    Ξεμπλοκάραμε μεγάλα έργα

    Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής τόνισε πως όταν ανέλαβε το Υπουργείο η κατάσταση στον κλάδο δεν ήταν η ίδια με τη σημερινή, καθώς υπάρχουν σημαντικά προβλήματα. Συγκεκριμένα επεσήμανε, ότι υπήρχε ένα προβληματικό πλαίσιο για τα δημόσια έργα, το οποίο ήταν ο νόμος 4412/2016 της προηγούμενης κυβέρνησης. Επίσης, είχαν παγώσει σημαντικά έργα.

    Πρόσθεσε πως για να δοθούν λύσεις το Υπουργείο προχώρησε στη μεταρρύθμιση του νόμου και ξεμπλόκαρε μία σειρά από μεγάλα έργα.

    Αναλυτικότερα, ο Κώστας Καραμανλής δήλωσε πως εντός τριετίας δόθηκαν λύσεις για τα εξής έργα:

    • Βόρειος Ε-65
    • Άκτιο – Αμβρακία
    • Πάτρα-Πύργος
    • ΒΟΑΚ

    Επιπλέον ξεκίνησε η Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, το καλοκαίρι παραδίδονται οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά, ενώ και για το Μετρό Θεσσαλονίκης, η πρόοδος των εργασιών βρίσκεται πλέον στο 90% και δεν υπάρχουν εμπόδια στον ορίζοντα.

    Άλλα σημαντικά έργα που έχουν δημοπρατηθεί ή θα δημοπρατηθούν στο άμεσο μέλλον είναι το Flyover Θεσσαλονίκης, τα αντιπλημμυρικά έργα 1,5 δισ. ευρώ, το πρόγραμμα διαχείρισης υδάτινων πόρων, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, το Μπράλος-Άμφισσα και η Περιφερειακή Αλεξανδρούπολης.

    Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής σημείωσε ότι σε λιγότερο από τρία χρόνια έχουν δημοπρατηθεί έργα 8 δισ. ευρώ από ένα συνολικό πρόγραμμα 13 δισ. ευρώ. Από αυτά, δε, έχουν υπογραφεί ήδη και υλοποιούνται έργα αξίας 3,5 δισ. ευρώ.

    Τα έργα του μέλλοντος

    Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής ανέφερε ότι το Υπουργείο ετοιμάζει και τα έργα του μέλλοντος, καθώς στόχος δεν είναι μόνο η δημοπράτηση και υλοποίηση έργων, αλλά και η προετοιμασία για την επόμενη ημέρα των κατασκευών.

    Στο επίκεντρο των έργων αυτών βρίσκεται το μεγάλο πακέτο της ΕΡΓΟΣΕ για τη διασύνδεση των λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Πρόκειται για έξι έργα αξίας 4,5 δισ. ευρώ μέσω των οποίων η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει όχι μόνο ως κόμβος υποδομών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αλλά και θα διαπρέψει στα logistics και στην ενέργεια.

    Επίσης, μέσω των έργων αυτών η χώρα μας θα ανταποκρίνεται στους στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μεταφορές με μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα.

    Διαβάστε επίσης:

    Ποια έργα ετοιμάζονται να προτείνουν οι μεγάλοι κατασκευαστές στο Υπουργείο Υποδομών



    ΣΧΟΛΙΑ